کد خبر 1498677
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
توضیحات ذوالنور درباره ساعات کاری مجلس

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در یادداشتی برای تنویر افکار عمومی، علت آغاز به کار جلسات علنی مجلس در ساعت ۸ صبح را توضیح داد و سایر برنامه های نمایندگان پیش از آغاز نشست علنی قوه مقننه را نیز تشریح کرد.

به گزارش مشرق، این روزها با تغییر ساعت شروع به کار مراکز دولتی به ساعت ۶ صبح، بعضی اشخاص و رسانه ها سوالاتی مطرح کرده اند که که چرا مردم باید ساعت ۶ صبح، کار اداری خود را آغاز کنند ولی نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلسه علنی مجلس را روز یکشنبه ۲۱ خرداد ساعت ۸ صبح شروع کردند.

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح این مطلب و با هدف تنویر افکار عمومی در یادداشتی توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه می خوانید:

اولاً: حق رسانه ها و مردم شریف و موکلان است که از عملکرد، علل و شیوه رفتار وکلا و نمایندگان خود در خانه ملت مطلع باشند و آن را رصد و نظارت کنند.

دوم اینکه: جلسات اکثر فراکسیون ها و بسیاری از جلسات فوق العاده کمیسیون های مجلس شورای اسلامی ساعت ۶ یا ۶ و نیم صبح آغاز و برای شرکت نمایندگان در جلسات علنی تا ساعت ۸ صبح یا دقایقی قبل از ساعت ۸ خاتمه پیدا می کند. البته فراکسیون ها به دلیل موضوعات و مسائل متعددی که پیش می آید، گاهی اوقات در فاصله زمانی بعد از نماز ظهر و عصر تا ساعت ۱۴ که زمان شروع رسمی جلسات کمیسیون‌های مجلس است و گاهی هم بعد از جلسات کمیسیون ها یعنی عصرها و یا شب ها تشکیل جلسه می دهند.

از این رو نمایندگان نه فقط فصل تابستان امسال که برای اولین بار است که ساعت شروع کار مراکز دولتی به ساعت ۶ صبح تغییر یافته است، بلکه سال هاست که در همه فصول سال کار خود را از ساعت ۶ و یا ۶/۳۰ صبح آغاز می‌کنند چون اکثر جلسات فراکسیون ها و بسیاری از جلسات فوق العاده خود را قبل از جلسه صحن برگزار می کنند به طوری که در فصل پاییز و زمستان چون برخی از نمایندگان از قبل از اذان صبح باید از خانه خارج شوند، به ناچار بعضاً نماز صبح را در مجلس اقامه می کنند.

سوم اینکه: اگر در موارد و مواقعی مشاهده می شود بعضی از جلسات مجلس، قبل از ساعت ۸ صبح و یا رأس ساعت ۸ آغاز نمی شود، ممکن است به دلیل طولانی شدن جلسات یادشده قبل از جلسه علنی و یا گاهی دلیل آن تذکرات خاص ریاست جلسه به صورت غیر علنی و غیر رسمی، در موارد خاص باشد.

ظهرها هم که نمایندگان از اذان ظهر تا ساعت ۱۴ حدود ۲ ساعت برای ادای فریضه نماز ظهر و عصر و صرف ناهار فرصت دارند، بیشتر این وقت را به رتق و فتق امور مراجعین دفاتر و نمایندگان وزارتخانه ها، دستگاه ها، سازمان ها و یا جلسات مشورتی سپری می‌کنند.

بنا بر آنچه گفته شد طرح چنین سوالاتی گاهی طبیعی، گاهی از روی بی اطلاعی و گاهی هم از سر غرض ورزی و تخریب چهره مجلس و نمایندگان ملت عزیز و شریف صورت می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 1
    احسنت به این پاسخگویی
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    جنابان نهاد های کشور از پهلوی درس نگرفتند که مهمترین دلیل سقوط پهلوی تک حزبی کردن و اعلام هرکس مخالف است از کشور برود. نکنید. انتقاد نعمت برای حاکمان است کمپانی های بزرگ جایزه می‌دهند به کشف کنندگان عیب کارشان. کشتی کشور را سوراخ نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس