راهبرد آمریکا درباره کره شمالی موفقت آمیز بوده است؟

گاردین می‎گوید که اگر دولت جو بایدن از روند و راهبرد شکست خورده دولت‌های پیشین آمریکا پیروی کند، او هم مانند همین دولت‌ها در این موضوع به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش مشرق، در میان درخواست‌های واشنگتن و سئول برای ازسرگیری گفت وگوها با پیونگ یانگ، «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی به آزمایش‌های موشکی ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

رزمایش توپخانه‌ای ارتش کره شمالی با هدف تقویت توان دفاعی

به گزارش «گاردین»، یکشنبه گذشته، «سونگ کیم»، فرستاده آمریکا در امور کره شمالی، از پیونگ یانگ خواست تا «اقدامات تحریک‌ آمیز» و سایر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده را متوقف و در گفت وگوها شرکت کند.

«مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی، نیز گفت که تلاش‌های خود را برای ایجاد نظم جدید برای صلح و رفاه در شبه جزیره کره از طریق گفت وگو و دیپلماسی مضاعف خواهد کرد.

تا این لحظه، رئیس کره شمالی نسبت به این گفته‌ها خونسرد بوده است؛ فهمیدن دلیل آن کار سختی نیست.

فرستاده آمریکا روز یکشنبه خواستار گفت وگو شد، او همچنین یکی از اهداف دیرینه واشنگتن را که مانع از هرگونه حرکت به سمت پیشرفت دیپلماتیک شده است، تکرار کرد.

نماینده آمریکا اعلام کرد «هدف ما خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره است.»

با این حال، آنچه باید توضیح داده شود، نحوه تفسیر دولت بایدن از این بیانیه است.

دولت اوباما و در نهایت دولت ترامپ، «خلع سلاح هسته‌ای کامل و قابل راستی‌آزمایی شبه جزیره کره» را به این معنا تعریف کردند که پیش از اینکه آمریکا هر گونه تخفیف تحریمی را اعمال کند، کره شمالی باید ابتدا از برنامه و تسلیحات هسته‌ای خود دست بکشد.

تخمین زده می‌شود که کره شمالی دستکم ۶۰ کلاهک هسته‌ای قابل تحویل داشته باشد.

«کیم جونگ اون»، زرادخانه هسته‌ای کره شمالی را بهترین تضمین در برابر حمله نظامی آمریکا علیه کشورش می‌داند؛ بنابراین غیرمنطقی خواهد بود که از رئیس کره شمالی انتظار داشته باشیم که در ازای وعده‌های واشنگتن، تنها عامل بازدارنده استراتژیک خود را به میل خود تحویل دهد؛ این اتفاق نخواهد افتاد.

«کیم»، یک گزینه هسته‌ای معتبر دارد که عملاً آمریکا را از راه اندازی هر گونه جنگ انتخابی یا به اصطلاح جنگ‌های پیشگیرانه باز می‌دارد.

بر اساس گزارش‌ها و آمارها، آمریکا ۴ هزار و ۵۷۱ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد که با تعداد ۶۰ کلاهک هسته‌ای کره شمالی قابل مقایسه نیست.

اگر دولت بایدن از روند و راهبرد شکست خورده تقریباً همه دولت‌های دیگر آمریکا از اوایل دهه ۱۹۹۰ تاکنون پیروی کند و خلع سلاح هسته‌ای کامل توسط کره شمالی را پیش نیاز پیشرفت گفت وگوها کند، او هم مانند همه دولت‌های قبل در این موضوع به نتیجه نخواهد رسید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 0
    کره شمالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس