کد خبر 1256326
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
هوشمندسازی مقدمه فسادستیزی در شهرداری تهران

شهردار منتخب تهران مبارزه با فساد اداری در شهرداری را برنامه اصلی خود عنوان کرده است و می‌گوید: شفافیت از ارکان فساد ستیری در شهرداری تهران خواهد بود.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی روز گذشته با ۱۸ رأی و کسب اکثریت آرای اعضای شورای شهر به صورت رسمی به عنوان شهردار تهران معرفی شد.

شهردار منتخب تهران، در دوازدهم اسفند سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی در جنوب شهر تهران، متولد شد. وی با شروع جنگ تحمیلی، در ماه‌های اولیه دفاع مقدس در حالی که بیش از ۱۵ سال نداشت به جبهه حق پیوست، پس از حضور در ستاد جنگ‌های نامنظم، لشگرهای محمّد رسول‌الله (ص) و سید الشهدا (ع) و قرارگاه‌های جنوب و غرب، عمده حضور خود را در واحدهای «تخریب» و «اطلاعات و عملیات» سپری کرد.

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد ماجرای شهردار شدن زاکانی در تهران

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در دوره اخیر مسئولیت ریاست مرکز پژوهش‌های مجلس را برعهده گرفت، به عنوان فعال سیاسی ضد فساد شناخته می‌شود و در دوره اخیر ریاست جمهوری هم با شعار کاندیدای «فساد یاب» شناخته می‌شد که در روزهای پایانی به نفع آیت الله رئیسی کناره‌گیری کرد.

هوشمندسازی مقدمه فسادستیزی در شهرداری تهران

زاکانی در مجلس نهم از مخالفین کرسنت به شمار می‌رفت و معتقد بود که ایران در کرسنت ۵۶ میلیارد دلار ضرر کرده‌است. همچنین افشاگر روابط حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور پیشین با برخی از بدهکاران بانکی همچون رسول دانیال‌زاده و شب‌دوست مالامیری در برخی بانک‌ها بود.

وی خرداد ۹۸ و درحالیکه نماینده هم نبود، دست به افشاگری علیه تخلفات اکبر طبری زد و دارای نخستین پرونده جرایم سیاسی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران یکشنبه ۲۰ مهر سال ۱۳۹۹ برگزار شد که نتیجه این دادگاه صدور حکم برائت زاکانی بود.

این شخصیت سیاسی با پشت سر گذاشتن چهره‌های صاحب نامی همچون محسن پیر هادی و مازیار حسینی شعارش را برای کار در پایتخت جمهوری اسلامی ایران «تهران کلان شهر الگوی جهان اسلام» برگزیده است.

شهردار منتخب تهران در برنامه پیشنهادی خود به عنوان شهردار تهران بر ضرورت مبارزه با فساد اداری در شهرداری، رسیدگی به افراد بی بضاعت، تقویت حمل و نقل عمومی (بخصوص مترو)، رسیدگی به وضعیت پسماند و تقویت خدمات آنلاین شهرداری اشاره کرده است.

زاکانی چشم انداز خود از شهر تهران را یک شهر پیشرفته، با هویت ایرانی اسلامی، امن، مقاوم، هوشمند، زیبا، با فرهنگ و با اصالت، منسجم با رفاه اجتماعی، عاری از نابرابری، شهروند محور و مشارکت پذیر مطرح کرد.

هوشمندسازی مقدمه فسادستیزی در شهرداری تهران

علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه روز گذشته شورای شهر تهران و پس از انتخاب به عنوان شهردار تهران، با اشاره به اینکه رویکرد خود را در مدیریت بر مبنای عدالت محوری، محله محوری، شایسته سالاری، فساد ستیزی، مشارکت پذیری، هوشمندسازی انتخاب کرده است. در پاسخ به این سوال که آیا مبارزه با فساد اداری که در برنامه‌هایش به آن اشاره کرده است به معنای تعدیل پرسنل شهرداری نیست.

وی نگرانی پرسنل شهرداری را رویه غلط برخی افراد در به کارگیری اتوبوسی مدیران دانست و ابراز داشت: برخی به اقتضا مسئولیت خودشان قبیله خودشان را حاکم می‌کنند که من این روش را قبول ندارم.

شهردار منتخب تهران شفافیت را از عناصر فساد ستیری عنوان کرد و گفت: هوشمند سازی مقدمه فساد ستیزی در شهرداری تهران است و جنبه پیشگیرانه دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    شعار شروع شد
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
    0 0
    سلام.تهران منابع باقی استان ها رو داره می بلعه! طرح انتقال پایتخت که خیلی وقت تصویب شده ظاهرا در مجلس رو اجرایی کنید! هرچقدر به تهران رسیدگی بشه،شهرهای بیشتری در ایران ویران میشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس