کد خبر 1262534
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
بایدن سندرز

برنی سندرز سناتور ارشد آمریکایی در رد هجمه‌های جمهوری‌خواهان به دولت جو بایدن درباره افغانستان اعلام کرد، ایالات متحده ۲۴۴۸ نفر و بیش از یک تریلیون دلار از دست داده‌ است.

به گزارش مشرق، در شرایطی که انتقادها در آمریکا به عملکرد دولت جو بایدن در قبال افغانستان تشدید شده است، یک سناتور ارشد آمریکایی تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان را «شجاعانه» خواند.

بیشتر بخوانید:

خودداری ترامپ از تشویق هوادارانش به زدن واکسن کرونا

برنی سندرز نماینده ایالت «ورمونت» در مجلس سنای آمریکا در توییتی نوشت: «پس از ۲۰ سال جنگ، ۲۴۴۸ کشته آمریکایی و بیش از یک تریلیون دلار هزینه، بایدن برای کنار زدن اجماع مداخله‌جویانه واشنگتن و پایان دادن به جنگ افغانستان تصمیم شجاعانه‌ای گرفت. اکنون ما باید همه تلاش خود را برای حمایت از تخلیه (اتباع آمریکایی وغیرآمریکایی) و استقبال از پناهندگان انجام دهیم».

این قانونگذار ارشد کنگره که در کارزار مقدماتی ۲۰۲۰ دموکرات‌ها رقیب جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری بود، در شرایطی این توییت را منتشر کرد که فشارهای جمهوری‌خواهان به بایدن درباره وضعیت جاری در افغانستان شدت گرفته است.

سران ارشد جمهوری‌خواه و چهره‌هایی از قبیل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دنبال تسلط طالبان بر پایتخت افغانستان، انتقادهای تندی درباره شیوه خروج نظامیان آمریکایی و گیر افتادن تعداد زیادی از آمریکایی‌ها در فرودگاه کابل مطرح کرده‌اند.

دونالد ترامپ که در زمان ریاست جمهوری با طالبان برای خروج آمریکا از افغانستان توافق کرده بود، هم به عملکرد بایدن تاخته و خواستار استعفای او از ریاست جمهوری شد.

وی ضمن تاختن به عملکرد بایدن، حامی خروج آمریکا از جنگ افغانستان است چرا که به گفته او «اصلا نباید وارد این جنگ می‌شدیم»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 0
    عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد .
  • عبدالله مومن IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    1 1
    توجیه فرار خفت بار آمریکا از افغانستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس