تظاهرات در آلمان علیه محدودیتهای کرونا

هزاران نفر از مردم آلمان در خیابان‌های برلین حضور پیدا کرده‌اند تا در یکی از بزرگترین اعتراضات به محدودیت‌های جدید آلمان برای جلوگیری از شیوع بیشتر «کووید-۱۹» مشارکت کنند.

به گزارش مشرق، هزاران تن مردم آلمان بار دیگر در اعتراض به محدودیت‌های مرتبط با کرونا به خیابان‌های برلین آمدند تا قوانین تازه وضع شده این کشور اروپایی را به چالش بکشند.

ببینید:

فیلم/ جریمه ۵۰ یورویی برای امتناع از زدن ماسک در آلمان

وبگاه «بانکوک پست» در این خصوص گزارش کرد، نیروهای پلیس آلمان اعلام کردند که به شدت بر پایبندی معترضان به قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده آنها از ماسک نظارت خواهند داشت و «باربارا اسلویک» رئیس پلیس برلین نیز در این راستا هشدار داد در صورتیکه معترضان به قوانین مربوط به جلوگیری از شیوع کرونا پایبند نباشند، «خیلی فوری» صحنه اعتراضات را از حضور معترضان پاکسازی خواهند کرد.

دانلود

وی در این خصوص توضیح داد: «ما نمی‌توانیم و تمایلی نداریم که شاهد گردهمایی دهها هزار نفری و به وجود آمدن خطرات ابتلا (به کروناویروس) باشیم».

بیشتر بخوانید:

ثبت رکورد تازه ابتلای به کرونا در آلمان، فرانسه و اسپانیا

تظاهرات امروز در برلین در شرایطی در حال برگزاری است که پیش از این مقام های برلین قصد داشتند که مانع برگزاری این تظاهرات‌های گسترده شوند و این نگرانی را مطرح کرده بودند که حضور هزاران معترض، موجب می‌شود که آنها قطعاً فاصله اجتماعی ۱.۵ متری را رعایت نکنند و همچنین از ماسک نیز استفاده نمی‌کنند.

ببینید:

عکس/ تظاهرات "نه به ماسک" در مادرید

طبق گزارش، آنطور که برآوردها نشان می‌دهد بیش از ۲۲ هزار معترض آلمانی در اعتراضات امروز (شنبه) در برلین مشارکت خواهند کرد و از آن طرف حدود سه هزار افسر پلیس از جمله یکهزار پلیس فدرال برای نظارت بر تظاهرات‌ برلین مستقر شده‌اند و تجهیزاتی همچون ماشین‌های آب‌پاش را در خیابان‌های برلین مستقر کرده‌اند تا در صورت تبدیل اعتراضات به خشونت‌، از آن استفاده کنند.

ببینید:

عکس/ تظاهرات علیه محدودیت‌هایی کرونایی در آرژانتین

گرچه تاکنون راهپیمایی‌ ضدقوانین کرونا در برلین آرام گزارش شده است اما رسانه‌های این کشور پیش‌بینی کرده‌اند که مواردی از خشونت نیز در این راهپیمایی صورت گیرد.

تظاهرات برلین در حالی برگزار می‌شود که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان همچنان رو به افزایش است و آمار روزانه ابتلا به کووید-۱۹ به رقمی افزایش یافته است که از ماه آوریل تاکنون در این کشور مشاهده نشده بود.

دانلود

از طرف دیگر، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز روز گذشته (جمعه) در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که مقابله با کرونا در ماههای پاییز و زمستان بسیار دشوار و پرچالش خواهد بود.

در پی تشدید شیوع کرونا در آلمان، مرکل و رهبران ۱۶ ایالت این کشور روز پنجشنبه هفته گذشته محدودیت‌های شدیدتری برای جلوگیری از شیوع مجدد کرونا ارائه دادند که یکی از این موارد شامل جریمه ۵۰ یورویی برای افرادی می‌شود که از زدن ماسک در مکان‌های اعلام شده خودداری کنند.

صدر اعظم آلمان هشدار داد: «ما مجبوریم برای مدت‌های طولانی با این ویروس به سرببریم. این موضوع همچنان جدی است. لطفا همچنان آن را جدی بگیرید».

بیشتر بخوانید:

تظاهرات دوباره در آلمان علیه محدودیت‌های کرونایی

این اولین بار نیست که تظاهرات‌های گسترده‌ای در آلمان در اعتراض به محدودیت‌های مرتبط با کرونا برگزار می‌شود، پیش از این نیز در آغاز ما آگوست (اواسط مردادماه) راهپیمایی مشابهی با حدود ۲۰ هزار معترض در شهرهای برلین و اشتوتگارت برگزار شد و نیروهای پلیس به محض آنکه معترضان شروع به زیرپاگذاشتن قوانین ایمنی مرتبط با کووید-۱۹ کردند، وارد عمل شدند و جمعیت را متفرق کردند.

طبق این گزارش، در ماههای اخیر، چندین کشور دیگر در سراسر جهان شاهد اعتراضات گسترده‌ای علیه محدودیت‌های مرتبط با کرونا بوده است.

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۲۴۲ هزار و ۱۳۵ نفر از مردم آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از ن میان ۹ هزار و ۲۹۷ نفر دیگر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس