مجلس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: طبق بررسی انجام شده 68 درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع با اسناد بالادستی منطبق و 9 درصد همسو است.

به گزارش مشرق، روح الله عباسپور در نشست علنی امروز (دوشنبه اول شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی و طی قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: وزیر پیشنهادی دفاع دارای تخصص و مدارج علمی دکتری در علوم دفاعی راهبردی از دانشگاه عالی دفاع است. تجربه فرماندهی را هم در صف و هم در ستاد دارند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: در مسائل راهبردی در دوره دفاع مقدس و پس از آن مانند جانشینی فرماندهی نیروی زمینی ارتش، جانشینی فرماندهی کل ارتش، مسئولیت در معاونت‌های آماد و پشتیبانی، طرح و برنامه و بودجه، ریاست بازرسی کل، جانشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح که احکام خود را با تایید فرماندهی معظم کل قوا دریافت کرده و مشغول به کار بوده‌اند. امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی مفتخر به درجه ایثارگری و جانبازی است که همه ما را مدیون و مرهون خود خود کرده‌اند.

وی افزود: برنامه‌های وزیر پیشنهادی دفاع عبارت است از مدیریت یکپارچه زنجیره‌های ارزش صنعت دفاعی به منظور هم‌افزایی ظرفیت‌ها و حذف موازی‌کاری‌های غیرضروری، شناسایی و جذب مشارکت حداکثر ظرفیت‌های صنعتی و تحقیقاتی نیروهای مسلح در قالب طرح و پروژه‌های مشترک دفاعی در داخل نیروهای مسلح و...

عباسپور خاطرنشان کرد: بررسی معیارهای عمومی برنامه وزیر پیشنهادی با عنایت به تدوین برنامه‌های جامع در حوزه صنایع هوا فضا عملا از لحاظ تناسب، واقع‌گرایی، صراحت، انسجام، جامعیت و آینده‌نگری، برنامه‌های ایشان مطلوب مورد ارزیابی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: انطباق برنامه‌های ارائه شده با اسناد بالادستی، تطبیق وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اسناد بالادستی، حکایت از آن دارد که ۶۸ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام فوق‌الذکر منطبق و ۹ درصد موارد نیز همسو است و در ۲۳ درصد از برنامه‌ها به احکام ذکرشده اشاره‌ای نشده است.

وی افزود: بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی با توجه به سوابق تحصیلی و پیشینه اجرایی ایشان و همچنین برنامه پیشنهادی، کمیسیون ایشان را در خصوص قانونمندی، قانونگرایی، به کارگیری مدیران کارآمد، مبارزه‌طلبی با فساد، حکمرانی انقلابی و تعامل با نمایندگان مجلس فردی توانمند و شایسته ارزیابی کرد.

عباسپور خاطرنشان کرد: نهایتا کمیسیون با اتفاق آراء ایشان را برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مناسب تشخیص داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هايراپط مكانيك IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
    0 0
    وزير پيشنهادى دفاع صد در صد وزير ميشود و انتخاب شايسته و بر جسته اقاى رئيس جمهور رئيسى خواهد بود. در فكر وزير امور خارجه باشيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس