عملکرد «خطیب» در زمینه انقلابی‌گری جلوتر از بقیه بوده است

نماینده مردم قم گفت: من شهادت می‌دهم که سرسوزنی در عملکرد وزیر پیشنهادی اطلاعات، کم کاری در زمینه انقلابی‌گری نبوده است؛ او همواره در حوزه انقلابی‌گری جلوتر از بقیه حرکت می‌کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه (۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی برای بررسی رأی اعتماد به حجت الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در موافقت با وزیر پیشنهادی، گفت: همه موافقان و مخالفان از دلسوزان نظام هستند اما برخی مطالب نیاز به تشریح و تبیین دارد چون عمده مطالب مربوط به خطیب، درباره قم است، بنده به عنوان نماینده مردم قم مطالبی را مطرح خواهم کرد.

وی با اشاره به آشنایی چندین ده‌ساله‌اش با خطیب، افزود: هیچ یک از مخالفان و موافقان آشنایی این‌گونه با وزیر پیشنهادی ندارند. خانواده وی ارزشی، انقلابی و ولایی هستند. خطیب اول جنگ کارش را از اطلاعات جنوب شروع کرد و در مأموریتی، جانباز شد. وقتی کمونیست‌ها و ضد انقلاب‌ها، مسجد سلیمان را محل تاخت و تاز قرار دادند، خطیب در مسجدسلیمان مستقر شد و شرایط را تغییر داد.

نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه قبل و بعد از حضور خطیب در اداره کل اطلاعات استان قم در شورای تأمین استان عضو بوده است، گفت: مهمترین حوادث و ناآرامی‌ها در دوران مسئولیت خطیب در قم رقم خورد. خاتمی رئیس‌جمهور شده بود، دیداری با منتظری داشت که وی، رئیس‌جمهور را تحریک به آشوب علیه نظام کرد.

ذوالنوری اظهار داشت: منتظری به خاتمی گفته بود «برو به رهبری بگو فلان اختیارات را می‌خواهد، اگر نداد به مردم اعلام کن»؛ این اقدامات موجب شد که قم یکپارچه هیجان شود. جمعیت قریب به ۴۰۰هزار نفری در اعتراض به این اقدام در قم جمع شدند. آیت‌الله جوادی آملی سخنران این جلسه بود. این حوادث منجر به حذف منتظری شد. شورای عالی امنیت ملی به ریاست خاتمی تصمیم به حصر منتظری گرفت.

وی این سوال را مطرح کرد که چه کسی بیشتر از بنده در این جلسه در جریان اتفاقات پشت پرده آن روز قم قرار دارد؟

جلالی نماینده مردم رفسنجان و مسئول دفتر آیت‌الله مصباح در آن دوره، در پاسخ به این سؤال اعلام کرد که بنده اطلاع دارم.

نماینده مردم قم در مجلس خطاب به وی گفت: شما در کدام جلسات شورای تأمین حضور داشتید؟ به عنوان یک شهروند در صحنه بودید، تناسب شغلی شما ایجاب نمی‌کرد که در جریان پشت پرده‌ها باشید.

ذوالنوری تصریح کرد: قسم جلاله می‌خورم که سر سوزنی در عملکرد خطیب، کاری که بوی انقلابی‌گری‌اش کم باشد، ندیده‌ام. در همه حوادث، وی جلوتر و انقلابی‌تر از همه عمل می‌کرد.

وی با اشاره به دیدارش با یونسی پس از رأی‌اعتماد از مجلس، گفت: به قصد ابقاء خطیب، به دیدار یونسی رفتیم. وزیر اطلاعات وقت گفت «این کار شدنی نیست، چون خاتمی به عنوان شرط ضمن عقد، از من تعهد گرفته که خطیب مدیرکل اطلاعات قم، شهیدی مدیرکل اطلاعات اصفهان و مدیرکل اطلاعات شیراز را در روز اول کاری حذف کنم».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: خطیب دوبار عزل شد؛ یکبار مستقیماً با نظر شخص خاتمی و دومین‌بار با نظر شخص احمدی‌نژاد. چرا باید اصلاحات و انحراف به عنوان دو لبه قیچی برای حذف خطیب اقدام کنند؟

ذوالنوری گفت: بعد از حذف خطیب در دولت‌ احمدی‌نژاد، وی به عنوان مسئول حراست دفتر رهبری در قم منصوب شد.

وی با طرح این سوال که چرا وقتی همه بسیج شدند تا آنتی‌تز انقلاب از قم بیرون بیاید، موفق نشدند؟ چرا مردم قم همچنان پشتیبان رهبری هستند؟، گفت: اولاً طبیعتاً قم و حوزه‌های علمیه مانع موفقیت این توطئه شد و ثانیاً اقدامات وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان (عج)، مانع از موفقیت این توطئه شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همه تعجب می‌کردند که خطیب سن و سالی ندارد اما از پختگی و تجربه بالایی برخوردار است.

ذوالنوری با اشاره به بر هم خوردن جلسه سخنرانی هاشمی رفسنجانی در خرداد ۸۵ در قم گفت: فشار سنگینی از سوی قوه قضائیه و شخص هاشمی برای محاکمه برهم‌زنندگان این جلسه وارد می‌شد. بارها در جلسات از خطیب شنیدم که تلاش می‌کرد به گونه‌ای عمل کند که به بچه‌ها آسیبی نرسد. سوال اینجاست که چرا حکم اعدام و شلاق این افراد اجرا نشد؟ دستگاه اطلاعاتی نمی‌تواند همه اقداماتش را جار بزند.

وی گفت: وقتی وزیری در جایگاهی با موافقت رهبری قرار می‌گیرد، اذن اجرا پیدا می‌کند. قانون اساسی در مورد وزیر اطلاعات اعلام کرده که باید حکم اجتهاد یا قریب به اجتهاد داشته باشد که خطیب دارد.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: خطیب در کمیسیون امنیت تأکید کرد که در وزارت اطلاعات تحول ایجاد خواهد کرد؛ این عمل به معنای ناکارآمدی وضع موجود است. اگر این تحول ایجاد نشود، من اولین منتقد خطیب خواهم بود.

به گزارش مهر، پس از اظهارات ذوالنور، نمایندگان با فریادهای «احسنت احسنت»، مواضع وی در مورد وزیر پیشنهادی اطلاعات را تائید کردند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس