کد خبر 1260842
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
افغانستان نمایه

«بن والاس» گفت سرنوشت افغانستان پس از جنگ ۲۰ ساله تحت هدایت آمریکا به این معناست که راهکار غرب اکنون از سوی دشمنان بزرگ آن ضعیف تلقی می‌شود.

به گزارش مشرق، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس امروز (پنجشنبه) گفت سرنوشت افغانستان پس از جنگ ۲۰ ساله تحت هدایت ایالات متحده به این معناست که راهکار غرب اکنون از سوی دشمنان بزرگ آن مانند روسیه ضعیف تلقی می‌شود.

والاس به بی‌بی‌سی گفت: چیزی که من از آن ناراحت هستم این است که ما اکنون یک نظم جهانی داریم که در آن دشمنان ما راهکار غرب را ضعیف می‌دانند. 

بیشتر بخوانید:

آمریکا: اشرف غنی دیگر نقشی در افغانستان ندارد

وی افزود: این چیزی است که همه ما باید درباره آن نگران باشیم؛ اگر به غرب اینطور نگاه شود که راه‌حلی ندارد و شکننده است بعد دشمنان ما مانند روسیه این را دلگرم‌کننده می‌دانند.

بن والاس در بخشی دیگر از سخنانش گزارش‌ها مبنی بر اینکه برخی پروازها از کابل تنها چند نفر سرنشین داشته را رد کرد و گفت هیچ هواپیمایی که انگلیسی‌ها و پناهندگان را از افغانستان خارج می‌کند، خالی این کشور را ترک نکرده است.

وی تصریح کرد طالبان به انگلیسی‌ها اجازه عبور می‌دهند و بین هفت تا نه هواپیمای «آرای‌اف» هر روز پرواز می‌کنند که در آخرین پرواز انجام شده حداقل ۱۳۸ سرنشین بوده است.

وزیر دفاع انگلیس همچنین در پاسخ به سوالی درباره فیلم‌هایی که نشان می‌دهد یک کودک خردسال از روی دیوار به نظامیان غربی در فرودگاه کابل تحویل داده می‌شود، گفت انگلیس قادر به خروج کودکان بدون همراه از افغانستان نیست و افزود او رفت، زیرا خانواده‌اش هم در حال خارج شدن بودند. 

وی پیش‌تر گفته بود که طالبان کنترل افغانستان را در دست دارند و نیروهای انگلیسی برای مقابله با این گروه بازنخواهند گشت. 

وزیر دفاع انگلیس در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس و ناتو به افغانستان بازخواهند گشت، گفت: این در گزینه‌ها نیست. قصد نداریم برگردیم. 

وی در ادامه اظهار داشت جنبه نظامی فرودگاه کابل ایمن است و انگلیس تمام تلاش خود را برای تخلیه شهروندان انگلیسی و افغان‌هایی که با انگلیس ارتباط دارند انجام می‌دهد.

والاس گفت: هدف ما این است که روزانه حدود ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر را با توجه به ظرفیت هواپیماهای خود خارج کنیم و این روند را ادامه خواهیم داد.

در ادامه تحولات و پیشروی‌های روزهای اخیر طالبان در افغانستان، این کشور روز یکشنبه شاهد فرار «اشرف غنی» و تسلط طالبان بر کابل و ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس