سازمان ملل

نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان از کشورهای همسایه افغانستان خواست تا اختلافات خود را برای تحقق صلح در این کشور کنار بگذارند.

به گزارش مشرق، «دبورا لاینز» نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در دیدار با «اشرف غنی» رئیس جمهور این کشور درباره چگونگی از تلفات غیرنظامیان در درگیری‌ها این کشور بحث و تبادل‌نظر کرد.

لاینز در این دیدار ضمن تاکید بر پایان فوری خشونت‌ها از سران افغانستان خواست تا برای خاتمه دادن به درگیری‌ها تلاش‌ها برای همبستگی با یکدیگر را افزایش دهند.

وی با تاکید بر نقش مهم همسایگان افغانستان در روند صلح افزود: آن‌ها باید فوراً رهبری خود را نشان دهند و با اقدامات مشخص واضح سازند که می‌توانند اختلافات جزئی را کنار گذاشته، به نفع صلح در افغانستان عمل کرده و از بی ثباتی در سراسر منطقه جلوگیری کنند.

نماینده ویژه سازمان ملل در ادامه نیز افزایش حملات طالبان را مغایر «روحیه صلح» خواند و بر لزوم حفظ حقوق بشر و جلوگیری از تلفات غیرنظامیان تاکید کرد.

اشرف غنی نیز در این دیدار تاکید کرد که هدف دولت افغانستان پایان خشونت و جنگ و برقراری صلح عادلانه و پایدار است و ادامه داد که دولت در این راستا گام‌های اساسی برداشته است.

گفتنی است که دولت افغانستان همواره اسلام‌آباد را به حمایت از مخالفان مسلح خود و پناه دادن به آن‌ها در خاک پاکستان متهم می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    این کشور باید تجزیه به سه یا چهار کشور بشود. وقتی سیصد سال است نمی توانند زیر یک پرچم جمع بشوند و می جنگند خب نمی توانند دیگر/ الان وطن پرستان افغانستانی خونشان به جوش می اید و می گویند: چرا نتوانیم فقط هزار سال کشت و کشتار دارد. چقدر شما بی صبر هستید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس