میقاتی

مأمور تشکیل کابینه جدید لبنان بعد از دیدار با رئیس جمهور این کشور گفت که دو طرف برای تشکیل هرچه سریعتر دولت تلاش دارند.

«نجیب میقاتی»، مأمور تشکیل کابینه در لبنان از  دیدار و رایزنی‌های خود با رئیس جمهور این کشور درباره تشکیل دولت جدید خبر داد.

میقاتی امروز چهارشنبه در قصر «بعبدا» گفت: «پیشنهادهایم درباره تشکیل دولت را به رئیس جمهور عون تقدیم کردم و متوجه مقبولیت این پشنهادت از جانب ایشان شدم و ملاحظات او را مورد توجه قرار دادم و خدا بخواهد به زودی دولت را تشکیل خواهم داد».

میقاتی با ابراز امیدواری به تشکیل دولت در آینده نزدیک گفت که «من و رئیس جمهور برای تشکیل دولت در سریعترین زمان ممکن تلاش می‌کنیم».

در همین ارتباط «سعد الحریری»، نخست وزیر سابق که هفته پیش از مأموریت تشکیل کابینه کناره‌گیری کرد، به اسکای نیوز عربی گفت: «به نفع لبنان است که نجیب میقاتی در تشکیل دولت موفق شود و ما با قدرت از او حمایت خواهیم کرد».

وی گفت که جریان متبوع او (جریان المستقبل) مخالف تغییر در توافق طائف است ولی مواضع برخی از احزاب نشان می‌دهد که برخی به دنبال تداوم خلأ سیاسی هستند.

نجیب میقاتی، بعد از یک سال از وقوع فاجعه انفجار ویرانگر بندر بیروت و بعد از انصراف سعد الحریری از تشکیل کابینه، دوشنبه این هفته با کسب 72 رای از مجموع 118 رأی نمایندگان پارلمان، از سوی میشل عون، رئیس جمهور لبنان مأمور تشکیل کابینه شد و موظف است کابینه خود را به وی تقدیم کرده و از پارلمان برای تک تک وزرای کابینه رأی اعتماد بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس