طالبان

سخنگوی گروه طالبان در سخنانی گفت که چین «شریک اصلی ما خواهد بود و به بازسازی افغانستان کمک خواهد کرد».

به گزارش مشرق به نقل از دیلی صباح، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه‌ای که از سوی روزنامه ایتالیایی «لا رپابلیکا» انتشار یافت، تأکید کرد: «چین شریک اصلی ما [طالبان] خواهد بود و فرصتی عالی در اختیار ما قرار می‌دهد چون آماده است تا در کشور ما سرمایه گذاری کرده و از فعالیت‌های بازسازی [در افغانستان] حمایت کند».

مجاهد در ادامه افزود که طالبان طرح ابتکاری چین موسوم به «یک کمربند، یک جاده» را به مثابه پروژه‌ای که «جاده باستانی ابریشم را احیا خواهد کرد» ارج می نهد.

وی همچنین گفت که چین به افغانستان کمک خواهد کرد تا از ذخایر سرشار مس خود به طور کامل بهره برداری کند و همچنین این کشور را به سمت بازارهای جهانی هدایت خواهد کرد.

بنا به گفته سخنگوی طالبان، این گروه علاوه بر چین، کشور روسیه را نیز به عنوان یک شریک مهم در منطقه قلمداد می‌کند و روابط خوب خود با مسکو را حفظ خواهد کرد

مجاهد در سخنانی در ارتباط با فرودگاه بین المللی حامد کرزای در کابل گفت که این فرودگاه به طور کامل تحت کنترل طالبان قرار دارد و آسیب جدی ندیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 4
    تسلیت دوباره به غربگدایان، چشم هاتونو باز کنین و افول ارباب رو ببینین، البته آبم بریزین اونجا بی اثر نیست!!!! خخخخخخخخ
    • IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      0 0
      مرگ بر آمریکا و کشورهای غربی که نسخه این مصیبت رو برای افغانستان و ملت افغان در دوحه قطر پیچیدن و افغانستان رو طی توافق دوحه تحویل وحوش دادند .. چین و روسیه هم دنبال منافع خویش هستند ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس