کرونا

نهادهای بهداشتی انگلیس روز گذشته بالاترین آمار مرگ کرونایی روزانه از ماه مارس را ثبت کردند و کارشناسان اقتصادی در آلمان هم درباره موج ورشکستگی شرکت‌ها پیامد تداوم بحران کرونا هشدار داده‌اند.

به گزارش مشرق، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان بحرانی حل نشده در قاره سبز باقی مانده است.

ایتالیا واکسن مدرنا را به کودکان تزریق می کند

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که آژانس دارویی ایتالیا (آیفا) مجوز تزریق واکسن مدرنا برای جوانان را بعد از تایید آژانس دارویی اروپا صادر کرد. این نهاد بهداشتی در ایتالیا واکسن مدرنای ساخت آمریکا را برای گروه سنی بین ۱۲ تا ۱۷ سال صادر کرده و اعلام کرد که داده های موجود تاثیر و امنیت این واکسن برای این گروه سنی را نشان می دهد.

بیش از نیمی از شهروندان آلمانی کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند

نهادهای بهداشتی در آلمان هم اعلام کرده اند که بیش از نیمی از شهروندان در آلمان کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت آلمان حدود ۵۰.۲ درصد جمعیت این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. ۶۱.۱ درصد شهروندان این کشور هم حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

وزیر بهداشت آلمان در پیامی توئیتری از شهروندان خواست خود را علیه کرونا واکسینه کنند و در این باره گفت: هر چقدر تعداد بیشتری واکسینه شوند به همان اندازه پاییز و زمستان امن تری خواهیم داشت.

تداوم روند افزایشی مبتلایان جدید در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۲۷۶۸ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که حدود ۵۶۵ مورد بیشتر از هفته گذشته بوده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۵ افزایش پیدا کرده است. ۲۱ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

پیش بینی مشارکت کم شهروندان آلمانی در انتخابات پارلمانی

محققان موسسه برتلمزمن هم انتظار دارند که در انتخابات پارلمانی مشارکت کم تری از طرف شهروندان وجود داشته باشد که این نمایانگر دو دستگی در این اتحادیه است. این بررسی که اخیرا در اختیار روزنامه "تاگس اشپیگل" قرار گرفته نشان می دهد که مشارکت شهروندان در انتخابات پارلمانی بعدی نسبت به سال های گذشته ناموزون تر خواهد بود.

محققان همچنین تصور می کنند که میزان مشارکت در انتخابات ماه سپتامبر در آلمان به عنوان پیامد دراز مدت این همه گیری کاهش چشمگیری یابد.

هشدار درباره ورشکستگی گسترده شرکت های آلمانی

کارشناسان آلمان هم بر این عقیده اند که اقتصاد آلمان بعد از قطع کمک های دولتی و پیامد بحران کرونا در معرض ورشکستگی شرکت ها قرار خواهد گرفت.

بینر باهر، از کارشناسان برجسته اقتصادی در آلمان در این باره گفته است: من انتظار دارم در سال آینده با ۳۰ هزار مورد ورشکستگی شرکت ها روبرو شویم.

انتقاد آلمان از طرح آمریکا برای تداوم محدودیت ها علیه اروپا

"پیتر بایر"، هماهنگ کننده مناسبات دو سوی آتلانتیک در دولت آلمان هم به تصمیم اخیر دولت آمریکا در تمدید محدودیت های سفر علیه کشورهای اروپایی انتقاد وارد کرده و گفت: البته ما باید نگرانی های دولت آمریکا درباره شیوع ویروس دلتا را درک کنیم.

وی در عین حال تصمیم آمریکا برای تداوم محدودیت های سفر را بخصوص یک دلسردی برای شرکت های آلمانی دانست که در آمریکا شعبه دارند.

این مقام آلمانی همچنین تاکید کرد: آمریکایی ها باید این مسئله را در نظر بگیرند که شرکت های آلمانی تا ۹۰۰ هزار شغلدر آمریکا خلق کرده اند و (با این تصمیم دولت آمریکا) همچنین مشاغل در این کشور هم در معرض خطر قرار گرفته است.

بالاترین میزان مرگ کروایی روزانه در انگلیس از ماه مارس

شمار فوتی های روزانه کرونایی در انگلیس هم به بالاترین میزان طی چهار ماه گذشته رسیده است. در روز سه شنبه نهادهای بهداشتی در این کشور از مرگ ۱۳۱ نفر در اثر ابتلا به کرونا در این کشور خبر دادند که از ۱۷ ماه مارس بی سابقه بوده است. همچنین در هفت روز گذشته در سراسر ین کشور ۴۸۰ مرگ کرونایی ثبت شده است که ۴۰ درصد بیشتر از هفته قبل از آن بوده است. رئیس انجمن بهداشت عمومی انگلیس دلیل افزایش آمار مرگ های کرونایی را در افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید در این کشور دانسته و با توجه به آمارها اعلام کرد : ما همچنان در موج سوم قرار داریم.

واکسیناسیون کودکان در دستور کار دولت ایرلند

کشور ایرلند هم واکسیناسیون کرونا برای افراد ۱۲ تا ۱۵ ساله را در دستور کار قرار داده است. این خبر را وزیر امور خارجه ایرلند روز سه شنبه خبر داد.

شرایط حاد کرونایی عامل دور ماندن دانش آموزان انگلیسی از کلاس درس

شرایط وخیم کرونایی در انگلیس اواسط جولای بیش از یک میلیون دانش آموز را از کلاس های درس دور کرده است. حدود ۱۱۲۶ میلیون دانش آموز در ۱۶ جولای در کلاس های درس حضور نداشتند. این یک رکورد جدید و افزایش تقریبا یک سومی را نسبت به هفته قبل از آن نشان می داد. این آمارها را وزیر آموزش انگلیس اعلام کرده که بر اساس آن ۹۹۴ هزار کودک به دلیل ارتباط با افراد آلوده به قرنطیه رفتند، ۴۸ هزار نفر خود به این بیماری مبتلا شدند و ۳۳۳۰۰ مورد هم مشکوک به ابتلا بودند.

تعویق مجدد طرح کاهش محدودیت ها در نروژ

دولت نروژ هم برای دومین بارچهارمین و آخرین مرحله کاهش محدودیت ها برای مهار کرونا را به تعویق می اندازد. وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که حالا در اواسط آگوست مجددا در این باره مشاوره می شود که آیا تداوم کاهش محدودیت ها امکان پذیر است.

در کشور نروژ تا به حال ۸۰ درصد جمعیت بزرگسال اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده و ۴۱ درصد هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

اهدای واکسن از طرف انگلیس به خارج در مراحل پایانی کمپین واکسیناسیون خود

بیش از هفت ماه بعد از شروع کمپین واکسیناسیون سراسری در انگلیس این کشور برای اولین بار دوزهای واکسن به خارج هدیه می کند. این خبر را امروز (چهارشنبه) سخنگوی دولت آلمان به خبرگزاری آلمان گفت. وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرده که در مجموع این کشور حدود نه میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به برنامه واکسیناسیون سازمان ملل (کواکس) هدیه می دهد.

تا به حال دولا انگلیس برنامه واکسیناسیون خود را در اولویت قرار داده و واکسنی را به خارج صادر نمی کرد. اما از آنجایی که حالا کمپین واکسیناسیون سراسری در انگلیس در مراحل پایانی قرار دارد ظاهرا دولت برای اهدای واکسن اعلام آمادگی کرده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی انگلیس تا به حال بیش از ۸۸ درصد بزرگسالان انگلیس اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده و ۷۱ درصد هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

تداوم ضررهای میلیاردی شرکت راه آهن آلمان

شرکت راه آهن آلمان همچنان در بحران کرونا ضررهای میلیاردی می دهد. در شش ماهه ابتدایی سال جاری میلیاردی دویچه بان آلمان ضرری بیش از ۱.۴ میلیارد یورو داده است و خبرگزاری رویترز با استناد به اسناد شرکتی ارائه شده در این باره گزارش داده است.

طرح کاهش محدودیت ها برای شهروندان اروپایی واکسینه شده در دستور کار دولت انگلیس

شهروندان اروپایی که کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند هم به زودی در سفر به انگلیس دیگر نیازی نیست به قرنطیه بروند. وزرای دولت انگلیس قرار است امروز درباره جزئیات این طرح بحث و تبادل نظر کنند.

بازگشت طرح استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز در فرانسه

چند هفته بعد از لغو استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز در فرانسه مجددا این قاعده در بسیاری از شهرها و مناطق فرانسه اجرایی می شود. به دلیل شیوع گسترده ویروس دلتا باید از روز سه شنبه در برخی مناطق در جنوب غربی فرانسه مجدد طرح استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز اجرایی شود. این قاعده در بخش های دیگری از شرق و جنوب شرقی این کشور هم اجرایی می شود.

پرتغال به طرح واکسیناسیون خود سرعت می دهد

پرتغال هم دوزهای واکسن بیشتر را از کشورهای اروپایی درخواست کرده است. وزیر بهداشت پرتغال اعلام کرده که به این ترتیب باید کمپین واکسیناسیون در این کشور تسریع شود. دولت پرتغال در نظر دارد تا اواخر آگوست هفتاد درصد جمعیت بزرگسال خود را کاملا علیه کرونا واکسینه کند. در حال حاضر حدود ۴۵ درصد شهروندان این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

پرتغال تا به حال حدود ۲۹۰ هزار دوز واکسن را از نروژ دریافت کرده و با ایتالیا درباره دریافت ۳۰۰ هزار دوز دیگر مذاکره می کند. پرتغال هفته گذشته شاهد افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا بود. ویروس دلتا در حال حاضر عامل ابتلای ۹۸ درصد شهروندان این کشور به کرونا است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۲۶,۸۷۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۳,۵۱۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۴,۵۲۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۴ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۶,۳۹۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۰۲۶,۱۱۵ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۱,۶۹۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۵,۷۴۵,۵۲۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۹,۳۰۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۳۲۵,۰۴۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۹۹۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۳۶۸,۴۵۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۱,۳۲۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۶۶,۴۸۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۰۷۸ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس