تدارک گروه‌های مقاومت غزه برای «روز خشم» در شرق نوار غزه - کراپ‌شده

منابع آگاه از تدارک گروه‌های مقاومت فلسطین برای «روز خشم» بزرگ در شرق نواز غره همزمان با سالروز به آتش‌کشیدن مسجدالاقصی خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه از تدارک گروه‌های فلسطینی برای «روز خشم» بزرگ و مردمی در امتداد خط جداکننده نوار غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین خبر می‌دهند.

پایگاه خبری «عربی ۲۱» در خبری اختصاصی به نقل از منابع آگاه نوشت که گروه‌های فلسطینی در حال آماده شدن برای حضور و تجمع در امتداد دیوار مرزی میان غزه و اراضی فلسطین اشغالی و برنامه‌ریزی برای روز خشم مردمی بزرگ در امتداد اردوگاه‌های بازگشت در شرق غزه هستند.

 این منابع، با اشاره به حرکت به سوی تشدید تنش با اشغالگران صهیونیست، تاکید کردند که انتظار می‌رود، همزمان با سالروز به آتش‌کشیدن مسجد الاقصی در ۲۱ آگوست جاری، چنین برنامه‌ای اجرایی شود.

روز ۳۱ مرداد ۱۳۴۸ برابر ۲۱ اوت ۱۹۶۹ مسجد الاقصی، اولین قبله مسلمانان جهان و یکی از مقدس‌ترین مکان‌های مورد احترام ادیان آسمانی، توسط صهیونیست‌های تندرو به آتش کشیده شد و خسارات قابل توجهی به آن وارد آمد.

رژیم صهیونیستی این حادثه که خشم و انزجار مسلمانان سراسر جهان را به دنبال داشت، به یک جهانگرد یهودی استرالیایی به نام «دنیس مایکل روهان» نسبت داد و صهیونیست‌ها وی را عامل به آتش کشیدن مسجدالاقصی معرفی کردند تا در یک دادگاه نمایشی ابتدا محاکمه و سپس به ادعای اینکه وی بیماری روانی بوده آزاد شود.

دیروز (پنج‌شنبه - ۱۲ آگوست)، این پایگاه خبری به نقل از گروه‌های مقاومت فلسطین حاضر در نوار غزه نوشت که تداوم تأخیر رژیم صهیونیستی در انجام تعهدات مربوط به پایان یافتن محاصره این منطقه و شانه خالی کردن از آن، به منزله تداوم تجاوزگری است.

این گروه‌ها اعلام کردند که مقاومت فلسطین در حال ارزیابی وضعیت موجود است و اهرم فشارهای خاص خود را در اختیار دارد و در حال بررسی استفاده مجدد از «ابزارهای خشن و افزایش تنش مردمی» است.

در نوار غزه بیش از دو میلیون فلسطینی زندگی می‌کنند که به دلیل محاصره رژیم صهیونیستی، با وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی و انسانی روبرو هستند.

حملات اخیر رژیم صهیونیستی نیز باعث افزایش مشکلات نوار غزه شده است. شیوع گسترده کرونا، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی نیز مزید بر علت شده است.

رژیم صهیونیستی ۲۰ اردیبهشت ماه گذشته حملات خود به نوار غزه را از سر گرفت که در پی آن صدها خانه متعلق به مردم فلسطین و زیرساختهای این منطقه تخریب شد.

این تجاوز بیش از ده روز به طول انجامید که در پی آن ۲۵۴ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و ۳۹ زن به شهادت رسیدند و  هزار و ۹۴۸ نفر نیز مجروح شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس