رایزنی نمایندگان هسته‌ای کره جنوبی و آمریکا در مورد کره شمالی

نمایندگان ارشد هسته‌ای کره‌جنوبی و آمریکا امروز (پنجشنبه) در جاکارتا پیرامون تلاش‌های مشترک برای از سرگیری گفتگو با کره شمالی مذاکره کردند.

به گزارش مشرق به نقل از یونهاپ، مذاکرات نو کیو -دوک، نماینده ارشد هسته‌ای سئول، و سونگ کیم، همتای آمریکایی‌اش  در حالی صورت گرفت که سئول و واشنگتن درحال بررسی تدابیر موجود در مورد کمک های بشردوستانه، اعتمادسازی و دیگر اقدامات جهت تشویق پیونگ یانگ به بازگشت به میز مذاکره هستند.

به گفته خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون درنشست پارلمان گفت که مایل است خطوط ارتباطی فرامرزی را در اوایل اکتبر مجددا فعال کند، در عین حال، وی از دعوت‌های آمریکا برای گفتگو به عنوان حقه‌ای برای خصومت با کره شمالی یاد کرد.

 دو طرف در این نشست، پیرامون سخنرانی رهبر کره شمالی، انگیزه‌هایی برای گفتگو و اهداف کره شمالی در پشت قدرت‌نمایی اخیر خود از جمله شلیک آزمایشی موشک جدید مافوق صوت روز سه شنبه، به تبادل نظر پرداختند.

آنها همچنین به احتمال زیاد در مورد پیشنهاد اخیر مون جائه، رئیس‌جمهور کره جنوبی برای اعلام رسمی پایان "جنگ کره" که به گفته کیو دوک، "موثرترین" راهکار در میان اقدامات اعتمادسازی با کره شمالی بود، بحث کردند.

سئول و واشنگتن در زمینه اقدامات بشردوستانه برای کمک به افراد آسیب پذیر در کره شمالی، در بخش‌های بهداشت عمومی و آب شرب بحث کردند.

دو طرف گفتگو، در آستانه مذاکرات این هفته بر پایبندی پایدار دولت‌های خود به روابط دیپلماتیک با کره‌شمالی تاکید کردند. نماینده سئول مقطع کنونی را نقطه مهمی برای از سرگیری تلاش‌های صلح خواند و سونگ کیم بیان کرد که فعالیت‌های موشکی کره شمالی عزم آمریکا برای گفتگو را تغییر نداده است.

ملاقات روز پنجشنبه در حالی انجام شد که از آخرین مذاکرات حضوری دوکشور در توکیو تقریباً دو هفته گذشته است. این دو همچنین ماه گذشته به نشانه قوت گرفتن سیاست همکاری مجدد با کره شمالی، در سئول و واشنگتن ملاقات کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس