روزنامه

نهضت آزادی بدون توجه به تجربه عبرت آموز برجام مدعی شده است که می‌توان برجام موشکی و منطقه‌ای را کلید زد، این تکرار یاوه گویی‌های ترامپ و مقامات آمریکایی، نشان دهنده ارتباط میان این گروه و آمریکا است.

سرویس سیاست مشرق - ر وزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** نهضت آزادی: توافق هسته‌ای یک الگو بود، برجام موشکی و منطقه‌ای را کلید بزنید!

روزنامه سازندگی در مطلبی با عنوان «بی تفاوت نباشید» نوشت: «نهضت آزادی ایران با انتشار نامه‌ای به امضای محمد توسلی خطاب به دبیران احزاب دموکراسی خواه جهان اعلام کرد…برجام افزون بر آنکه الگویی نو و صلح آمیز برابر مناشقات جدی بین المللی به شمار می‌رود، یک توافق بین المللی بوده که براساس ماه‌ها تلاش جمع زیادی از سیاستمداران و کارشناسان به دست آمده است».

در ادامه مطلب آمده است: «دولت آمریکا مدعی است برجام توافق خوبی نبوده زیرا برخی موارد از جمله فعالیت‌های موشکی و سیاست خارجی ایران در حوزه خاورمیانه، در آن لحاظ نشده است. این ادعاها در صورتی ابراز شده و در مقام بهانه برای نقض توافقی صلح آمیز قرار گرفته که برجام از ابتدا قرار نبود به موضوعات غیرهسته‌ای بپردازد و حل موضوعاتی چون رفتار منطقه‌ای ایران خارج از دستور کار آن بوده است. البته مسائلی از این دست می‌تواند در قالب مذاکرات و توافقات جداگانه و با رعایت و حفظ اصول امنیت کشور، مورد بررسی قرار گیرد».

امام خمینی (ره) نهضت آزادی را «طرفدار جدی وابستگی کشور ایران به امریکا» و جماعتی که «از اسلام اطلاعی ندارد» و «عامل گمراهی مردم» نامیده بودند و تاکید داشتند که باید با آنها برخورد قاطعانه شود و نباید رسمیت داشته باشند. (صحیفه امام جلد ۲۰، صفحه ۴۸۰ با اینحال، ارگان رسانه‌ای کارگزاران، به انتشار نامه‌ها و بیانیه‌های این حزب بدنام می‌پردازد!

نهضت آزادی در این نامه، برجام را یک الگو نامیده است. این در حالی است که به اذعان مقامات ارشد دولت، در پسابرجام، علیرغم بتن ریزی در صنعت هسته‌ای و اجرای دقیق تعهدات، تحریم‌ها شدیدتر، فروش نفت کمتر و تورم به شدت افزایش یافت.

نهضت آزادی بدون توجه به تجربه عبرت آموز برجام مدعی شده است که می‌توان برجام موشکی و منطقه‌ای را کلید زد. این همان تکرار یاوه گویی های ترامپ و دیگر مقامات آمریکایی است.

** اگر رئیسی و قالیباف رئیس جمهور بودند،FATF تصویب می‌شد!

روزنامه آرمان در یادداشتی با عنوان «دلواپسان و تخریب ناجوانمردانه دولت» به قلم «مهدی پازکی» نوشت: «اگر کاندیدای رقیب روحانی الان رئیس جمهور بود تا کنون ارتباط برقرار و FATF پذیرفته می‌شد، اما چون دولت روحانی است در کارش اخلال ایجاد می‌کنند».

استنادات دقیق کارشناسی و فنی منتقدان FATF و دست خالی حامیان FATF در توجیه کارشناسی و فنی پیوستن به این سازمان، طیف حامی را به سیاسی کاری و سیاسی بازی و فرافکنی واداشته است. این طیف پیش از این مدعی بودند که امضای جلیلی در دولت دهم پای FATF است، اما پس از رسوایی این دروغ و پاسخ دقیق به این شایعه کذب، این طیف حالا مدعی است که اگر رقبای انتخاباتی روحانی پیروز می‌شدند، الان FATF تصویب شده بود!

در روزهای گذشته، بخشی از گزارش سازمان بین دولتی FATF منتشر شد. در این گزارش به صراحت اعلام شده بود که هدف اصلی این سازمان این است که راههای دورزدن تحریم توسط ایران را مسدود کند!

علاوه بر این، در حال حاضر رئیس FATF، معاون وزیر خزانه داری آمریکاست. جایی که کارویژه آن جنگ اقتصادی با ایران است. حامیان FATF هیچگاه برای این موارد، پاسخی ندارند و به همین دلیل با توهین به شعور مردم، می گویند «اگر رئیسی و قالیباف رأی آورده بودند،FATF تصویب می‌شد»!

خدارو شکر که رئیسی و قالیباف رئیس جمهور نشدند، وگرنه با تحلیل حامیان دولت، الان دلار ۵ هزار تومان بود!

** رونویسی روزنامه اصلاح طلب از بی بی سی فارسی!

روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت: «تور آسیایی محمدبن سلمان به کشورهای پاکستان، هند و چین بعد از بحران ترور خاشقجی و دو حادثه مهم منطقه‌ای رخ داد. حمله انتحاری در کشمیر که منجر به قتل ۴۴ پلیس هندی شد و حمله انتحاری به اتوبوس حامل نیروهای سپاه در سیستان و بلوچستان که به شهادت تعدادی از هموطنانمان منجر شد…احتمالاً یکی از مهم‌ترین اهداف پنهان بن سلمان در تقویت روابط تجاری و سیاسی با این کشورها، انزوای ایران باشد. انزوای منطقه‌ای ایران هدفی است که سعودی‌ها به نیابت از آمریکا و به عنوان سرمایه گذاری انجام می‌دهند».

این روزنامه اصلاح طلب در مطلب مذکور از به کاربردن اصطلاح «حمله تروریستی» برای حادثه اخیر در زاهدان امتناع کرده و آن را یک «حمله انتحاری» نامیده است! این ادبیات دقیقاً مشابه ادبیات بی بی سی فارسی- رسانه روباه پیر- در توصیف عملیات‌های تروریستی در ایران است.

بی بی سی فارسی در روزهای گذشته در توصیف حادثه تروریستی زاهدان، آن را «حمله انتحاری» می‌نامید. این رسانه انگلیسی پیش از این نیز در حوادثی مانند حادثه تروریستی اهواز، آن را «حمله به نیروهای مسلح» می‌نامید.

وقتی روزنامه‌های یک جریان سیاسی خاص، خبر شهادت و تشییع حافظان امنیت را سانسور کرده و خبر دستگیری تروریست‌ها را نیز بایکوت می‌کنند، اصلاً عجیب نیست که در ادبیات روزنامه نگاری خود، از بی بی سی فارسی رونویسی کند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    26 10
    خاک بر سرتان کنند.
    • آنتي سانديسيسم DE ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      9 35
      خاك تو سر تو سانديسي .
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      11 1
      خاک بر سر نوکران بی مزد و مواجب امریکا و اسرائیل
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
      4 0
      با این سرعتی که تورم در پیش گرفته .برجام موشکی و پوشکیو و توشکی هم با سرعت صورت میگیره . میدونید پراید سال دیگه این موقع چقده ؟شاید باورت ون نشه پونصدو ده میلیون
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    26 4
    نهضت آزادی بدون توجه به تجربه عبرت آموز برجام مدعی شده است که می‌توان برجام موشکی و منطقه‌ای را کلید زد
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    21 0
    لعنت بروطنفروشان وترسوهائیکه نقول خودشون بابد برن جهنم
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    21 1
    حالا فعلا بذار گلابی های برجام هسته ای تون از گلوی ملت بره پایین بعدا برجام های دیگه... همه چیزو که رو هم نمی خورند معده آدم قاتی می کنه خوب نیست
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    20 0
    چه الگوی موفقی!!! که چی ؟ دوباره یکی مثل اربابتون پیداشه بزنه زیر همه چیز تف هم کف دستتون نندازه؟ برید پی کارتون بابا گاگولا
  • ملائی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    17 0
    نهضت ازادی یک مرده سیاسی است وحق حیات ندارد بنابراین مزخرف نگوید و حرف زیادی از دهانش خارج نشود اینها از نظر امام لیبرال های وطن فروش هستند البته اگر امثال علی مطهری در وجود امام ونامه های امام تشکیک نکند
  • نبی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    27 7
    چشم حتما آقای زیبا کلام . امر دیگه ای نداری. مگه تو خواب ببینی که FATF رو امضا کنیم هزینه اش اینه که از روی جنازه انقلابیون رد شی اونموقع برو موشکهارو مثل قذافی تحویل بده.
  • CA ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    8 0
    این برجامی ها و اصلاح طلب و نهضت آزادی و هر چه مابین اش که دنبال نوکری نئولیبرال هستند بزودی با یک اردنگی جانانه مردم فرستاده خواهند شد به ناکجا آباد. توی اون ناکجا آباد هنوز اون دهن لق اینها همون زر زر های قبلی رو باز خواهد کرد. بعد برجام رو هم می‌زنیم تو‌ کلشون تا هزاران تکه بشه.
  • سید IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    8 0
    هرگاه سخن از خیانت است نام اصلاح طلبان تهوع آور می درخشد!!
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    6 0
    نهضت ازادی از اب گل الود ماهی بزرگ صید میکند و
  • AE ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    4 0
    بااین‌همه دسته گل‌هایی که توراه حفظ اسلام و انقلاب شهید شدند واصلاح طلب ها عین خیالشون نیست ودارندبلا سر کشور می‌آورند الهی بلا سرخو دشون بیاد .خاک بر سر اصلاح طلب ها .
  • ناشناس IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    3 0
    یاوه نگید .. چه مصلحتی میبینید در این قوانین استعماری.. به سایتهاشان مراجعه کنید
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    2 2
    برجام منطقه ای سیاست مناسبیه ولی برجام موشکی و هسته ای اصلا خوب نیست و برای امنیت کشور خطرناکه کاش همون اول رفته بودیم سراغ برجام منطقه ای
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
    3 0
    همتون سرتا پا یه کرباسید
  • کریم IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    6 0
    چقدر این نهضت ازادی ها بی شعور و مزدور وطن فروش تشریف دارند .اخر کسی نیست به این احمقا بگه برین گم شین مزدوران .کاری نکین که مردم تو چاه توالت ( نه استخر ) چالتون کنند
  • DE ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
    6 0
    نهضت آقازاده ئی: توافق هسته‌ای یک النگو بود، برجام موشکی و منطقه‌ای را گردنبند کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس