کد خبر 1262648
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
آزادی خواه

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: من تحصیلات حوزوی دارم و با تمام وجود به طلبه بودن خود افتخار می‌کنم، البته تحصیلات دانشگاهی نیز دارم و در مقطع دکتری تحصیل کرده‌ و ذره‌ای از رانت استفاده نکرده‌ام.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز(دوشنبه) پارلمان به ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس استناد کرد و به اظهارات مهرداد ویس کرمی، نماینده مردم خرم آباد واکنش نشان داد.

وی در همین رابطه اظهار داشت: آقای ویس کرمی در میان صحبت‌های خود تلویحاً نکته‌ای را بیان کرد مبنی بر اینکه اگر نمایندگان به شوخی هم به وزرای پیشنهادی رأی دهند، در قیامت به صورت جدی موآخذه خواهند شد.

آزادی خواه ادامه داد: در دفاع از حقوق همکاران خود باید بگویم که آنها از ساعت ۶ الی ۷ صبح در مجلس مستقر شده و تا ساعت ۱۹ و گاهی تا پاسی از شب برای دقت بیشتر، تأمل، مراقبت و عدم ارائه رأی اشتباه جلسات خود را برگزار می‌کنند. اینکه همکاری این موضوع را به شوخی بگیرد، جفا به وکلای ملت و نمایندگان است. این نمایندگان با رأی ملت به مجلس آمده‌اند و بی‌حرمتی به آنها در حقیقت بی‌حرمتی به رأی مردم است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خطاب به ویس کرمی گفت: نماینده مردم خرم آباد همچنین در سخنان خود به نوعی جایگاه فراکسیون‌ها را در مجلس تنزل دادند، در صورتی که وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم بیشتر در جلسات این فراکسیون‌ها حضور یافته‌اند و فراکسیون‌ها جلسات خود را خارج از ساعات اداری و ساعت ۶ یا ۷ صبح برگزار کرده تا خدمتی به کشور انجام دهند، بنابراین نباید فراکسیون ها را اینگونه مورد خطاب قرار داد.

آزادیخواه همچنین در پاسخ به این سخن نماینده خرم آباد که شما طلبه هستید و در کمیسیون کشاورزی فعالیت دارید، گفت: با افتخار دو دوره است که نماینده مجلس هستم و آیین نامه داخلی مجلس به من اجازه حضور و عضویت در کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست را داده است.

وی تصریح کرد: من تحصیلات حوزوی دارم و با تمام وجود به طلبه بودن خود افتخار می‌کنم، البته تحصیلات دانشگاهی نیز دارم و در مقطع دکتری تحصیل کرده‌ام. همچنین آزمون جامع و کنکور داده‌ام و ذره‌ای از رانت استفاده نکرده‌ام.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس یازدهم تصریح کرد: ویس کرمی پزشک است و مسلماً باید در کمیسیون بهداشت حضور می‌یافت، اما با اجازه‌ای که آیین نامه داخلی مجلس به نمایندگان داده، وی در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری حضور یافته است. بنابراین مواردی که خلاف آیین نامه نیست را نباید به نحوی القا کرد که خلاف قانون جلوه داده شود و به همکاری بی حرمتی نشود. ساداتی نژاد نیز نه به تبلیغ و نه به تخریب من نیاز دارد، همکاران، وی را می شناسند و تصمیم خود را نیز تاکنون گرفته اند و آنچه را که خدا کمک کند، اتفاق خواهد افتاد.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: براساس قانون، اگر نماینده‌ای با دریافت رأی اعتماد عضو کابینه دولت شود، دیگر نیازی به ارائه استعفا ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 1
    حق با ویس کرمی بود
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    شوخی نیست !؟ اینکه کمسیون کشاورزی از رئیس کمسیون کشاورزی که حالا حزو وزرای پیشنهادی است تعریف و تمحید بکنه ؛) شوخی نیست !؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس