کد خبر 1255500
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
بزرگترین رزمایش مشترک تاریخ ارتش روسیه و چین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سرگئی شایگو وزیر دفاع این کشور اخیرا از داشتن مدرن ترین ارتش در جهان سخن به میان آوردند به طوری که تغییر نیروهای مسلح روسیه کامل و ارتش این کشور، مدرن شده است.

به گزارش مشرق، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در بازدید از مجتمع تولید بالگرد «روستوف روستورتول» (بخشی از پایگاه بالگردهای روسی) گفت که نیروهای مسلح روسیه نسبت به دیگر ارتش های جهان مجهز به جدیدترین خودروها و سلاح های زرهی هستند. علاوه بر این، در نیروهای هسته ای راهبردی  این درصد حتی بیشتر است.

وی  افزود که وضعیت نیروهای مسلح روسیه طی ۸-۹ سال گذشته به طور اساسی تغییر کرده است.

او تصریح کرد: مجهز شدن به سلاح های مدرن و تجهیزات نظامی در نیروهای مسلح روسیه تقریبا ۷۱ درصد است  که این بالاترین شاخص در جهان است.

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: امروزه همه - برخی با عصبانیت، برخی با تأیید - می گویند که ارتش روسیه بیش از ۷۰ درصد، یا دقیق تر، تقریبا ۷۱ درصد سلاح و تجهیزات مدرن را در اختیار دارد.

شایگو افزود، در عین حال، در نیروهای موشکی راهبردی، «سطح مدرنیته»  به ۸۳ درصد می رسد.

وزیر گفت که باید از چنین شاخص هایی برای دانشمندان و طراحان روسی تشکر کرد، «که به منظور دستیابی به موفقیت توانستند پتانسیل علمی خود را حفظ کنند.» 

به گفته شایگو، تغییرات اساسی در ارتش طی هشت تا ۹ سال گذشته رخ داده است. نیروهای مسلح فدراسیون روسیه یکی از مدرن ترین ارتش های جهان است و امروز هیچ کس در این مورد شک ندارد. اگر ۹ سال پیش به ما می گفتند که قوطی های معمولی به رژه برده می شوند و هیچ چیز در آنها وجود ندارد و از این نظر هیچ معنایی نخواهد داشت، امروز هیچ کس در این مورد صحبت نمی کند.»

موفقیت های دیگری نیز وجود دارد؟

شایگو همچنین گفت که تعداد موسسات آموزشی پیش دانشگاهی و  دانشگاهی در وزارت دفاع از سال ۲۰۱۲میلادی سه برابر شده است. این امر برای ایجاد یک پایگاه مستحکم برای جذب آکادمی ها و دانشگاه های نظامی ضروری است.  

به گفته وی، در طول این سالها، دو مدرسه شبانه روزی برای دانش آموزان بخش نظامی افتتاح شده است.

او تصریح کرد: ما همه کارها را کردیم تا دختران افسران در آنجا تحصیل کنند. ما واقعاً می خواستیم که فرزندان افسران ما از فرصت های مشابه با دیگران برخوردار باشند.   «شایگو می گوید دختران افسران روسی یکی از بهترین تحصیلات را در آنجا دریافت می کنند.

وزیر تصریح کرد: «آنها باید دو زبان خارجی یاد بگیرند، در چهار نوع ورزش شرکت کنند و موظف به داشتن اجباری وسایل موسیقی هستند.

سامانه های موشکی سرمت

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز ماه گذشته  از دریافت سامانه های تسلیحاتی منحصر به فرد موشک بالستیک قاره پیمای سرمت (Sarmat)، موشک مافوق صوت شناور زیرکون و سیستم های ضد هوایی اس ۵۰۰ ( S-۵۰۰ Prometheus) خبر داد.

وی خاطرنشان کرد که سامانه های موشکی مافوق صوت اوانگارد (Avangard) و داگر (Dagger) قبلاً در روسیه در حالت آماده باش قرار گرفته اند.
چرا روسیه به ارتش خود می نازد؟

به گفته وی، در چارچوب برنامه جدید تسلیحات دولتی، محاسبه شده است که تا سال ۲۰۳۴، از پیشرفت های امیدوارکننده تیم های تحقیقاتی برجسته، موسسات دفاعی و دفاتر طراحی استفاده شود.

در این زمینه، پوتین به فارغ التحصیلان و به نقش و مسئولیت روزافزون فرماندهانشان که مسئول تجهیزات روزافزون نظامی بر اساس فناوری ها و نوآوری های پیشرفته هستند، اشاره کرد.

اس ۵۰۰ در راه است

سرگئی باباکوف، سرپرست نیروهای موشکی ضدهوایی نیروهای هوافضای روسیه، نیز اعلام کرد که جدیدترین سامانه های موشکی ضد هوایی اس ۵۰۰ با موفقیت شلیک مستقیم به اهداف واقعی را انجام داده است.

اس ۵۰۰ برای نابودی موشک های بالستیک میان برد و در صورت لزوم موشک های قاره پیما در انتهای مسیر پرواز خود، هواپیماهای مافوق صوت، هواپیماها و هواپیماهای بدون سرنشین طراحی شده است.

وی افزود: ویژگی های سامانه های دفاع هوایی اس ۵۰۰، امکان از بین بردن سلاح های مافوق صوت با همه تغییرات، از جمله در فضای نزدیک را فراهم می کند، علاوه بر اهداف آیرودینامیکی و بالستیکی، امکان این را دارد که با اطمینان بگوییم که هیچ سیستم مشابهی با  اس ۵۰۰ وجود ندارد.  

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • جواد IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    22 32
    چرت نگو تجهیزات نظامیتون در حد آمریکا نیس
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      27 11
      تو چرت نگو، تجهیزاتشون اگه بهتر نباشه بدتر نیست در ضمن یانکی ها با اون سربازهای همجنس باز و اِوا خواهر اسلحه خوب هم داشته باشن فایده‌ای نداره!! ملوانهای آمریکایی و انگلیسی رو دیدی که خودشونو خیس کرده بودن؟؟!
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      19 6
      حتما در حد همون موشکی که آمریکا ۲ساله داره تست می‌کنه روسها رو بترسونه اما همش تر میزنه و شکست می‌خوره... خخخخخخ.... یه بار گفتن هواپیما خراب بوده به بار گفتن موشک از هواپیما ب۵۲ جدا نشده!!! همین چند وقت پیش هم گفتن از هواپیما جدا شده اما موتور موشک روشن نشده!! آخرشم واسه ضایع نشدن گفتن آزمایش و اطلاعات خوبی بود....!! زااااارررررت اینهم از اربابت آمریکا که .... از کار در اومد، بازم برات بگم جییییگگگررر....
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      23 6
      پوشکهای بزرگسال هیچ ارتشی به مدرنی و به روز بودن مثل ارتش خالیوودی آمریکا نیست
  • یزدان IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    13 10
    درسته که روسیه همیشه دوست دارد برترین باشد اما برای خودش نه متحدانش کلآ همیشه متحدانش را وابسته خودش می گذارد بر عکس آمریکا
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      18 7
      بازم شرافت روسیه آمریکا که با کسی متحد نمی شود مگر اینکه قابلیت دوشیده شدن داشته باشد بعدهم مثل تفاله دور بیندازدش مثل لیبی
    • محمد IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      12 3
      یعنی جوری آمریکا رو دوست داری که خوده آمریکا یها خودشونو دوست ندارن یه حرف بزن با عقل جور در بیاد برو بخون بعد رفتن آمریکا از افغانستان چجوری همه نیروی هوایی افغانستان از کار افتاده برو از نظامیان دوره شاه بپرس ببین اجازه داشتن برای تعمیر ساده دست به تجهیزات خودشون بزنن که از امریکا خریداری شده بود برو بخون ببین امریکا تو دوره بایدن که یه کم پشت عربستان خالی کرد چطور شد بعد حرف بزن
  • ج ط IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    9 5
    من میدانم چراروس به ارتش خود مینازد چون رهبر یا همان ریسشان دست دزدان راکوتاه وبه مردمش بها وارزش میدهد مثل زمان آقای خمینی که ارتش بیست مليوني داشت وما چشم وگوش بسته فرمانش رااطاعت میکردیم چون واقعا به مستضعفين بها ميداد وبیخیال نبود وفقط حرف نمیزد
    • علی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      7 2
      قطع دست دزدان در روسیه؟ شوخی میکنی!!! روسیه یکی از کشور هایی که فساد گسترده اداری بانکی و..... داره ثانیا امام خمینی 11 سال رهبر این مملکت بوده امام خامنه ای 33 سال رهبر این مملکته..... ثالثا رهبر کی حرفی رو زده و بهش عمل نکرده؟
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    10 2
    واقعا استراتژیست‌های آمریکایی و کارشناسان نشنال اینترست اذعان کرده‌اند که روسیه بطور وحشتناک و چشمگیری پیشرفت کرده و دارای تکنولوژی و ارتش مهیب و هراس آوری شده و..... و اگر غیر از این بود آمریکا از ترسش سعی نمیکرد روسیه رو تحریم و تحت فشار بذاره
  • ناشناس IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    5 12
    جنگ ارمنستان و آدربایجان نشان داد که نیروهای زرهی و زمینی و تجهیزات انبوه آنها هیچ کارآمدی در جنگهای مدرن ندارند . البته در تجاوز نظامی آمریکا به عراق هم نیروهای زرهی انبوه عراق 2 روزه به خاک سیاه نشستند . ما باید از این معادلات درس بگیریم و شیوه های نوین را مد نظر خودمان قرار بدهیم . البته کارهای زیادی هم انجام شده است .
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      12 4
      کمتر جک بگو تو یه جنگ مینیاتوری بین دو کشور فسقلی با جنگ قدرتهای نظامی بزرگ مقایسه میکنی واقعا متوهمید
    • علیرضا IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      8 5
      شمائیکه میگی 2 روزه عراق اشغال شد خواب تشریف دارید. اولا اون درگیری کاملا از قبل برنامه ریزی شده بین دو کشور بود. و خیانت توی ارتش بعث زیاد شده بود. آمریکا هرچقدر هم قدرت نظامی میبود باز 2 روزه نمیتونه کشوری مثل عراق رو بگیره. پس همه چی از قبل طراحی شده بود. وقتی اینجا نظر میذارید لااقل یه شناختی از الفبای ابتدائی نظامی داشته باشید. التماس تفکر
    • ناشناس IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      3 9
      روسوفیلهای عزیز : صدام ملعون وقتی که آمریکای جنایتکار بهش حمله کرد زنگ زد به کاخ کرملین و هیچکس جوابش را نداد !! فکر میکرد واقعا وعده هایی که بهش دادند را عمل میکنند !! قدرت نظامی در حجم انبوه نیروهای زرهی و زمینی نیست . خود روسیه هم دارد راهبردش را تغییر میدهد . ارتش فعلی روسیه مانند یک پیرزن بزک کرده است . که زیر دامنش شوروی درب و داغان وجود دارد . هنوز خون بچه های سپاه و حزب الله در سوریه خشک نشده است . همانجایی که صهیونیستها با چراغ سبز روسها چپ و راست بهشان حمله کرده و میکنند !
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    7 18
    ارتش روسیه از ارتش شوروی قویتر که نیست. چه جوری ارتش شوروی و میلیونها کمونیست احمق نتونستن شوروی رو نجات بدن ارتش روسیه و احمقهای طرفدارش تو دنیا روسیه رو از فروپاشی نجات نخواهند داد.
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
      7 2
      شوروی به خاطر اسلحه و فقر و تحریم و.. از هم نپاشید بلکه یکی از رهبرانش به اسم آندروپوف تمام اداره کشور را به دست کسانی داد که علاقه‌ای به کشورشان نداشتند و تیشه به ریشه کشورشان زدند
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 14
    روسیه فقط سلاح هسته ای دارد و موشک و اکثر تجهیزاتش مربوط به دوران شوروی است.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    3 10
    اخر جقوردوروع اس ۳۰۰ ها واس ۴۰۰ ها هنوزتوان عملیاتی خودرادرمیدان های نبرد نشان ندادن که الان صحبت ازاس ۵۰۰ می باشد ودراخر سالیان دراری روس هاازتکنولوزی عرب وامریکا عقب هستند ودراینده هم عقب ترخواهند رفت مثلا درمقابل فقط اف ۳۵ امریکا روس ها چی درمقابل ان دارند.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    1 1
    یکی از دلایل اصلی فروپاشی شوروی جنگ تسلیحاتی با آمریکا و پروژه خالی بندی جنگ ستارگان آمریکا بود درحالیکه کل اقتصاد فدراسیون روسیه با 2 برابر وسعت نسبت به آمریکا اندازه ایالت تگزاسه جنگ ها دیگر از حالت نظامی درآمده چون آمریکا دیگر زور ورود به یک جنگ بزرگ فرسایشی را ندارد امروز تهدیدات می شود تهدیدات تروریستی خصوصا بیولوژیکی و تهدیدات اقتصادی و صدالبته تهاجم فرهنگی که با رادیوها شوروی را به فروپاشی رساندند امروز جای آن رادیوها را اینستا و ماهواره پر کرده و یکسری تهدیدات که به ابرقدرت ها ربطی ندارد مثل بحران های آب و کلا تغییرات جوی زمین و کشورها باید در حدی خرج نظامی کنند که بازدارندگی شان حفظ شود بقیه بودجه را باید ببرند برای مقابله با تهدیدات روز که قصه شوروی تکرار نشه . امروز دیگر خیلی مد نیست که کشوری افتخار کند من انقدر تانک و هواپیما و رزمناو دارم خصوصا کشورهای مقابل آمریکا باید به معیشت مردمانشان و اقتصاد توجه ویژه کنند و حداقل خدمات را فراهم کنند که قصه زمان گورباچف نشن باید برای تهیدیدات زیست محیطی مثل سیل و آتش سوزی و خشکسالی آمادگی خود را صدچندان کنند باید مراقب ارزش ها و سنت هایشان باشند که مغلوب تهاجم فرهنگی غرب نشود خودشان برای مردم خودشان خوراک و محتوا تولید کنند و مردم شان را هدایت کنند خصوصا در بحث تروریسم و تهاجم بیولوژیک سرمایه گذاری برای دفاع از خود نیاز است بودجه ها دیگر باید اینجاها بره و نظامی در حد همان بازدارندگی دفاعی . خود آمریکا حداکثر از 2030 مجبور خواهد شد که کم کم یکی یکی رزمناوها و ناوهای هواپیمابر و بخشی از قوای هوایی خود را بازنشسته کند تا به فروپاشی نرسد .
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    4 0
    در عوض ایران در آموزش علوم مهندسی در حالت اغما و در علوم انسانی رکورد میزنه. کنکور امثال گواه بر این ادعاست.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    6 1
    بما چه گور بابای روسیه و امریکا بهتره برای ارتش ایران ارزوی ظفر کرده و فخر بدیم
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    تجهیزات جدید امریکایی از نظر فنی خیلی عقب افتاده هستند ولی از نظر رادارگریزی پیشرفته‌تر هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس