کد خبر 1264109
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
چرا ملی‌پوشان پرسپولیس دیر به اردوی تیم ملی رفتند؟/ اعتراض به ناهماهنگی و مینی کمپ بدون سرمربی

کادرفنی تیم فوتبال پرسپولیس ملی‌پوشانش که به اردوی تیم ملی دعوت شده بودند را با تاخیر آزاد کرد تا به نوعی اعتراض خود را نشان دهد.

به گزارش مشرق، با اینکه اردوی تیم ملی از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه، ۳ شهریورماه در آکادمی ملی فوتبال آغاز شد، اما پنج بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس وارد اردو نشدند. مسئله‌ای که از سوی بخش رسانه‌ای تیم ملی و فدراسیون فوتبال اشاره‌ای به آن نشد.

مجتبی خورشیدی، سرپرست تیم ملی هم زمانی که قصد تشریح وضعیت بازیکنان در نخستین روز اردوی تیم ملی را داشت، گفت: «طبق پروتکل‌های بهداشتی هم اکنون تمام بازیکنان و کادر فنی در قرنطینه بوده تا پاسخ تست‌های‌شان اعلام شود و سپس تمرین بازیکنان از فردا چهارم شهریورماه در مرکز ملی فوتبال آغاز خواهد شد.» او در حالی به حضور تمام بازیکنان و کادرفنی تیم ملی در قرنطینه اشاره کرد که توضیحی درباره غیبت پنج بازیکن پرسپولیس و کریم باقری، مربی تیم ملی نداد آن هم در حالی که وی به آغاز شدن تمرینات زیر نظر کریم باقری در غیاب دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان اشاره کرده بود.

با این حال کادرفنی پرسپولیس در حرکتی اعتراضی ملی‌پوشانش را با یک روز تاخیر راهی اردو کرد. پنج بازیکن ملی‌پوش پرسپولیس که شامل وحید امیری، مهدی ترابی، میلاد سرلک، سعید آقایی و مهدی عبدی بودند، روز چهارشنبه به جای حضور در اردوی تیم ملی در تمرین پرسپولیس شرکت کردند و صبح پنجشنبه به اردوی تیم ملی ملحق شدند. همچنین کریم باقری، مربی پرسپولیس که در تیم ملی هم دستیار دراگان اسکوچیچ است با وجود ابتلای سرمربی و مربی تیم ملی به کرونا، روز گذشته به جای حضور در اردوی تیم ملی، در تمرین پرسپولیس حضور داشت و برای پر کردن جای خالی ملی‌پوشان در فوتبال درون تیمی سرخپوشان هم شرکت کرد.

بیشتر بخوانید:

محرومیت پرسپولیس از نقل‌ و انتقالات داخلی رفع شد

این اعتراض پرسپولیسی‌ها به دلیل ناراحتی از عدم هماهنگی کادر تیم ملی و فدراسیون فوتبال با کادرفنی این تیم و باشگاه پرسپولیس بود. این اتفاقات در شرایطی رقم خورد که تداخل تقویم AFC و فشردگی مسابقات ملی و باشگاهی باعث شده بازی‌های حساس ملی در انتخابی جام جهانی و باشگاه‌ها در لیگ قهرمانان آسیا با فاصله‌ای نزدیک به هم برگزار شود. تیم ملی دو بازی خود را در روزهای ۱۱ و ۱۶ شهریور مقابل سوریه و عراق برگزار می‌کند و استقلال، پرسپولیس و تراکتور باید در روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریور به ترتیب به مصاف الهلال عربستان، استقلال تاجیکستان و النصر عربستان بروند.

با توجه به زمان بازگشت تیم ملی از قطر پس از بازی ۱۶ شهریور مقابل عراق، باشگاه‌ها از ۱۸ شهریور ملی‌پوشان خود را در اختیار خواهند داشت، در حالی که پرسپولیس آخرین تمرین خود را در تهران پیش از سفر به تاجیکستان ۱۹ شهریورماه برگزار خواهد کرد. همچنین پرسپولیسی‌ها طبق برنامه قصد برگزاری سه بازی تدارکاتی برای هماهنگی دارند که ملی‌پوشان خود را در هیچکدام از این بازی‌ها در اختیار نخواهند داشت. آن هم در شرایطی که باشگاه پرسپولیس درخواست کرده بود برای هماهنگی بیشتر برای بازی مهم مقابل استقلال تاجیکستان ملی‌پوشان این تیم در بازی دوستانه روز شنبه مقابل تیم ملی دانشجویان حاضر باشند و روز یکشنبه راهی اردوی تیم ملی شوند، اما عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال با این موضوع مخالفت کرد.

کنار هم گذاشتن این اتفاقات، دست گذاشتن فدراسیون فوتبال روی کریم باقری و مهرداد خانبان، مربی و آنالیزور پرسپولیس برای ملحق شدن به تیم ملی و عدم جلسه هماهنگی میان کادرفنی تیم ملی و باشگاه پرسپولیس برای ملحق شدن ملی‌پوشان در اردوی خارج از فیفادی باعث شد کادرفنی پرسپولیس در حرکتی اعتراضی ملی‌پوشان خود را با تاخیر راهی اردوی تیم ملی کند. همچنین پرسپولیسی‌ها معتقدند برگزاری اردوی تیم ملی در شرایط فعلی با بازیکنانی که بیشتر آنها در لیست نهایی حضور ندارند آن هم بدون حضور دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان، آورده‌ای برای تیم ملی ندارد و حتی نسبت به این موضوع و از بین بردن برنامه‌ریزی باشگاه‌ها معترض هستند.

اردوی تیم ملی فوتبال ایران از سوم شهریورماه با دعوت از ۲۲ بازیکن داخلی آغاز شد. در نخستین تمرین پنج بازیکن تیم ملی غایب بودند که بخش رسانه‌ای تیم ملی و فدراسیون فوتبال اشاره‌ای به غیبت آنها نداشتند. از ۸ شهریورماه نیز لژیونرها به اردو اضافه خواهند شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس