مایکل مور: آمریکا متجاوزگر اصلی است

مایکل مور، مستندساز برنده نخل طلای کن و جایزه اسکار در واکنش به رخدادهای افغانستان آمریکا را متجاوز اصلی خواند و شکست ارتش آمریکا را به سخره گرفت.

به گزارش مشرق، مایکل فرانسیس مور، مستندساز چپگرای آمریکایی، در توییتی نوشت: سقوط، بار دیگر. آمریکا در یک جنگ دیگر شکست می‌خورد. این طولانی‌ترین جنگ ما بود... ما بیش از ۲ تریلیون دلار هزینه کردیم. ما برای حمله به کشوری که بن لادن در هیچ کجا یافت نشد، جان بیش از ۲۳۰۰ آمریکایی را قربانی کردیم. بوش می‌گفت علاقه‌ای به دستگیری بن لادن ندارد.

نویسنده کتاب «وطنم کجاست» همچنین نوشت: تیم اوباما او را در خانه‌ای در نزدیکی «وست پوینت» پاکستان پیدا کردند. کی حدس می‌زد! ما مهاجم هستیم. طالبان مهاجم نیستند. آن‌ها از جنس خود مردم افغانستان هستند. یک‌بار دیگر، ما از ارتشی بدون هواپیمای بمب‌افکن، بدون ناوشکن، بدون موشک و بدون هلیکوپتر شکست خوردیم. ما پس از جنگ جهانی دوم دیگر نتوانستیم در هیچ جنگ واقعی پیروز شویم.

گفتنی است عقب نشینی آمریکا و ظهور طالبان در افغانستان از نظر بسیاری از مردم در سراسر جهان شکست سیستم دفاعی آمریکا است.

مایکل مور در دانشگاه میشیگان در رشته خبرنگاری تحصیل کرد و کار حرفه‌ای خود را با ویراستاری مجله دانشگاه میشیگان آغاز کرد. پس از تحصیل به فیلم‌سازی مستند و برنامه‌سازی برای تلویزیون روی آورد. ویژگی اصلی فیلم‌های او زبان تند و جسورانه‌اش علیه سیاست‌مداران بخصوص سیاست‌مداران آمریکا است. مور در فیلمهایش به انتقاد از جهانیسازی، شرکت‌های بزرگ، حق مالکیت سلاح، بیل کلینتون و جرج دبلیو بوش، جنگ عراق، سیستم خدمات درمانی آمریکا و کاپیتالیسم پرداخته است.

او در کتاب تالیفی و پرفروش خود با نام «وطنم کجاست/ where's my country» انتقادهای صریح و تندی علیه دولت جرج بوش وارد کرده و انتقادات او از عملکرد دولت ترامپ بازتاب زیادی داشت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • mojtaba SE ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    12 3
    امریکا مرده است از شکست در منطقه در مقابل ابر قدرت ایران ..سیاست ما پس گرفتن تمامی سرزمینهای ایران است که از زمان فتحعلی شاه کلونیستهای روسیه و انگلیس از ما جدا کردند که بر ایران مسلط باشند .و امروز این حق ما است که سرزمینهامون رو پس بگیریم و قدرتش رو هم داریم که رهبران دله دزد سرزمینهامون رو مثل کل ناتو بیرون بندازیم پاینده رهبر عزیزم
  • سعید IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    9 3
    در جنگ جهانی دوم هم امریکا برنده واقعی نبود، در واقع متحدین شکست خورده بودند ولی از اونجایی که توانی هم برای متفقین نمونده بود امریکا آخر جنگ وارد شد و پرچم کشور خودش را بر سرزمین های اشغال شده متحدین فرو کرد و خودش را فاتح جنگ اعلان کرد . اون پیروزی هم دروغین بود .
    • IT ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      1 0
      در جنگ جهانی دوم بیشترین هزینه رو روس ها پرداخت کردند با بیش از 25 میلیون نفر جانباخته
  • FR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    5 2
    خدایا چرا گاهی دوستان نزدیک و اقوام مان هم بجای نگاه به واتس اپ و تلگرام و اینستاگرام مطالب خود امریکایی ها و غربی ها را میدیدید و میشنیدند و هنرشان باز میشد در تظاهرات امروز در فرانسه که تبدیل به یک رسم شنبه ها شده تصاویر هواپیمای در حال فرار امریکا و پلاکاردهای ضد اشغالگری بلند شده و آنوقت اده ای حسرت حضور اشغالگران را میخورند ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس