کد خبر 1264482
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
دلیل غیبت باقری در تمرینات تیم ملی مشخص شد

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال کشورمان توضیحاتی درباره آخرین وضعیت این تیم در آستانه دیدار با سوریه ارائه کرد.

به گزارش مشرق، محمودرضا رضایی در مورد استرس‌ مثبت هواداران تیم ملی و رسانه‌ها در آستانه اولین دیدار این تیم در مقدماتی جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: اصلا استرس نداشته باشید زیرا همه چیز خیلی خوب است. به خواست خدا و تلاش چند ماه فدراسیون فوتبال میزبانی حاصل شد و این موضوع خیلی مهم است. تیم و بازیکنانی خوب و کادر فنی عالی داریم، برنامه‌ریزی‌ها درست انجام شده و برای تمام تیم‌های ملی و تمام مقاصد پروازی یک پرواز اختصاصی در نظر گرفته شده است. رفت و برگشت ما به تمام کشورها با این هواپیمای اختصاصی انجام می‌شود. این مسائل در کنار هم می‌تواند هر تیم ملی را به موفقیت برساند. امیدوارم به زودی خبرها و نتایج خوبی برای مردم ایران داشته باشیم.

وی درباره وضعیت اردوی تیم ملی با توجه به منفی بودن تست کرونای ملی پوش حاضر در اردو، برگزاری دو جلسه تمرینی و اضافه شدن لژیونرها در تاریخ 8 شهریور توضیح داد: به این اردو مینی کمپ می‌گوییم زیرا طبق قوانین فیفا فقط در روزهای فیفا دی می‌توانیم نفرات لژیونر را در اختیار داشته باشیم. بازیکنان داخلی از روز سوم شهریور به اردو آمدند و تمرینات از روز چهارم شروع شد. خوشبختانه تست کرونای همه ملی پوشان منفی بود و دو روز گذشته هم تمرینات خوبی برگزار کردیم.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در روز شروع فیفادی که 8 شهریور است بازیکنان لژیونر به ما ملحق می‌شوند. همه بازیکنان در آن روز در تهران هستند و ابتدا تست کرونا می‌دهند. بلافاصله پس از منفی شدن تست‌شان هم تمرینات تیم ملی شروع می‌شود.

رضایی در مورد زمان اعلام فهرست بازیکنان تیم ملی گفت: این موضوع در اختیار سرمربی است و تصور می‌کنم همان روز لیست را اعلام کرده و در اختیار رسانه‌های عمومی قرار بدهند.

بیشتر بخوانید:

خورشیدی: خط‌ خورده‌های تیم ملی فردا مشخص می‌شوند

وی در مورد آخرین وضعیت دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان پس از ابتلا به کرونا و زمان احتمالی بازگشت آنها به تمرینات، افزود: حال آنها خوب است، اما در اردو پروتکل‌های بهداشتی را به شدت رعایت می‌کنیم، صرفا ملاک ما خوب بودن حال یک نفر نیست. هر 48 ساعت یک بار تست کرونا می‌دهیم، ممکن است یک نفر علامتی هم نداشته باشند اما وقتی تستش مثبت باشد، باید قرنطینه شود. اسکوچیچ هم تمام تمرینات را زیرنظر دارد و تصاویر و فیلم‌ها برای وی ارسال می‌شود. بلافاصله در جریان تمام اتفاقات اردو و تمرینات قرار می‌گیرد و هر شب فیلم کامل تمرینات را دریافت کرده و صبح برنامه کاری را در اختیار دستیارش ماریو تات قرار می‌دهد تا مجدد تمریناتمان را بر اساس روز قبل ادامه بدهیم.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اینکه آیا مشکل ابتلای سرمربی این تیم به کرونا قبل از بازی با سوریه رفع می‌شود، پاسخ داد: این موضوع دست ما نیست و فقط امیدواریم تا آن زمان تست وی منفی شده و کنار تیم باشد.

رضایی در مورد دلیل شرکت نکردن کریم باقری در تمرینات دو روز اخیر تیم ملی و زمان حضورش در اردو گفت: بحث خاصی نیست، باقری امروز به ما اضافه می‌شود. به این دلیل که روال بروکراسی و ارسال نامه‌ها طول کشیده باقری در تمرینات شرکت نکرده است. از طرف فدراسیون می‌گویند ارسال شده، از طرف مقابل می‌گویند دریافت نشده، بحث را به تاخیر انداخته است.

وی در مورد اینکه آیا باشگاه پرسپولیس اعلام کرده نامه حضور کریم باقری در تیم ملی به این باشگاه ارسال نشده، گفت: چیزی در همین حد است. موضوع خاصی نیست و دل کریم باقری هم با تیم ملی است و دوست دارد زودتر به اردو ملحق شود. از امروز در خدمت وی خواهیم بود.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص نگرانی تیم سوریه از وضعیت کرونا، نبودن وی ای آر در ایران و میزبانی از این تیم در تهران عنوان کرد: این موضوع اظهارنظر شخصی دبیرکل فدراسیون سوریه بوده و رسمی نیست. وی هم این بحث را توئیت کرده و گفته ایران بحث کرونا دارد، مسأله وی ای آر در استادیومش حل نشده و بهتر است به AFC شکایت کنیم. متنی به این شکل خواندم، اما این صحبت‌ها تأثیری در میزبانی ایران ندارد.

رضایی در پاسخ به این سوال که با توجه به این اظهار نظر دبیرکل فدراسیون سوریه شاید آنها بحث شکایت از میزبانی ایران را رسمی هم پیگیری کرده باشند، گفت: اگر شکایت هم کرده باشند، همان گونه که عزیزی خادم هفته گذشته اعلام کرد میزبان بازی شده‌ایم، تمام تصمیمات اتخاذ شده، ‌هتل تیم سوریه را گرفته‌ایم، داوران هم مشخص شده‌اند. تمام کارهای مربوط به میزبانی صورت گرفته و هر دو سناریو را از قبل مدنظر داشتیم، زیرا مشخص نبود ایران به شکل قطعی میزبان باشد و تلاش‌ها تا دقیقه 90 ادامه داشت. آماده بودیم اگر به ما بگویند میزبان نیستید به کشور دیگری برویم و اگر میزبانی محقق شد در کشورمان این کار را انجام بدهیم. اکنون تمام کارها انجام شد و ان‌شاءالله اتفاقی نمی‌افتد و بازی در تهران برگزار می‌شود.

وی در مورد شرایط حضور رسانه‌ها در تمرینات و بازی تیم ملی مقابل سوریه پاسخ داد: خودم رسانه‌ای هستم و علاقه اصلی‌ام این است که بیشترین ارتباط را با رسانه‌ها داشته باشم، اما واقعا شرایط حال حاضر بسیار خاص است. کرونا موضوعی است که در پروتکل‌های فیفا و AFC نبوده و در شرایط عادی هر تیمی می‌توانست روزانه 15 دقیقه تمرینات خود را باز کند تا خبرنگاران به محل تمرین بیایند، اما اکنون باز گذاشتن تمرین واقعا ریسک دارد.

مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: باید شب قبل از بازی با سوریه تست بدهیم و همه اعضای تیم با منفی بودن این تست می‌توانند جواز حضور در کنار تیم ملی را داشته باشند، به همین دلیل کار تا حدی خطرناک است. اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در صورت امکان یک جلسه تمرین را باز بگذاریم. تمهیداتی اندیشیده شده تا دوستان رسانه‌ای کنار تیم باشند.

رضایی در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران تصریح کرد: سایت و اینستاگرام تیم ملی به شکل بسیار فعال عمل کرده و هر اتفاقی را در حوزه این تیم در لحظه اطلاع‌رسانی می‌کنند. این امر مربوط به تمام تیم‌های ملی در حوزه فوتسال و فوتبال و فوتبال ساحلی در بخش آقایان و بانوان است اما به نظر من کافی نیست بلکه باید شرایطی فراهم کنیم تا خبرنگاران هم به تمرین تشریف بیاورند و در این زمینه تلاش می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس