کد خبر 1251605
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
نبضِ هیجان در فوتبال نصف جهان

تیم‌های فوتبال سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان در آخرین دیدار لیگ برتر به ترتیب برای قهرمانی و بقاء در لیگ برتر می‌کوشند که امید می‌رود این مهم برای فوتبال نصف جهان رقم بخورد.

به گزارش مشرق، لیگ بیستم فوتبال ایران با همه فراز و نشیب‌هایش به هفته آخر خود نزدیک و دیدارهایش شامگاه جمعه جاری در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

نکته قابل توجه در دیدار هفته آخر، وضعیت نمایندگان اصفهان در این رقابت‌هاست که هر کدام وضعیت متفاوتی دارند، یکی در بالای جدول در سودای قهرمانی و دیگری در حال تلاش برای ماندن در لیگ برتر.

سپاهانی‌ها فصل جاری لیگ را متفاوت از فصل‌های گذشته آغاز کردند و توانستند در پایان هفته بیست و نهم با ۶۲ امتیاز در مکان دوم جدول قرار گیرند و این در حالیست که پرسپولیس با ۶۴ امتیاز در مکان نخست لیگ در فاصله ۲ امتیازی طلایی‌پوشان قرار دارد.

سپاهان لیگ برتر را با هدایت مُحرم نویدکیا کاپیتان سابق خود بخوبی سپری کرد و توانست از ۲۹ بازی خود ۱۸ بُرد، هشت مساوی و سه باخت کسب کند که نسبت به نیایج فصول گذشته عملکرد خوبی محسوب می شود.

نویدکیا در فصل جاری لیگ برتر توانست حاشیه‌ها را از تیم فوتبال سپاهان دور کند و بصورت کامل به فوتبال این تیم بپردازد.

به اعتقاد کارشناسان رسانه‌ای، نویدکیا در کنار ایجاد انگیزه و تغییر تفکر بازیکنان در نوع بازی تیمی‌شان باعث یکدست شدن طلایی پوشان شد و این نوع تفکر و انتقال آن به بازیکنان با توجه به تاکتیک پذیری و تکنیک بالای آنها، سپاهان را نسبت به سایر تیم‌های لیگ برتر شاخص کرد که در عمل و احراز رتبه دوم جدول با اختلاف  تنها ۲ امتیاز با تیم نخست یعنی پرسپولیس، نمایان است. 

محرم نویدکیا بارها در نشست های خبری  گفته است: برای من، سپاهان مهم است که بتواند با تمرکز بالا، کارهای تاکتیکی خواسته شده را انجام دهد و برای من فرقی نمی کند که تیم مقابل چه جایگاهی در جدول دارد و با چه روشی بازی می کند.

شامگاه جمعه هفته جاری، سپاهان در آخرین دیدار خود در ورزشگاه آزادی تهران میهمان استقلال است و اگر بتواند در آن دیدار پیروز میدان شود و آن طرف پرسپولیس هم در مقابل پیکان شکست بخورد، طلایی پوشان قهرمان خواهند شد.

اگر سپاهان پیروز میدان شود و پرسپولیس نیز با حریف خود مساوی کند، سپاهان باید با تفاضل گل بیش از سه گل بر حریفش فائق آید تا قهرمان شود.

در هر صورت پیروزی سپاهان در بازی آخر مهم است و می تواند سرنوشت یک فصل این تیم را رقم بزند.

سپاهان بعد از یک فصل وقفه، سهیمه لیگ قهرمانان آسیا را به نصف جهان برگرداند و یکی از نمایندگان ایران برای فصل جدید در آسیا خواهد بود. 

دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن نیز فصل پُرفراز و نشیبی را سپری کرد، فصل قبل در لیگ برتر دوازدهم شد و با تغییر پی‌درپی مربیان و عدم ثبات مدیریت این تیم، فصل موفقی را نداشت.

ذوب‌آهن با رحمان رضایی فصل جاری را آغاز کرد ولی نتایج خوبی را بدست نیاورد و نتوانست انتظارات را برآورده کند تا اینکه در میانه‌های راه، سیدمجتبی حسینی سکان هدایت این تیم را بر عهده گرفت و در چند بازی توانست نتایج خوبی را کسب کند ولی باز ورق برگشت و سبزپوشان در کسب نتیجه موفق نبودند.

با این حال، مسوولان و کادر فنی ذوب‌آهن و برخی کارشناسان، مسائل داوری را در نتایج ضعیف ذوب‌آهن بی تاثیر ندانسته و معتقدند: این تیم بیش از ۱۵ امتیاز از داوری ها متضرر شده است.

ذوب آهن هم اکنون با ۲۶ امتیاز و هم‌امتیاز با سایپای تهران و تفاضل گل بیشتر در مکان چهاردهم لیگ ۱۶ تیمی ایران قرار دارد و خطر سقوط بشدت در کمین این تیم قرار دارد.

ذوب آهن جمعه شب در فولادشهر میزبان تیم مس رفسنجانی است که در میانه‌های جدول لیگ برترقرار دارد و سایپا نیز در تبریز میهمان تراکتوری است که این روزها فیروز کریمی را بعنوان سرمربی روی نیمکت خود نشانده است.

ماشین سازی نیز که با ۱۴ امتیاز در رده شانزدهم لیگ برتر قرار دارد پیش از این به لیگ یک سقوط کرده است.

در هر صورت، اصفهانی‌ها امید دارند که ذوب‌آهن با تلاش بازیکنان و کادر فنی‌اش مقابل مس رفسنجان پیروز میدان شود تا نصف جهان ۲ سهمیه خود را در لیگ برتر داشته باشد و با دیگر نماینده این شهر یعنی سپاهان، روزهای فوتبالی خوبی را بر برای مردم دیارشان به ارمغان آورند. 

سپاهان اصفهان با کسب پنج قهرمانی بعداز پرسپولیس، بیشترین تعداد قهرمانی را در مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بدست آورده و موفق شده است برای نخستین بار سه دورهٔ متوالی به مقام قهرمانی دست یابد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا و جام باشگاه‌های جهان راه پیدا کند.

 ذوب‌آهن پس از همشهری خود سپاهان دومین تیم ایرانی است که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۰ میلادی راه یافته و با کسب چهار عنوان قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آید. این تیم تاکنون چهار بار عنوان نایب‌ قهرمانی لیگ برتر را کسب کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس