اسرائیل

«مئیر بن شبات» که اخیراً از سمت ریاست شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی استعفا داد، گفت متوقف کردن ایران بالاترین اولویت این رژیم است و باید باقی بماند.

به گزارش مشرق، «مئیر بن شبات» که اخیراً از سمت ریاست شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی استعفا داد، امروز (دوشنبه) خطاب به کمیته «امور خارجه و دفاع» کنست هشدار داد ایران باید تهدید اصلی و تمرکز این رژیم به لحاظ امنیتی باقی بماند.

به گزارش وبگاه صهیونیستی «جروزالم پست»، او در مراسم این کمیته که به مناسبت چهار سال فعالیت وی برگزار شده بود، گفت: متوقف کردن ایران بالاترین اولویت است. این هدف در دستور کار استراتژیک و امنیتی ما از جایگاه اصلی برخوردار است و تا زمانی که اطمینان حاصل کنیم که تهدیدهای متعدد ایران علیه ما متوقف شده، باید همچنان در این جایگاه باقی بماند.

وی در ادامه مدعی شد این رژیم قدرتمند است و موقعیت استراتژیک آن خوب است و توازن [امنیتی] آن مثبت است و افزود اما در عین حال شکننده است و با چالش‌های زیادی روبروست که می‌تواند به یک چرخش منفی ناگهانی منجر شود.

در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی با ادعای دست داشتن ایران در حمله به یک کشتی این رژیم در سواحل عمان تلاش کرده ایران را تحت فشار بین‌المللی قرار دهد.

اخیراً کاخ سفید در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی ایالات متحده و «ایال هولاتا» مشاور امنیتی جدید رژیم اسرائیل چالش‌های راهبردی در خاورمیانه از جمله ایران را مورد بحث قرار دادند.

در همین حال طبق گزارش‌ها، ژنرال «فرانک مک‌کنزی» فرمانده تروریست‌های آمریکا در خاورمیانه (سنتکام) با ژنرال «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی درباره حملات به نفتکش‌ها در خلیج فارس گفت‌وگو کرد.

ادعاهای رژیم صهیونیستی در خصوص این حمله با هم‌صدایی کشورهای غربی در حالی است که ایران هرگونه دخالت در حملات به کشتی‌ها را رد کرده و سخنگوی وزارت خارجه ایران ادعاهای حلقه واشنگتن، لندن  و تل‌آویو را بی‌اساس توصیف کرده است.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در واکنش به این مسئله گفت، اینگونه سناریوسازی‌های بی‌پایه که غالبا رژیم صهیونیستی در پشت آن قرار دارد، با هدف مشوش ساختن فضا طراحی می‌شود.

وی یادآور شد: در واقع برای اهل فن و آشنایان به تاریخ این منطقه، طراحی چنین توطئه‌هایی در مقاطع مختلف از سوی رژیم صهیونیستی تازگی ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران به تامین امنیت آبراه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز کاملا متعهد است و آن را جزیی از امنیت خود دانسته و کماکان آماده مشارکت با کشورهای منطقه در زمینه ایجاد، استقرار و تضمین پایداری نظام امنیت دسته جمعی در منطقه است و در عین حال در دفاع از حقوق حاکمیتی خود در این حوزه حتی اندکی تردید نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس