وزیر دفاع آمریکا لوید آستین

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه هیچ رفتار خصمانه‌ای بین نظامیان این کشور و گروه طالبان وجود ندارد، گفت واشنگتن یک خط ارتباطی باز برای تماس با این گروه فراهم کرده است.

به گزارش مشرق، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد پنجشنبه از عدم وقوع درگیری بین نظامیان این کشور با گروه طالبان، بعد از تسلط آنها بر کابل، خبر داد.

آستین طی نشست خبری در پنتاگون گفت: «ماموریت ما کنترل فرودگاه کابل و تخلیه همه آمریکایی‌ها و همکاران افغان است. یکی از گزینه‌های کنترل فرودگاه ، گسترش فضای ایمن در اطراف فرودگاه است».

بیشتر بخوانید:

ارتش آمریکا: انتظار سقوط افغانستان در ۱۱ روز را نداشتیم

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وی با بیان اینکه هیچ درگیری بین ارتش آمریکا و طالبان وجود ندارد، توضیح داد: «یک خط ارتباطی باز با طالبان ایجاد کردیم. هدف نیروهای ما این است که هر روز توانایی خود را برای خروج افراد از افغانستان افزایش دهیم».

وزیر دفاع آمریکا با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۴۵۰۰ نظامی آمریکایی در کابل حضور دارند، اظهار داشت: «ما تعهد اخلاقی داریم که به افغان‌هایی که با ایالات متحده همکاری کرده‌اند، کمک کنیم».

آستین همچنین افزود: «تهدیدها هنوز در مجاورت فرودگاه کابل وجود دارد. ولی ما قصد نداریم منطقه‌ای را که می‌خواهیم کنترل کنیم به شهر کابل گسترش دهیم».

وی با ادعای اینکه آمریکا تلاش می‌کند تا راهی را برای رسیدن اتباع و دیپلمات‌های خارجی و همچنین مردم افغانستان به فرودگاه کابل باز کند، گفت: «ما هر کاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا مانع درگیری شویم و هر کسی را که از نظر فیزیکی قادر باشیم [تا تاریخ ۳۱ آگوست] از کابل خارج می‌کنیم».

پیش از این، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با بیان اینکه هیچکسی پیش‌بینی نمی‌کرد ارتش افغانستان در عرض ۱۱ روز مقابل طالبان سقوط کند، از انتقال سفارتخانه آمریکا به فرودگاه کابل خبر داده بود.

طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد و روز یکشنبه بعد از ورود به کابل، دولت «اشرف غنی» در افغانستان سقوط کرد. بعد از آنکه دولت افغانستان روز یکشنبه سقوط کرد ارتش آمریکا به منظور خارج کردن دیپلمات‌های خارجی و شهروندان آمریکایی از افغانستان تأمین امنیت فرودگاه کابل را در اختیار گرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    1 0
    وقتی فرار کردین معلومه درگیری رخ نمیده!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس