عزاداری ایرانیان در کربلا همزمان با دهه اول محرم

ایرانیان همزمان با دهه اول محرم مراسم عزاداری امام حسین (ع) را در بیت الحسین (ع) و حسینیه آذربایجانی‌های کربلا در جوار حرم سیدالشهدا (ع) برگزار می‌کنند.

به گزارش مشرق، ایرانیان در کربلا که شب‌های جمعه مراسم سوگواری سیدالشهدا (ع) برگزار می‌کردند، این بار همزمان با دهه اول محرم اقدام به برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) کردند.بر همین اساس، هیأت بیت‌الحسین (ع) در جوار حرم سیدالشهدا (ع) در ۱۰ روز نخست ماه محرم مراسم سینه‌زنی و عزاداری را با سخنرانی حجت‌الاسلام مهدی بنیانیان و با نوای محسن فتاحیان، هادی طالبیان و محمدرضا ناصری برگزار می‌کند.

عزاداری ایرانیان در کربلا همزمان با دهه اول محرم

این مراسم از سه‌شنبه همزمان با اولین روز ماه محرم آغاز می‌شود و تا روز عاشورا ادامه دارد. مراسم بیت الحسین (ع) ساعت ۱۴ به وقت عراق (۱۲.۳۰ به وقت ایران) در کربلا، شارع العلقمی، باب الخان، روبروی هتل برج السفیر برگزار می‌شود.همچنین موکب علی بن ابی طالب (ع) که شب‌های جمعه در بین‌الحرمین، محفل عزاداری برپا می‌کند، در دهه اول محرم ساعت ۲۰ به وقت عراق (۱۸.۳۰ به وقت ایران) در حسینیه آذربایجانی‌های کربلا خیمه عزا به پا خواهد کرد.

عزاداری ایرانیان در کربلا همزمان با دهه اول محرم

در این مراسم، حجت‌الاسلام مهدی بنیانیان سخنرانی و محمدرضا ناصری و مهدی علی اکبری مداحی خواهند کرد. عزاداری موکب علی بن ابیطالب کربلا در باب السدره حرم امام حسین (ع)، خیابان صاحب الزمان (عج)، حسینیه آذربایجانی‌ها برگزار می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس