رزمایش روسیه

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۸۰۰ نیروی اضافی را علاوه بر ۱۰۰۰ نیروی این کشور که پیش‌تر برای شرکت در رزمایش مشترک نزدیک مرز افغانستان پیش‌بینی شده بود، اعزام می‌کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه امروز (دوشنبه) به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد مسکو گروهی شامل ۸۰۰ نیروی دیگر را برای شرکت در رزمایش در نزدیکی مرز افغانستان اعزام می‌کند و همچنین استفاده از دو برابر سخت‌افزار نسبت به آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود را در نظر دارد. 

بیشتر بخوانید:

چین و روسیه رزمایش نظامی مشترکی برگزار خواهند کرد

پیش از این دفتر مطبوعاتی منطقه نظامی مرکزی روسیه اعلام کرده بود بیش از ۱۵۰۰ نظامی از روسیه، تاجیکستان و ازبکستان در رزمایش مشترک در منطقه نظامی «حرب میدون» در ۲۰ کیلومتری مرز افغانستان که قرار است بین ۵ تا ۱۰ اوت (۱۴ تا ۱۹ مرداد) برگزار شود، شرکت خواهند کرد. 

روسیه اعلام کرد ۱۸۰۰ سرباز این کشور به جای هزار سربازی که ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، در این تمرینات مشارکت خواهند کرد. طبق اعلام روسیه، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نیرو در مجموع در این رزمایش شرکت خواهند داشت. 

بیشتر بخوانید:

هشدار روسیه به توطئه جدید آمریکا در آسیای مرکزی

به گزارش رویترز، مسکو همچنین از ۴۲۰ واحد سخت‌افزار نظامی برای این تمرین‌ها استفاده خواهد کرد که دو برابر بیشتر از آنچه که در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، است.

پیش از این و همزمان با افزایش همکاری‌های روسیه با متحدانش در آسیای میانه به دنبال آغاز خروج آمریکا از افغانستان در بحبوحه درگیری‌ها با طالبان، مسکو از انتقال جنگنده‌های خود به تاجیکستان خبر داد.

ارتش روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد، جنگنده‌های «سوخو-۲۵» از قرقیزستان به تاجیکستان منتقل شدند تا در رزمایش نظامی در نزدیکی مرز این کشور با افغانستان مشارکت کنند.

بر اساس توافق‌نامه‌ای که در اکتبر ۲۰۱۲ امضا شد، پایگاه نظامی روسیه در تاجیکستان تا سال ۲۰۴۲ باقی خواهد ماند. پیش از این «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «شرالی میرزو» وزیر دفاع تاجیکستان در تماسی تلفنی درباره اقدام‌های مشترک برای مقابله با تهدیدهایی که از سوی طالبان در منطقه مرزی تاجیکستان و افغانستان ایجاد شده، صحبت کردند.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند. 

ایالات متحده و دیگر کشورهای عضو ناتو در سال ۲۰۰۱ در پاسخ به حملات ۱۱ سپتامبر همان سال در آمریکا، به افغانستان حمله نظامی کردند و از آن زمان، حضور نظامی و اشغالگری آنها در افغانستان ادامه داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس