درخواست سازمان ملل از همسایگان افغانستان در مورد گشودن مرزهایشان

آژانس پناهندگان سازمان ملل از همسایگان افغانستان خواست تا همزمان با تحولات و تنش های جدید در این کشور، مرزهایشان را باز نگه دارند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، یک سخنگوی این آژانس در ژنو گفت: عدم توانایی برای یافتن امنیت و مکانی امن ممکن است زندگی غیرنظامیان بی شماری را در مخاطره قرار دهد. این آژانس آماده ارائه کمک های مورد نیاز به این کشورهاست.

وی عنوان کرد که "برنامه جهانی غذا" نیز اوضاع کمبود مواد غذایی در افغانستان را وخیم و رو به بدتر شدن می بیند.

گروه طالبان مدعی شده است که شهرهای قندهار و لشکرگاه مرکز استان هلمند به تصرف آن‌ها درآمده است و نیروهای دولتی از این شهرها عقب نشینی کردند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان بامداد امروز جمعه با انتشار ویدئویی از مقر استانداری قندهار اعلام کرد که شب گذشته استانداری قندهار و فرماندهی پلیس را تصرف شده و نیروهای دولتی عقب نشینی کرده اند.

گزارش شده است که همزمان با پیشروی گروه طالبان در برخی مناطق افغانستان، سفارتخانه‌ها و آژانس‌های امدادرسان کشورهای غربی امروز جمعه روند خارج کردن پرسنل غیرنظامی خود را از افغانستان آغاز کردند.

در این میان پنتاگون اعلام کرد که حدود سه هزار نیروی مازاد را ظرف ۴۸ ساعت برای کمک به تخلیه پرسنل سفارت آمریکا به افغانستان اعزام می کند.

سازمان ملل هشدار داده است که پیشروی طالبان به سمت پایتخت و رسیدن اعضای این گروه به کابل، تاثیر فاجعه باری بر غیرنظامیان خواهد داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • تندیس IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    10 0
    باید تبعات پناهندگان و بار آن بر دوش کشورهایی چون امریکا و همپیمانان او در افغانستان که با خروج ناگهانی و زمانبندی نشده شان این بلا را یر سر افغانستان و همسایگان او آوردند باشد . باید پاکستان که از استیلای طالبان سود میبرد جوابگوی مهاجران باشد . ترکیه که دوسر سود هم از دولت و هم از طالبان در افغانستان سود میبرد یا چین که اعلام حمایت از طالبان کرده پاسخگو باشند . ما چهل سال است بار مهاجرت چند ملیون افغانرا بدوش میکشیم و چند ملیون فرصت شغلی ملتمون و خدمات رایگانی چون اموزش و پرورش را به انها میدهیم ما دیگر ظرفیت یک موج جدید پناهندگی رو نداریم . ما ملت راضی به پذیرش اینها در این شرایط سخت ملت خود نیستیم
    • اسلام گرای حقیقی RO ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      0 3
      دوست عزیز معلوم است که صنعتی و سنتی رو باهم ترکیب کرده اید .تا زمانی که آمریکا بود هی تهدید می کردن که باعث بانی طالبان وجود آمریکاست که بعد از خروجشم که خواست خود ایران بود طالبان به پیشروی خود ادامه داد . خواهشا خودت رو به جهالت نزن خودتم خوب میدونی چند به چنده اوضاع منطقه
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      1 0
      کاربر افغان بنام اسلامگرای حقیقی از خارج کامنت بی ادبانه و طلبکارانه نوشتی !!! مگر ما ایرانیان بدهکار شما افاغنه هستیم ؟ عجب !!!
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    3 0
    ما خودمون به لطف دولت کلیدساز کلی گرفتاری داریم.بیکاری و وضع اقتصادی نامناسب و ...ظرفیت مهاجر جدید هم نداریم,بروند اروپا و آمریکا وبال گردن اونها بشن
  • زن ایرانی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    4 0
    واقعا ما ایرانی خیلی ضربه از مهاجران افغان خوردیم.دگه راه ندید.ما هم کشورمون جنگ شد کی فرار کردیم بطرف همسایه ها مخصوصا افغانستان.
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
      4 0
      دقیقا" ... ما چهل سال بار افغانی ها رو به دوش کشیدیم دیگر ملت ایران توان و تحمل این بار رو ندارد نباید مجددا پناهنده افغانی جذب ایران بشه همین حالا هم نزدیک به 10 میلیون افغانی مهاجر غیر قانونی در ایران هستند !!!
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    جالب کرونا ندارند
  • AT ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    5 0
    ایران با مشکلات گوناگون اقتصادی،بیکاری،ویروس ووهان و...و با وجود داشتن چندین میلیون مهاجر قانونی و غیرقانونی،به هیچ وجه ظرفیت پذیرش مهاجر و پناهنده را ندارد>>کشورهای پاکستان و به ویژه چین که هم مرز با افغانستان است و کشور پهناور و ثروتمندی است،»بهترین گزینه برای پذیرش افغانهای مهاجر است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس