کره

مقام‌های روسیه و آمریکا در گامی‌ دیپلماتیک جهت خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، در حالی وارد سئول شده‌اند که نگاه‌ها به پیشنهادهای این دو کشور به پیونگ‌یانگ است.

به گزارش مشرق، منابع خبری روز یکشنبه از تحرکات تازه دیپلماتیک مقام‌های ارشد آمریکا و روسیه برای خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره گزارش دادند.

به نوشته روزنامه «کره هرالد» «ایگور مورگولوف» معاون وزارت خارجه روسیه  روز شنبه برای  دیداری شش روزه  از کره جنوبی وارد «سئول» پایتخت این کشور شد. وی قرار است با همتایان کره جنوبی و آمریکای خود  در زمینه گفت‌وگوهای متوقف شده اتمی در خصوص کره شمالی همزمان با افزایش تنش این کشور با آمریکا رایزنی کند.

 این در حالی است که «سانگ کیم» نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی نیز در حالی روز شنبه وارد سئول شد که وی نیز قصد دارد با همتایان روس و کره جنوبی خود ملاقات کند. کیم در این زمینه گفت: «فکر می‌کنم که دیدار سازنده پیش رو باشد.»

این مقام ارشد دولت آمریکا روز شنبه با وزیر خارجه کره جنوبی در زمینه از سرگیری فرایند صلح در شبه جزیره کره رایزنی کرد. وی قرار است فردا دوشنبه با مذاکره کننده اتمی کره جنوبی دیدار کند.

 معاون وزارت خارجه روسویه نیز قرار است در این باره با این مقام کره جنوبی روز سه شنبه دیدار و گفت‌وگو کند.

به نوشته این روزنامه، تاکنون مذاکرات سه جانبه‌ای بین مقام‌های ارشد آمریکا، روسیه وکره جنوبی  در سئول در نظر گرفته نشده است و تمامی نگاه‌ها به پیام‌های نمایندگان آمریکا و روسیه  و ایده‌های پیشنهادی برای بازگردادن پیونگ یانگ به میز مذاکرات است.

مذاکرات خلع سلاح اتمی در دوران دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۹ متوقف شد و دلیل آن رد  پیشنهاد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی مبنی بر لغو تحریم‌های این کشور درازای خلع سلاح اتمی کره شمالی بود. از آن زمان به بعد، روابط بین دو کره همچنان در حالت تعلیق به سر می برد.

سونگ کیم در ماه ژوئن گفت که ایالات متحده مایل است با کره شمالی در هر کجا و هر زمان بدون پیش شرط ملاقات کند، اما پیونگ یانگ اقدامات واشنگتن را رد کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    جناب کیم جونگ اون ابدأ نباید سلاحهای هسته ای شو کنار بگذاره وگرنه به شیش ماه نمیرسه که "لیبی ایزه" میکننش بره ، من تعجبم روسیه چرا با آمریکا در این مورد همکاری میکنه؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس