انریکه مورا

تصمیم اتحادیه اروپا برای فرستادن دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب ایران، خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت.

به گزارش مشرق، تصمیم اتحادیه اروپا برای فرستادن «انریکه مورا» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به ایران برای شرکت در مراسم روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه تحلیف ریاست‌جمهوری آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور منتخب ایران، خشم صهیونیست‌ها را برانگیخت.

«لورنس نورمن» خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» روز گذشته با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود از تصمیم مورا برای شرکت در مراسم تحلیف آیت‌الله رئیسی خبر داد.

بیشتربخوانید:

اتحادیه اروپا، «انریکه مورا» را به مراسم تحلیف رئیسی می‌فرستد

بنا بر گزارش وبگاه «العربی الجدید»، در پی انتشار اخباری در خصوص حضور دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) با انتشار بیانیه‌ای خواستار عدم حضور مورا در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران شد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای، تصمیم اتحادیه اروپا برای فرستادن نماینده به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب ایران را «گیج‌کننده و یک قضاوت و داوری ضعیف» خواند.

بیشتربخوانید:

جزییات مهمانان خارجی مراسم تحلیف رئیسی

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با تکرار اتهام‌زنی روزهای اخیر درباره نقش ایران در حمله به کشتی مرسر استریت مدعی شد: «مشارکت نماینده اتحادیه اروپا در این مراسم چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که ایران دو غیرنظامی را که یکی از آن‌ها از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بوده، در یک اقدام تروریستی علیه یک کشتی غیرنظامی کشته است».

اتهام‌زنی رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس به ایران در خصوص حمله به کشتی مرسر استریت در شرایطی است که «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران  با رد این اتهامات هشدار داده‌ که ایران به هرگونه ماجراجویی ضدایرانی پاسخی فوری و قاطع می‌دهد.

وی افزود: آن‌ها که درباره حملات تروریستی مکرر به کشتی‌های ایرانی سکوت کرده بودند، حالا بی‌پایه و اساس به ایران اتهام‌زنی می‌کنند. 

صبح جمعه (هشتم مردادماه)، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی شامگاه پنجشنبه (هفتم مردادماه) در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر روز جمعه نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که ۲ نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام «مِرسِر استریت»، در پی حمله به آن، کشته شدند.

رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر تلاش کرده بدون ارائه هرگونه سند و مدرک، کشورهای دیگر را علیه ایران تحریک کند و در همین راستا «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس نیز به پیروی از رژیم صهیونیستی مدعی شده‌اند که ایران در انجام این حمله دست داشته است. 

در همین راستا، وزارت خارجه انگلیس نیز صبح روز گذشته، «محسن بهاروند» سفیر جمهوری اسلامی ایران را برای دیدار با «جیمز کِلِورلی» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور غرب آسیا و شمال آفریقا احضار کرد.

مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب ایران ساعت ۱۷ روز پنجشنبه چهاردهم مردادماه برگزار می‌شود که طبق گفته «سیدنظام الدین موسوی» سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، این مراسم با حضور ۱۰۰ خبرنگار خارجی پوشش خبری داده می شود و  ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مراسم تحلیف سیدابراهیم رئیسی شرکت خواهند کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    30 6
    مگه حرامزاده کی هستن که برای دنیا تعیین تکلیف میکنند کلا هفت میلیونید نه بیشتر
  • DE ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    20 3
    این صهیونیست های جنایتکار اینهمه جلز بلز میشن ، بشن! برن بشینن تو تشت اب یخ! چه غلط های زیادی! این کودها از حسادت دارند میترکن!
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    26 4
    سلام.لطفا خوب به رفتار اینها توجه کنید! دو نفرشون هلاک شد(که البته کار ما هم نبوده) یک جور بامبل در اوردن و فیلم هندی بازی میکنند! که الان یه 8 میلیونی ازشون کشته شده! .. حالا یکی نیستی،که تعداد ادم های که شما در کل جهانی کشتیدید از میلیاردها انسان گذشته،در 200 و 300 سال اخیر! انوقت وقتی تویه عراق حمله میکنند! یا در شهر بمب گذاری میشه! یا افغانستان! یا در سوریه! که تعدادی زیادی کشته و شهید میشن، دنیا واکنشی نشون نمیده! ..
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    11 3
    دنیا دنیای بوم رنگه صهیونیسم باید بدونه اونایی که خودتون پرتاب کردید داره یکی یکی به سمت خودتون برمیگرده دنبال مقصر نباشید پرتاب رو خودتون شروع کرده اید
  • مهدی IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    13 3
    مظلوم‌نمایی و خود زنی و جنگ های تبلیغاتی از شیوه های قدیمی این غده سرطانی است که چون به هدف خود نرسیده اند دارند آتش میگیرند
  • امید IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    13 4
    این اسرائیل جعلی که مادرش انگلیس و پدرش نامعلوم است باید مانند یک غده سرطانی از بین برود This fake Israel, whose mother is British and whose father is unknown, must be destroyed like a cancerous tumor.
  • ... IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    6 2
    غلط کردن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس