کد خبر 1262284
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
هیلی: طالبان آمریکایی ها را به گروگان گرفته اند

نیکی هیلی نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل با انتقاد شدید از نحوه خروج نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت، باورکردنی نیست که طالبان شهروندان آمریکایی را به گروگان گرفته اند.

به گزارش مشرق، هیلی روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی بی اس در اعتراض به نحوه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان گفت: آنها با طالبان مذاکره نمی کنند و به طور کامل تسلیم طالبان شده اند. آنها پایگاه هوایی بگرام را که مرکز اصلی ناتو بود،  تسلیم کردند.

هیلی در ادامه افزود: آنها ۸۵ میلیارد دلار تجهیزات و سلاح تسلیم طالبان کردند که باید از آنجا خارج می کردیم. آنها مردم آمریکا را تسلیم کرده اند و در واقع نیروهای ما را قبل از خارج شدن شهروندان آمریکا بیرون کشیده اند و آنها متحدان افغان ما را رها کردند.

نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در ادامه انتقادات خود از عملکرد دموکرات ها در دولت بایدن گفت: رییس جمهوری کاملا در برابر طالبان تسلیم شده است.

هیلی با حمایت از سیاست های دونالد ترامپ در خاورمیانه گفت: در چهار سال دوره ترامپ، افغانستان امن بود. ما مطمئن شدیم که تروریسم را دور نگه داشته ایم و از موقعیت قدرتمندی برخاسته ایم.

هیلی در حالی مدعی ایمن بودن افغانستان در زمان ریاست جمهوری سابق آمریکا است که تنها در چهار سال دولت ترامپ بیش از ۲۰ سرباز آمریکایی در جنگ افغانستان کشته شدند.

در مجموع باید گفت که از زمان حمله آمریکا در سال ۲۰۰۱  به افغانستان، بیش از ۲۴۰۰ سرباز آمریکایی کشته شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 0
    اعتماد به سقف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس