کد خبر 1260648
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
تیراندازی

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اذعان داشت که نیروهای آمریکایی ناظر بر عملیات تخلیه شهروندان ایالات متحده در فرودگاه کابل شبانه برای کنترل اوضاع تیراندازی کردند.

به گزارش مشرق، کربی روز چهارشنبه در یک نشست خبری مدعی شد که نظامیان آمریکایی به سمت افغان‌ها یا شخص دیگری شلیک نکردند و هیچ شواهدی از وجود تلفات یا زخمی در این حادثه وجود ندارد.

سخنگوی پنتاگون به افزایش نیروهای آمریکایی اشاره کرد و گفت که تعداد سربازان در فرودگاه بین المللی کابل به حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در روز چهارشنبه رسید و صدها نیروی دیگر در ۲۴ ساعت آینده اضافه می‌شوند.  

یک مقام امنیتی ناتو پیشتر گفت که به علت هجوم جمعیت به سمت یک گیت در فرودگاه کابل دست کم ۱۷ نفر زخمی شدند. اما وی دلیل هجوم افراد در سالن فرودگاه را به صورت شفاف عنوان نکرد.

کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در ادامه نشست خبری خود اعلان داشت که تعدادی از خلبان‌های افغان با هواپیماهای نیروی هوایی افغانستان به خارج از کشور رفتند اما تعداد آنها را نمی‌توانیم تایید کنیم.

شهروندان افغانستانی پس از به دست گرفتن کنترل اوضاع توسط طالبان در کشورشان در روز یکشنبه گذشته به دنبال خروج از کشور از تنها مجاری خروجی که فرودگاه کابل به شمار می‌رود، هستند. این مقام امنیتی ناتو گفت که از افغان‌ها خواسته شده تا در حوالی فرودگاه تجمع نکنند مگر اینکه دارای گذرنامه و روادید برای سفرشان باشند.

روز ۲۵ مرداد ماه یک مقام آمریکایی گفت که نظامیان این کشور برای جلوگیری از ورود افغان ها به هواپیماهای نظامی مجبور به شلیک هوایی شدند.

در جریان این تیراندازی چند نفر کشته شدند که روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا تعداد کشته شدگان را سه نفر عنوان کرد و خبرگزاری رویترز به نقل از شاهدان عینی تعداد کشته‌ها را پنج نفر گزارش داد.

روز یکشنبه این هفته  نیروهای گروه طالبان بدون درگیری یا مقاومت وارد کابل شدند و در عرض چند ساعت کنترل کامل پایتخت را در دست گرفتند. اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان این کشور را در همان روز ترک کرد. کشورهای غربی مشغول تخلیه دیپلمات‌ها و کارکنان محلی سفارت خود هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
    0 0
    حالا معلوم میشه که فرانسوی ها چقدر و چرا اینقدر ماتم گرفته اند آنقدر غرب زده ساخته و پرداخته اند که نمیدانند با آنها چه کنند ؟.... از طرفی ترس از تروریسم و اینکه در حال اخراج گروهی بودند از طرفی روبرو شدن با موج جدید مهاجر طلبکار ‌وابسته !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس