مخالفت سازمان ملل با اخراج فلسطینیان از محله «شیخ جراح»

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که این سازمان مخالف اخراج فلسطینیان از محله «شیخ جراح» واقع در قدس اشغالی است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، استفان دوجاریک گفت: ما منتظر حکم دادگاه اسرائیل درباره محله شیخ جراح در این هفته هستیم، اما موضع ما مشخص است و قوانین بین المللی شهرک سازی را مردود می داند و بیرون کردن فلسطینیان را از منازلشان را مجاز نمی داند.

پیش تر نیز «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از حملات مکرر شهرک نشینان صهیونیستی علیه فلسطینیان در محله شیخ جراح در قدس اشغالی ابراز نگرانی کرده بود.

برخی مناطق کرانه باختری رود اردن و شهر اشغالی قدس بویژه منطقه باب‌العامود و محله شیخ جراح از آغاز ماه مبارک رمضان شاهد حملات نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به شهروندان فلسطینی بوده است که این مساله موجب درگیری ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شد.

دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی اوایل سال جاری حکم تخلیه شماری از خانواده های فلسطینی را از محله شیخ جراح در قدس اشغالی صادر کرده بود که با مخالفت اهالی این محله مواجه شد.

گروه های مدافع شهرک سازی ها مدعی هستند این منازل در اراضی متعلق به یهودیان بنا شده است؛ موضوعی که فلسطینی ها آن را رد می کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس