کد خبر 1261084
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
سفر نماینده آمریکا در امور کره شمالی به سئول - کراپ‌شده

نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور کره شمالی قصد دارد در بحبوحه تنش‌ها بر سر رزمایش مشترک این کشور با کره جنوبی، به سئول سفر و درباره تحولات شبه‌جزیره کره رایزنی کند.

به گزارش مشرق، هشدارهای کره شمالی به همسایه جنوبی خود درمورد برگزاری رزمایش نظامی با آمریکا، باعث شد «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور نماینده خود را به سئول اعزام کند.

وزارت خارجه آمریکا امروز (جمعه) اعلام کرد «سونگ کیم» نماینده ویژه بایدن در امور کره شمالی، روز شنبه و در بحبوحه تنش‌ها با پیونگ‌یانگ بر سر رزمایش نظامی سئول با واشنگتن، به کره جنوبی سفر می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کیم که برای سفری چهار روزه راهی سئول می‌شود، قرار است با مقام‌های کره جنوبی از جمله «نو کیودوک» نماینده این کشور در امور کره شمالی دیدار و رایزنی داشته باشند.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «کیم و نو روز در جریان دیدار خود در روز دوشنبه درباره راه‌های همکاری جهت پیشرفت بیشتر در موضوع خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره و برقراری صلح پایدار در این منطقه صحبت می‌کنند».

نظامیان آمریکا و کره جنوبی در هفته جاری رزمایش نظامی سالیانه خود را که شامل شبیه‌سازی کامپیوتری وقوع جنگ در شبه‌جزیره کره است، آغاز کردند که با واکنش تند کره شمالی همراه شد.

«کیم یونگ چول» ژنرال ارتش کره شمالی این رزمایش‌ها را «تمرینی برای جنگ» با کشورش توصیف کرده و هشدار داد واشنگتن و سئول با افزایش تنش‌ها، خود را در معرض بحران امنیتی قرار می‌دهند.

ایالات متحده حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی را در کره جنوبی به عنوان میراث جنگ کره در سالهای ۱۹۵۰-۱۹۵۳ مستقر کرده است، جنگی که با آتش‌بس پایان یافت و نه با صلح و شبه‌جزیره کره را در وضعیت فنی جنگی رها کرد. این رزمایش‌ها در سال‌های اخیر به منظور تسهیل مذاکرات با هدف از بین بردن برنامه‌های اتمی و موشکی پیونگ‌یانگ در مقابل لغو تحریم‌های آمریکا کاهش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس