طالبان

همزمان با تشدید درگیری‌ها در افغانستان و سقوط سریالی مراکز ولایت‌ها، طالبان رایزنی‌های دیپلماتیک با کشورهای منطقه را افزایش داده است.

به گزارش مشرق، «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی طالبان و هیئت همراهش در حاشیه نشست ۳ روزه صلح افغانستان در قطر با نمایندگان ارشد کشورهای روسیه، پاکستان، ازبکستان و ترکمنستان دیدار کرد.

براساس بیانیه‌های منتشر شده توسط طالبان، ملا برادر در دیدار با «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای افغانستان گفت که طالبان به حل بحران افغانستان از طریق مسالمت‌آمیز متعهد است.

وی همچنین دولت افغانستان را به کشتن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها و اموال عمومی متهم کرد و کابلوف نیز تاکید کرد که روسیه نسبت به همکاری و مساعدت در حل بحران افغانستان متعهد است.

هیئت سیاسی طالبان در ادامه رایزنی‌هایش با «صادق خان» نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان دیدار کردند و دو طرف درباره وضعیت فعلی افغانستان و آخرین تحولات مذاکرات گفت‌وگو کردند.

طالبان در این دیدار ضمن تاکید بر تعهد خود بر حل مسالمت‌آمیز بحران افغانستان افزود: صلح یک تاییدطرفه محقق نمی‌شود و همه طرف‌ها باید در قبال آن احساس مسئولیت کنند.

هیئت طالبان در این دیدار همچنین درباره مشکلات افغان‌ها درباره رفت و آمد به کشور پاکستان گفت و طرف پاکستانی نسبت به حل این مشکلات متعهد شد.

ملا برادر در ادامه نیز با «عصمت الله ایرگاشیف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان برای افغانستان دیدار کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه، مسائل مرزی، پروژه‌های اقتصادی و امنیت نمایندگی‌های دیپلماتیک ازبکستان در افغانستان مورد بحث قرار گرفت.

طالبان به طرف ازبکستانی درباره امنیت مراکز دیپلماتیک این کشور در افغانستان اطمینان داد و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور بیشتر توسعه یابد.

هیئت طالبان در دیدار با «حاجیف وفا» معاون وزیر خارجه ترکمنستان پیرامون روابط دوجانبه، مسائل مرزی، پروژه‌های اقتصادی و همچنین امنیت نمایندگی‌های دیپلماتیک ترکمنستان در افغانستان گفت‌وگو کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس