طراحی سایت، نخستین ابزاری که باید برای جعبه‌ابزار موفقیت در اینترنت تهیه کنید.

اگر در نظر بگیرید که برای کوهنوردی در مسیر موفقیت در فضای اینترنت تا رسیدن به قله نیاز به ابزارهایی دارید که از لغزش شما جلوگیری کرده و قدم‌های شما را استوارتر کنند، طراحی سایت نخستین ابزاری است که باید به دنبال آن بروید. در گام نخست شما باید یک اثر از خود در فضای اینترنت به جای بگذارید که بتواند شما، برندتان و فعالیت‌هایتان را به کاربران و مشتری‌هایتان معرفی کند. سایت شما درواقع باب آشنایی شما را با کاربران و مشتریان مختلف باز خواهد کرد. به همین دلیل این مرحله از حساسیت بسیار زیادی برخوردار است.

طراحان وب سایت در شرکت ایده پویا در تلاش هستند تا بهترین لباس را به تجارت شما بپوشانند. به‌این‌ترتیب مشتری شما در همان نگاه اول برای استفاده از سایت ترغیب شده و دوست دارد که با قسمت‌های مختلف آن آشنا شود. علاوه بر انتخاب یک قالب مناسب، طراحان سایت ایده پویا تلاش خواهند کرد تا چیدمان قسمت‌های مختلف سایت را به‌گونه‌ای انتخاب کنند که مشتری شما با جان‌ودل برای فشردن دکمه ثبت‌نام و یا ثبت سفارش اقدام کند  سئو بهینه سازی سایت.

دیجیتال مارکتینگ، حیاتی‌ترین ابزار در جعبه‌ابزار شما

هرچند که طراحی و سئو سایت می‌توانند به‌عنوان دو پایه اصلی برای کمک به شما در رسیدن به قله موفقیت تاثیرگذار باشند، اما نباید اهمیتی را که بازاریابی در این فضا دارد نادیده گرفت. فضای اینترنت فضای پررقابتی است. الان دیگر رقبای شما به تجارت‌های مشابهی که درون شهر هستند، محدود نخواهند شد. بلکه شما در این فضا باید به رقابت با تجارت‌های مشابه در سطح کشور و حتی جهان بپردازید. به همین دلیل آژانس دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال می‌تواند بال شما برای پرواز در آسمان موفقیت باشد.

اینستاگرام و وبسایت در زمینه‌ی فروش بر سر چه موضوعاتی رقابت دارند؟

۱- هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار: اگر فروش اینترنتی وبسایت را برای ارائه محصولات و خدمات انتخاب می‌کنید، باید هزینه‌هایی برای خرید دامنه و هاست بپردازید و سپس از یک تیم طراحی بخواهید تا برای شما وبسایت تجاری‌تان را طراحی کند؛ و این درواقع شروع ماجراست. چون بعد از پرداخت این هزینه شما با یک وبسایت خالی روبه‌رو هستید که باید برای آن محتوا بنویسید تا با استفاده از محتوا بتوانید به وبسایت رسمیت ببخشید. اما فروش اینترنتی در اینستاگرام کار بسیار ساده و تقریباً بدون هزینه‌ای است.

برای شروع کافی است حساب اینستاگرام خود را ایجاد و تنظیم کنید. دو نوع حساب اینستاگرامی وجود دارد: حساب شخصی و حساب تجاری.برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی همیشه حساب شخصی را باید به حساب تجاری تغییر دهید، زیرا بسیاری از ویژگی‌های اضافه را برای شما باز می‌کند: شما با ساخت حساب تجاری به ویژگی‌هایی مانند افزودن شماره تلفن و آدرس ایمیل به بیوگرافی خود و استفاده از تبلیغات پولی برای تبلیغ محصولات خود دسترسی خواهید داشت.

شما همیشه می‌توانید یک نمایه شخصی را به یک نمایه تجاری تغییر دهید. برای این کار به‌سادگی وارد حساب خود شوید، به تنظیمات بروید و روی گزینه «تغییر به نمایه کسب‌وکار» ضربه بزنید. البته برای انجام این کار به یک صفحه فیس بوک نیاز دارید. شما با یک حساب تازه تاسیس، داده‌های زیادی در اطلاعات خود در دسترس نخواهید داشت؛ اما هنگامی‌که شروع به ارسال پست و درگیر شدن با مخاطبان خود می‌کنید، در مورد موارد زیر اطلاعات کسب خواهید کرد: کدام پست‌ها یا استوری‌ها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، یا اینکه چه تعداد بازدید از نمایه و کلیک وبسایت دریافت کرده‌اید.

- دسترسی به مشتری و مخاطبان: دسترسی به مخاطبان و مشتری‌ها در اینستاگرام کار به نسبت راحت و ساده‌ای است. شما بعد از طراحی وبسایت باید محتوای آن را تولید کنید و بعد با کمک یک تیم پشتیبانی و طبق قوانین سئو مدت زیادی روی وبسایت کار کنید تا وبسایت از طریق کلید واژه‌های جستجو به نمایش در بیاید؛ اما جلوه‌ی بصری فوق‌العاده اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که در مدت کوتاه‌تر و با زحمت کمتری تعداد مخاطبان خود را افزایش دهید.

طبق داده‌های آماری اینستاگرام مخاطبان زیادی در سراسر جهان دارد که نیمی از آن‌ها هر روز از استوری‌های اینستاگرام استفاده می‌کنند که ۳/۱ میلیون از این استوری‌ها مربوط به مشاغل هستند. اما جالب‌ترین واقعیت در مورد این کاربران این است که 200 میلیون نفر از آن‌ها حداقل یک پروفایل کسب‌وکار را در روز بازدید می‌کنند. این داده‌های آماری نشان می‌دهد کاربران اینستاگرام به‌طور عجیبی نسبت به خریدهای اینترنتی مشتاق هستند. پس دسترسی به مشتری‌ها و فروش اینترنتی در اینستاگرام تا حدودی راحت‌تر از وبسایت‌ها است.

۳- تبلیغات: تبلیغات قلب تپنده‌ی یک کسب‌وکار اینترنتی است. اگر شما بهترین محصولات را هم برای فروش داشته باشید با وجود تبلیغات ضعیف فروش بالایی نخواهید داشت. به نظر می‌رسد جذب فالور در اینستاگرام و به اصطلاح بالا آمدن صفحه تجاری شما در اینستاگرام راحت‌تر از وبسایت باشد.

در اینستاگرام هشتک‌ها و در وبسایت‌ها کلمات کلیدی باعث دیده شدن شما و افزایش بازدیدها از فروشگاه اینترنتی یا خدمات شما می‌شوند. البته اگر شما برای تبلیغات هزینه‌دار صفحه اینستاگرام و وبسایت تجاری خود از خود این بسترها استفاده کنید، تبلیغات در وبسایت مقرون‌به‌صرفه‌تر است. اگر ترافیک بازدیدکنندگان وبسایتی که برای شما تبلیغات انجام می‌دهد، بالا باشد روزانه مخاطبان زیادی تبلیغات شما را می‌بینند. ولی در اینستاگرام معمولاً فالورهای یک پیج افراد ثابتی هستند. به‌عبارت‌دیگر تبلیغات در وبسایت‌ها مخاطبان تکراری کمتری دارد.

سئو سایت، دومین ابزار جعبه‌ابزار موفقیت شما

پس‌ازاینکه سایت خود را طراحی کردید، باید قدم دوم را برای مطرح کردن خود در میان رقبا و به چشم مشتری آمدن بردارید. این قدم بزرگ بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو و یا سئو سایت است. سئو سایت یک حرفه کاملا تخصصی است که هر فرد عادی نمی‌تواند از پس انجام آن برآید. با استفاده از این ابزار شما سایت خود را برای خوشایند موتورهای جستجو آراسته خواهید کرد. به‌این‌ترتیب این موتورها تمایل بیشتری را برای نمایاندن سایت شما به جستجوگران و کاربران نشان خواهند داد.

چرا ترفندهای طراحی سایت مهم است؟

قبلا به اهمیت این موضوع برای رونق کسب‌وکارتان اشاره کردیم. اما مواردی هست که باید پیش از شروع به کار یا سفارش یک سایت جدید مدنظر داشته باشید. شرکت‌های زیادی هستند که طراحی سایت انجام می‌دهند. اما همه آن‌ها موفق به گرفتن پروژه‌های بزرگ مثل طراحی سایت بانک‌ها و ادارات بزرگ، کارخانه‌های و افراد معروف نمی‌شوند. راز موفقیت این شرکت‌ها در به‌روز بودن و حرفه‌ای بودن است.

با طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ، ایده پویا آشنا شوید

با توجه به اینکه طراحی سایت یک کسب‌وکار بین‌المللی است، حرفه‌ای بودن حرف اول را میزند. اگر در تیم خود کسی را دارید که به یک زبان خارجی مسلط است و می‌تواند توجه افراد را جلب کند، یکی از اصلی‌ترین ستون‌های موفقیت را پایه‌گذاری کرده‌اید. اما مهم‌تر از همه این‌ها داشتن نمونه کارهای موفق است. اگر توانستید یک مشتری را به مذاکره راضی کنید، نمونه کارهای جذاب حتما او را پای قرارداد خواهد کشانید. استفاده از المان‌های به‌روز و زیبایی بصری، یک رزومه پربار برای شما خواهد ساخت. در ادامه این مقاله تعدادی از برترین المان‌های طراحی سایت را به شما معرفی می‌کنیم تا شما نیز به یک طراح سایت حرفه‌ای و موفق تبدیل شوید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس