کد خبر 1263887
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
لاوروف گروسی  لاوروف

وزیر خارجه روسیه و مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار امروز خود در مقر آژانس در وین، درباره برجام گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) در دیدار با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر آژانس در وین درباره برجام گفت‌وگو کرد. 

گفت‌وگوی لاوروف و گروسی درباره برجام

خبرگزاری «تاس» روسیه به نقل از بیانیه وزارت خارجه این کشور گزارش داد در این دیدار دو طرف در خصوص زمینه‌های اصلی فعالیت‌های آژانس، از جمله استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای، اصلاح سیستم پادمان‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین وضعیت اجرای برنامه جامع اقدام مشترک گفت‌وگو کردند.

گفت‌وگوی لاوروف و گروسی درباره برجام

«میخائیل اولیانوف» نمیانده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین هم در توییتی نوشت لاوروف و گروسی در این دیدار درباره شماری از جنبه‌های همکاری عالی روسیه و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تمرکز ویژه بر موضوعات مرتبط با ایران که در دستور کار آژانس قرار دارد، رایزنی کردند.

گفت‌وگوی لاوروف و گروسی درباره برجام

وزارت امور خارجه روسیه اخیراً در واکنش به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، اعلام کرد: «غنی‌سازی (۶۰ درصد) اورانیوم و تولید اورانیوم فلزی انحراف دیگری از برجام است که به دلیل عدم دستیابی به نتایج عملی برای احیای توافق هسته‌ای بوده این در حالی است که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و دیگر کشورهای همکار، دست نخورده باقی مانده است».

خبرگزاری رویترز پیش از آن مدعی شد که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران را رویت کرده و در این گزارش آمده که ایران غنی‌سازی ۶۰ درصد خود را افزایش داده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌تر نیز در گزارشی که رویترز مدعی رویت آن بود، ادعا کرد ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد کرده است.

گفت‌وگوی لاوروف و گروسی درباره برجام

یک رسانه آمریکایی گزارش داده بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که فعالیت‌هایشان در ایران محدود شده در حال تدوین برنامه‌های اقتضائی جهت پر کردن شکاف‌های اطلاعاتی از برنامه هسته‌ای ایران در حالت فرضی شکست مذاکرات برجام هستند.

گفت‌وگوی لاوروف و گروسی درباره برجام

وبگاه شبکه خبری بلومبرگ با گزارش این خبر خاطرنشان کرد مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشغول آماده کردن گزارش فصلی این نهاد بین‌المللی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند و این گزارش، در جلسه ماه بعدی آژانس در وین تقدیم دیپلمات‌ها خواهد شد.

این رسانه نوشته بازرسان بین‌المللی به دنبال به دست آوردن اطلاعات کامل درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران هستند.

ایران در ماه‌های گذشته به دلیل عدول طرف‌های غربی از تعهداتشان در برجام، تعهدات خود در این توافق را کاهش داده است. ایران همچنین اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را بر مبنای بند ۲۶ برجام متوقف کرده اما در چارچوب پادمانی همچنان با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری می‌کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
    3 0
    همکاری با جاسوسان آژانس در چارچوب پادمانی هم برایمان ضرر دارد.
  • NZ ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    دقيقا همين شرايط امروز در منطقه و جهان به ما می گويد که وقت آن رسيده که ديگر اجازه ندهيم هيچ طرفی بر حق ما بازی راه بياندازد. شرايط پيچيده امروز بهترين فرصت برای ماست. کاری کنيد که خودشان دور خودشان بچرخند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس