روسیه

مقام بلندپایه وزارت امور خارجه روسیه تأکید کرد که ادعاهای طرف‌های غربی مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه کشتی«مرسر استریت» هیچ پایه و اساسی ندارد و آنها بدون ارائه شواهد لازم، ایران را متهم می‌کنند.

به گزارش مشرق، «زمیر کابولوف» معاون اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه روز دوشنبه در مصاحبه با خبرگزاری ریانووستی از اتهام‌زنی طرف‌های غربی به ایران در خصوص حادثه کشتی «مرسر استریت» انتقاد کرد.

کابولوف درباره حادثه کشتی مرسر استریت و تلاش آمریکا و انگلیس برای نسبت دادن این حادثه به ایران تصریح کرد: «هیچ‌گونه پایه و اساسی برای اثبات اینکه ایران در حمله به نفتکش مرسر استریت دست داشته است، وجود ندارد؛ اما فعلاً کشورهای غربی در حالی که شواهدی در این خصوص ارائه نکرده‌اند، به ایران تهمت می‌زنند.»

وی ادامه داد: «در حال حاضر کوچکترین شواهدی برای اثبات چنین ادعایی [علیه ایران] وجود ندارد. اگر شواهدی وجود داشته باشد، آن‌گاه می‌توان در موردش اظهارنظر کرد.»

این دیپلمات ارشد روس در پاسخ به این سؤال که آیا ایران درخواستی از مسکو برای کمک به روشن شدن واقعیت پیرامون حادثه کشتی مرسر استریت داشته است، گفت: «آنها تاکنون چنین درخواستی نداشته‌اند و البته فرصتی هم برای این کار نبوده است زیرا همه‌چیز ظرف تنها چند روز رخ داد.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس