کد خبر 1260279
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
میقاتی

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید در لبنان بعد از دیدار با رئیس جمهور این کشور از نتایج مثبت این دیدار خبر داد.

به گزارش مشرق، «نجیب میقاتی»، نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید در لبنان با «میشل عون»، ‌ رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

وی امروز سه شنبه بعد از این دیدار گفت که «دیدار با رئیس جمهور عون مثبت بود و امیدوارم کابینه جدید را به زودی ببینیم.»

نجیب میقاتی گفت: «ما مُجدانه تلاش می‌کنیم همه موانع بر سر راه تشکیل کابینه را برداریم و تشکیل دولتی که بتواند همه توازن‌ها را مدنظر قرار دهد، کمی به زمان نیاز دارد.»

وی گفت که در دیداری که با میشل عون داشته به پرونده برنامه دولت خود پرداخته نشده است ولی تأکید کرد که تا تشکیل دولت چند متر بیشتر باقی نمانده است.

نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان گفت که «تشکیل کابینه، معادله حساب شده و سختی است و ما کابینه‌ای برای همه لبنان تشکیل خواهد داد. وزیرانی شایسته می خواهیم و طبیعتا وزراء گرایش ها و وفاداری‌هایی [به جریان‌ها و احزاب] دارند.»

نجیب میقاتی دیروز نیز با میشل عون در کاخ بعبدا دیداری داشته و بحران لبنان باعث شده است که گروه‌های سیاسی بر تشکیل سریع دولت اصرار کنند.

بیش از دو سال است که لبنان وارد بحران گسترده شده است که ابتدا با بحران سیاسی ناشی از استعفای دولت سعد الحریری شروع شد و با انفجار بندر بیروت و ویرانی به با آمده بر اثر این انفجار، بحران اقتصادی-مالی در سایه تحریم‌های آمریکا به بحران قبلی اضافه شد و هم اکنون این کشور با کبود سوخت، دارو و برخی اقلام خوراکی مواجه است و تداوم بحران‌ها باعث شده، سلسله اتفاقات ناگوار در این کشور ادامه یابد که انفجار تانکر سوخت طی این هفته یکی از این‌ها بود.

این هفته انفجار تانکر سوخت احتکار شده در مزرعه‌ای در منطقه عکار لبنان، بیش از ۲۰ کشته و ۸۰ زخمی برجای گذاشت که بعد از انفجار بندر بیروت با صدها کشته و هزاران زخمی، جزو ناگوار ترین حوادث یک سال اخیر لبنان به شمار میرود.

در همین ارتباط، حسن فضل الله، نماینده حزب الله در فراکسیون پارلمانی «الوفاء للمقاومة» گفت که خرید نفت از ایران مشکل بنزین، برق و حتی نرخ ارز را حل می کند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس