کد خبر 1219695
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳
داغ‌ترین تابستان در انتظار لیگ برتر

سرخ‌ها امسال خواب «گلات» یا پنج‌گانه را می‌بینند اما شاید از بدشانسی آنها باشد که محرم برگشته و گویا مصمم است این نوار را پاره کند.

به گزارش مشرق، «از روز ۲۴ مهر ۹۵ که محرم نویدکیا در هفته هشتم لیگ شانزدهم و در حاشیه شهرآورد اصفهان‌ کفش‌هایش را برای همیشه آویخت، پیراهن شماره ۴ سپاهان به نام او بایگانی شد؛ از معدود بایگانی‌های واقعی فوتبال ایران که به اجرا درآمده و در پیله تعارف و رودربایستی نقض نشده است. در طول چهار سالی که از خداحافظی آقای شماره ۴ می‌گذشت، همیشه زمزمه‌هایی در مورد سرمربیگری او در سپاهان به گوش می‌رسید؛ مخصوصا که این دوران با بدترین روزهای سپاهان در تاریخ لیگ برتر هم مقارن شد. نهایتا در سال ۹۹ و ابتدای لیگ بیستم نویدکیا سرمربی طلایی‌پوشان شد. با این همه کمتر کسی تصور می‌کرد که سپاهان او در همین فصل اول مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی باشد؛ اتفاقی که الان رخ داده و تیم اصفهانی به‌ طور تمام و کمال برای پایان دادن به سریال موفقیت‌های پرسپولیس خیز برداشته است.

بیشتر بخوانید:

نتیجه دیدار جنجالی لیگ برتر تغییر نمی‌کند

از روزی که نویدکیا از فوتبال خداحافظی کرده، فقط پرسپولیس در ایران قهرمان شده است. آنها چهار بار پیاپی جام را بالای سر برده‌ و به اولین تیم پوکرکننده در تاریخ مسابقات سراسری کشور تبدیل شده‌اند. سرخ‌ها امسال خواب «گلات» یا پنج‌گانه را می‌بینند اما شاید از بدشانسی آنها باشد که محرم برگشته و گویا مصمم است این نوار را پاره کند. نویدکیا در دوران بازی، یک هافبک خلاق و بسیار باهوش با پاس‌های عمقی گره‌گشا بود. او حالا هم در مربیگری رگه‌هایی از هوش بالایش را نشان می‌دهد؛ مخصوصا در زمینه استفاده از لحن و ادبیات ملایم و حاکم‌کردن آرامش به اردوگاه تیمش. امسال اگر سپاهان قهرمان شد بی‌تردید باید سهم بزرگی از این موفقیت را به نام منش و رفتار محرم بنویسیم؛ کسی که تیم پر از تشنج چند فصل اخیر را تعدیل کرد و حتی ابایی نداشت از این که بعد از درگیری‌های بازی با پرسپولیس، روی آنتن زنده تلویزیون از عموم هواداران فوتبال در ایران عذرخواهی کند.

در هر صورت سپاهان در هفته بیست‌وسوم مسابقات لیگ برتر با نتیجه خیره‌کننده پنج بر یک از سد مس رفسنجان گذشت و به صدر جدول برگشت. مس ابتدا با یک گل غیر منتظره از میزبانش پیش افتاد اما در ادامه، ظرف ۱۴ دقیقه چهار گل دریافت کرد تا کاملا از هم فرو بپاشد. نیمه دوم هم گل پنجم از راه رسید که تنها ثمرش بهبود وضعیت تفاضل گل طلایی‌پوشان بود. سپاهان حالا با ۴۸ امتیاز از ۲۳ بازی با یک بازی بیشتر، سه امتیاز بالاتر و سه تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس در صدر جدول قرار گرفته و منتظر است تیم همشهری‌اش ذوب‌ آهن روز چهارم خرداد در بازی معوقه با پرسپولیس، از سرخپوشان امتیاز بگیرد.

سرخپوشان هم با پیروزی در داربی پایتخت حال و هوای بسیار خوبی دارند. آنها، هم رقیب سنتی را از پیش‌ رو برداشتند و هم سه امتیاز کلیدی را به‌ دست آوردند. سپاهان هفت و پرسپولیس هشت مسابقه تا پایان لیگ برتر دارند. دوئل این دو تیم در ادامه فصل دیدنی خواهد بود؛ مخصوصا بعد از پایان مسابقات انتخابی جام‌ جهانی و تعیین تکلیف تیم‌ ملی در خردادماه، تابستانی بسیار داغ انتظار لیگ برتر را می‌کشد. نهایتا باید دید در این کورس فشرده و کم‌نظیر، سپاهان جام را به خانه می‌برد یا پرسپولیس به روند موفقیت‌هایش ادامه می‌دهد. در صورتی که سپاهان فاتح مسابقات این فصل شود، تعداد قهرمانی‌هایش با پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر به تساوی کشیده خواهد شد.»


 

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس