روسیه درصدد تقویت زیرساختارهای نظامی در مناطق قطبی است

وزیر دفاع روسیه با اشاره به اینکه زیرساختارهای نظامی در منطقه قطب شمال در حال توسعه هستند تا ارتش این کشور بتواند موثرتر عمل کند، فعالیت پلیس نظامی روسیه در سوریه و قره باغ را بسیار خوب ارزیابی کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که این وزارتخانه در حال توسعه زیرساختارهای نظامی در مناطق قطب شمال است تا امکانات لازم برای نیروهای مسلح کشور فراهم شده و بتوانند عملکرد موثرتری در این جهت گیری داشته باشند.

شایگو روز پنج شنبه در نشستی با مقامات وزارت دفاع روسیه با اعلام این مسئله، یادآور شد که بیشترین مسئولیت در حل و فصل این مسئله بر عهده ناوگان دریای شمالی کشور است.

وزیر دفاع روسیه همچنین یادآور شد که در برخی جزایر منطقه مجتمع‌های مسکونی برای نیروهای نظامی کشور ساخته شده و شرایط مناسبی، از جمله فرودگاه و سالن‌های ورزشی، برای بهبود خدمت و زندگی نیروهای مسلح در مناطق قطبی بوجود آمده است. به گفته وی، تنها در سال ۲۰۲۱ بیش از ۶۰ تأسیسات مختلف نظامی در مناطق قطبی به بهره برداری رسیده است.

سرهنگ سرگئی شایگو در این نشست همچنین اعلام کرد که اقدامات درست نیروهای پلیس نظامی منجر به کاهش ۲۹ درصدی اتفاقات ناخواسته در نیروهای مسلح روسیه شده و کارآمدی اقدامات این نیروها در سوریه و منطقه قره باغ کوهستانی نیز به اثبات رسیده است.

وزیر دفاع روسیه یادآور شد که نیروهای پلیس نظامی مستقر در جمهوری عربی سوریه تاکنون تأمین امنیت اجرای بیش از ۲۵۰۰ عملیات انسان دوستانه را برعهده داشتند و در سایه تلاش‌های آنها بیش از ۵ هزار تن کمک‌های انسانی بین ساکنین برخی مناطق این کشور توزیع شده است.

شایگو همچنین انجام وظایف نیروهای پلیس نظامی روسیه را در بالاترین سطح حرفه‌ای بودن ارزیابی کرد و افزود که تیم‌های این نیروها در جریان بازی‌های  بین المللی ارتش‌های جهان نیز مشارکت داشته و توانایی‌های بالای خود را به خوبی به نمایش گذاشته‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس