کد خبر 1255762
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱
تایلند

نیروهای پلیس تایلند با معترضان به عملکرد دولت درقبال شیوع ویروس کرونا درگیر شده و به سمت آن‌ها گاز اشک آور و گلوله پلاستیکی شلیک کردند.

به گزارش مشرق، بیش از هزار شهروند تایلندی روز شنبه در بانکوک پایتخت این کشور علیه سیاست‌های دولت تجمع کردند.

به نوشته روزنامه «گاردین»، معترضان به سمت دفتر «پرایوث چان اوچا» نخست‌وزیر تایلند حرکت کرده و استعفای او را خواستار شدند.

در همین حال، نیروهای پلیس مسیر منتهی به بنای یادبود پیروزی در بانکوک را مسدود کرده و به سمت معترضان گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی شلیک کردند.

حدود صد نیروی پلیس مجهز به تجهیزات ضد شورش در فاصله چند متری معترضان به خط شده و از طریق بلندگو هشدار دادند «ما این خط را حفظ خواهیم کرد».

خیابان‌های تایلند ظرف چند هفته اخیر شاهد اعتراضات گروه‌های مختلف از جمله متحدان سیاسی سابق نخست‌وزیر بوده‌اند. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات‌ها به نحوه مدیریت شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های ناشی از آن به ساختار اقتصادی کشورشان اعتراض دارند.

دولت تایلند امروز (شنبه) حدود بیست و دو هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا و مرگ ۲۱۲ نفر در اثر این بیماری را گزارش کرده است که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

از سوی دیگر، در ادامه اعتراضات سراسری در بسیاری از کشورهای اروپایی علیه محدودیت‌های کرونایی، صدها نفر از مردم آلمان امروز (اول آگوست، ۱۰ مردادماه) با تجمع در خیابان‌های «برلین» علیه محدودیت‌های مرتبط با کرونا تظاهرات برپا کردند که در برخی مناطق به درگیری معترضان با نیروهای پلیس منجر و به خشونت کشیده شد.

شنبه هفته گذشته نیز هم‌زمان با اوج گرفتن موارد ابتلا به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، صدها نفر در اعتراض به سیاست‌های کابینه رژیم صهیونیستی در قبال این بیماری، در «تل‌آویو» دست به تجمع زدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس