کد خبر 1257574
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
عون

رسانه‌‎های لبنانی از ارائه پیش‌نویس تشکیل کابینه توسط «نجیب میقاتی» به رئیس‌جمهور این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از المنار، «نجیب میقاتی» مأمور تشکیل دولت لبنان که برای دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور به کاخ بعبدا رفته بود، پیش نویس تشکیل کابینه خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرد.

بر اساس این گزارش، میقاتی فردا برای پیگیری این موضوع با میشل عون دیدار خواهد کرد.

میقاتی پیش از این در یک مصاحبه مطبوعاتی درباره آخرین تحولات مربوط به پرونده تشکیل دولت اظهار داشت: می‌دانم کار بسیار دشواری پیشِ‌روی ما قرار دارد. تشکیل دولت تنها امید لبنانی‌ها است و من همه تلاش خود را برای انجام این کار و تشکیل دولت و نه هیچ چیز دیگری به‌کار خواهم بست.

نخست وزیر مکلف لبنان افزود: اما دیگر دولتی مانند دولت‌های قبلی تشکیل نخواهد شد که بعد از سه هفته برگردیم و درباره اختلافات و درگیری‌هایی که درباره برخی قوانین و تصمیمات اتخاذشده در کابینه به وجود آمده است بحث کنیم.

نجیب میقاتی اضافه کرد: من به‌دنبال قدرت و اختیارات استثنایی و فوق‌العاده نیستم؛ بلکه می‌خواهم حداقل به‌عنوان نخست وزیر اختیاراتی داشته باشم و از آن استفاده کنم.

طبق آنچه منابع سیاسی آگاه لبنان گزارش می‌دهند اکنون چالش اساسی درباره وزارت کشور و وزارت دادگستری است که سعد حریری موافقت کرده بود این وزارتخانه‌ها سهم تیم رئیس جمهور باشد اما نجیب میقاتی این موضوع را نمی‌پذیرد به‌ویژه این که حریری در فهرستی که قبل از استعفای خود به میشل عون ارائه داد اعلام کرده بود که دیگر قصد ندارد وزارت کشور را در اختیار تیم رئیس‌جمهور قرار بدهد.

نجیب میقاتی، حدود دو هفته قبل با کسب ۷۲ رای از مجموع ۱۱۸ رأی نمایندگان پارلمان، از سوی میشل عون، رئیس جمهور لبنان مأمور تشکیل کابینه شد و موظف است کابینه خود را به وی تقدیم کرده و از پارلمان برای تک تک وزرای کابینه رأی اعتماد بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس