دومین شکست آمریکا در آزمایش شلیک موشک هایپرسونیک از بمب‌افکن

آزمایش نیروی هوایی آمریکا در شلیک موشک هایپرسونیک از بمب افکن B-۵۲ برای دومین بار با شکست مواجه شد.

به گزارش مشرق، دومین تلاش آمریکا برای شلیک نمونه اولیه موشک هاپرسونیک AGM-۱۸۳A از بمب‌افکن با شکست همراه شد.

بر اساس گزارش‌ها، این موشک به صورت ایمن از بمب افکن B-۵۲H که آن را حمل می‌کرد، جدا شد اما موتور راکت روشن نشد.

نخستین آزمایش این موشک در آوریل انجام شده بود که در آن آزمایش، موشک نتوانسته بود از بال بمب افکن B-۵۲H جدا شود.

نیروی هوایی آمریکا این آزمایش را روز ۲۸ جولای (۶ مرداد) بر فراز دریای ماگو در اقیانوس آرام در جنوب کالیفرنیا انجام داده است.

در بیانیه نیروی هوایی آمریکا آمده است: «موشک به خوبی از هواپیما جدا شد و به صورت موفقیت آمیز مراحل جدا شدن از جمله دستیابی به موقعیت، قطع تماس با بال هواپیما و انتقال قدرت از هواپیما به موشک انجام گردید».

در این بیانیه اضافه شده است: «موشک هایپرسونیک همچنین عملیات باله و مانورهای ضد انفجار را که برای اطمینان از عملیات ایمن برای خدمه هواپیما ضروی است، به خوبی انجام داده است. پس از جدا شدن ایمن از بمب افکن، موتور راکت روشن نشد».

نیروی هوایی آمریکا تاکید کرد با وجود شکست، اما این آزمایش اطلاعات و داده‌های ارزشمندی برای ادامه این برنامه ارائه داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 1
    آهااااای ماله کشان غربگدا بدوید بدوید برای ماله کشی.... خخخخخخ.... یعنی باور کنید الان اگه این اتفاق تو روسیه ، ایران یا چین افتاده بود چه حرف مفتها که نمی‌زدند!!! اما الان خفه خون گرفتن....!!! در این حد ذلیل و تباه
  • بختیاری IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 1
    امریکای تروریست وحشی دنــیــا دنــیــای گــفــتـــمـــان است مرض داری موشک میسازی؟؟؟ بااین همه تچهیزات نظامی؟؟ حیف که شخص موردنظر نیستش ولی حسن وسایر قدرتمندان عالم درون ایران ممکنه شمارو تحریم کنند از نوع فلج کننده!
  • قمندان امارت اسلامي افغانستان نادرسیاه بلوچ زاده ب IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 2
    لعنت لعنت لعنت لعنت بر کفران وغلامان آمریکایی اسرائیل لعنت لعنت کفران همه‌ چیزی را دارم ولی ایمان ندارم زنده باد اسلام قهرمان اسلامي افغانستان
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    الان یعنی اونها نمی دونند. ما خوبیم؟
  • اااا IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 1
    دنیا کجا و ما کجا
    • ناشناس IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
      1 0
      دقیقا کدوم دنيا؟؟ دنیای غربگديان و افساد طلبان که چندتا کشور بیشتر نیستند سمت غرب کره زمین هست.همونطرف که خورشید غروب میکنه.اما اگه بقیه دنیا رو میگی که روی کل کره زمین رو نگاه کن میبینی.ما هم در غرب آسیا در اوج اقتدار و عزت با تمام خیانتها و تحریمها و عربگداها ایستاده ایم. افتاد؟؟
  • افشین IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    1 0
    در اغلب پروژه ها و تست ها شکست هست ولی اگه ما شکست بخوریم از یک مشت افساد طلب غربگدا بگیر تا مزدوران فارسی زبان انور آبی در بوق میکنند ولی اگه یکی از این شیاطین غربی شکست بخورن میشه یک مورد معمولی که جزو کار هست و اشکالی نداره. در هر صورت هر شکستيکه آمریکا داشته باشه حتی یبوست ترامپ و بايدن هم مایه خوشحالی هست.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
    0 0
    مدت هاست که شکست برای آمریکا به یک عادت تبدیل شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس