چه کسانی مخالف ارسال کشتی حامل سوخت از ایران به لبنان هستند؟

شبکه خبری المنار خبر داد که در جریان رایزنی های چند روز گذشته، گره وزارتخانه‌های کشور و انرژی حل شده و معرفی وزیر دادگستری باقی مانده است».

به گزارش مشرق، منابع خبری لبنانی درباره تشکیل کابینه این کشور و موانع موجود بر سر راه آن، به گمانه‌زنی پرداختند.

شبکه خبری المنار به نقل از منابع اطلاعاتی خود گزارش داد، در جریان رایزنیهای چند روز گذشته، «گره [وزارتخانه‌های] کشور و انرژی حل شده و معرفی وزیر دادگستری باقی مانده است».

این شبکه خبر داد، برخی از طرفها نیز، درخواستهای جدیدی درباره سایر وزارتخانه‌ها مطرح کرده‌اند.

المنار با بیان اینکه فردا «میشل عون» و «نجیب میقاتی» رئیس جمهور و مأمور تشکیل کابینه، با هم دیدار می‌کنند، خبر داد که انتخاب اسامی وزرا پس از توافق با عون صورت می‌گیرد.

این شبکه در پایان تأکید کرد که «هیچ چیز، قطعی نیست، نه تشکیل کابینه و نه سایر سناریوها».

درباره فرمول سه هشتم هم، «وئام وهاب» رئیس حزب «التوحید العربی» گفت که این لیست بر پایه فرمول سه هشتم است. به این معنا که رئیس‌جمهور، هشت وزیر، نخست‌وزیر هشت وزیر و حزب‌الله و جنبش امل نیز روی هم رفته هشت وزیر پیشنهاد کرده‌اند.

وئام وهاب تأکید کرد که اکثریت مردم لبنان خواهان تشکیل دولت هستند و پارلمان باید لیست ارائه شده را بپذیرد و عدم پذیرش آن آثار بسیار بدی به همراه دارد.

در همین ارتباط، رئیس‌جمهور لبنان امروز در سخنانی در کاخ «بعبدا» گفت که امیدوار است به زودی اتفاقات خوبی در راستای تشکیل دولت لبنان رخ دهد.

عون تأکید کرد که در نبود دولت و نبود خدمات و در شرایطی شیوع ویروس کرونا انجمن‌های خیریه سهم بالایی در کاهش مشکلات مردم دارند.

میقاتی در تاریخ چهارم مرداد از سوی عون مأمور تشکیل کابینه شد و همچنان رایزنی‌ها برای چیدمان کابینه ادامه دارد. لبنان از مرداد سال گذشته تاکنون دولت رسمی ندارد و «حسان دیاب» همچنان به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور فعالیت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    خوب شد دو تا کشتی راه افتادن وگرنه عمرا گره ها باز میشد. امریکا حتما باید اسم ایران بیاد تا یه حرکتی بزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس