ضدعفونی روزانه کربلا برای جلوگیری از شیوع کرونا

در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی موکب‌های سلامت در کربلا مستقر شده و روزانه به ضدعفونی حرم و محل تردد زائران می‌پردازند. همچنین تعداد موکب‌های حسینی به یک هزار و 500 موکب افزایش می‌یابد.

به گزارش مشرق، همزمان با دهه اول محرم و تشرف هزاران زائر به حرم امام حسین (ع)، وزارت بهداشت عراق ۵۰ موکب سلامت را در شهر کربلا مستقر کرده است.

این موکب‌های سلامت علاوه بر توزیع ماسک، دستمال کاغذی و سایر وسایل بهداشتی، مسؤولیت ضدعفونی معابر و صحن حرم‌های مطهر را دارند، در بیرون از حرم و حتی فضای بین‌الحرمین اقدام به ضدعفونی محل‌های پرتردد کرده و برخی دیگر نیز در صحن و شبستان حرم به ضدعفونی افراد و موکت‌ها مشغول هستند.

ضدعفونی روزانه کربلا برای جلوگیری از شیوع کرونا

افزایش سه برابری تعداد موکب‌ها در تاسوعا و عاشورا

همچنین بر اساس تصمیم استاندار کربلا، تعداد موکب‌های پذیرایی از زائران که پیش از این ۵۵۰ موکب بود، در روزهای تاسوعا و عاشورا به یک هزار و ۵۰۰ موکب افزایش خواهد یافت؛ به طوری که این موکب‌ها سه برابر می‌شود.

امسال هم با توجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی، سازمان حج و زیارت امکان تشرف زائران به عتبات را در دهه اول محرم ندارد و هیچ ویزای زیارتی نیز از سوی عراق صادر نشده است.

ضدعفونی روزانه کربلا برای جلوگیری از شیوع کرونا

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهران IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    0 0
    وای وااای .....بدون ماسک ...بدون دستکش خدا رحم بهشون کنه !
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    تو اربعین اصلا مریض نمیشی اونایی که رفتن میدونن چی میگم شاید عجیب باشه و بنظر عقلانی نباشه اما من تجربه کردم از لیوان و وسایل دیگران استفاده اما اصلا مریض نشدم در صورتی که اونجا اصلا بهداشت رعایت نمیشه اما واقعا معجزه بوده برای من تو عاشورا هم که امسال رفتن بپرسید اگه مریض شدن درسته، الکاذمی و دولتش متاسفانه غربگران و این شده وضعیت ما خدایا خودت بفریاد برس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس