نخست وزیر لوکزامبورگ

رسانه‌های محلی از وخامت حال نخست وزیر لوکزامبورگ که به کرونا مبتلا شده خبر دادند و کمیسیون دائمی واکسیناسیون آلمان هم انتقاد شدیدی به دخالت‌های سیاسی وارد کرده است.

به گزارش مشرق، انواع جهش یافته کرونا بخصوص ویروس دلتا همچنان در اتحادیه اروپا جولان داده و نگرانی های زیادی را در بین شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد کرده است.

خشم کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان از دخالت های مقام های سیاسی

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که مناقشات بر سر واکسیناسیون کودکان بین عرصه سیاسی و کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان (استیکو) بالا گرفته است. در بحث های ایجاد شده در این باره استیکو علیه دخالت ها از خارج از خود دفاع کرده و رئیس این نهاد آلمانی در این باره گفته است: استیکو عمدا به عنوان یک کمیسیون مستقل در قانون تشکیل شده است و دخالت های سیاسی جدید نتیجه مثبتی ندارد و به کسی کمکی نمی کند. وی این گونه دخالت ها را غیر سازنده خواند.

پیش از آن هم رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان از استیکو خواسته بود موضع خود در قبال واکسیناسیون جوانان را مورد بازنگری قرار دهد.

با وجود درخواست ها از عرصه سیاسی از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان (استیکو) برای توصیه عمومی به واکسیناسیون کودکان در شرایط شیوع ویروس دلتا اما این نهاد بهداشتی در آلمان همچنان به موضع خود در قبال این مسئله پایبند است.

"مارکوس زودر"، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی در آلمان از کمیسیون دائمی واکسیناسیون (استیکو) خواستار ارائه توصیه عمومی برای واکسیناسیون کودکان شده است.

کارل لایترباخ"، از مشاوران دولت آلمان و مقام‌های بهداشتی حزب سوسیال دموکرات هم از کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان موسوم به استیکو درخواست کرده در توصیه‌های محدود کننده خود برای واکسیناسیون کودکان صرف نظر کند.

استیکو تا به حال هیچ توصیه عمومی برای واکسیناسیون همه کودکان ارائه نداده است. این نهاد بهداشتی در آلمان واکسیناسیون را تنها برای کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال دارای بیماری‌های زمینه‌ای و خاص توصیه می‌کند. استیکو حدود ۳ هفته پیش دلیل خود برای چنین توصیه‌ای را این گونه توضیح داد که خطر ابتلا به کرونای سخت برای کودکان جزئی است.

نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن هم از کمیسیون دائمی واکسیناسیون درخواست کرده که موضع خود برای کودکان و نوجوانان بالای ۱۲ سال را مورد بازنگری قرار دهد.

وزیر بهداشت انگلیس هم طرح لغو محدودیت ها را درست دانست

"ساجد جاوید"، وزیر بهداشت انگلیس هم از طرح دولت برای لغو همه محدودیت ها در انگلیس حمایت کرده و در گفتگویی اعلام کرد: ما از این تصمیم اعلام شده راضی هستیم. وی در عین حال اعتراف کرد که شمار مبتلایان جدید به دلیل اجرای طرح کاهش و لغو بسیاری محدودیت ها در ۱۹ جولای افزایش پیدا خواهد کرد، اما واکسیناسیون جمعی ارتباط بین موارد ابتلا و پذیرش بیمارستان ها و تعداد مرگ و میرها را کاهش می دهد. وی تاکید کرد: ما باید یاد بگیریم با این ویروس زندگی کنیم.

نخست وزیر انگلیس با وجود تداوم روند افزایشی آمار مبتلایان جدید به کرونا براثر شیوع ویروس دلتا اما از پایبندی دولت به طرح اعلام شده لغو محدودیت‌ها در ۲۸ تیرماه خبر داد.

اخیرا شمار مبتلایان جدید به کرونا در کشور انگلیس به دلیل شیوع گسترده ویروس دلتا افزایش چشمگیری داشته است.

با این همه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس پایان اقدامات کرونایی در کشورش را اعلام کرده است.

بر اساس اطلاعات جانسون انتظار می رود از ۱۹ جولای ( ۲۸ تیرماه) اقدامات گسترده کرونایی در کشور لغو شود. به گفته وی در ۱۲ جولای (۲۱ تیرماه) تصمیم قطعی در این باره اتخاذ خواهد شد.

به گفته جانسون از ۱۹ جولای دیگر الزام استفاده از ماسک اعمال نخواهد شد و البته دولت همچنان این مسئله را توصیه می کند. البته شرکت های حمل و نقل می توانند همچنان بر لزوم این مسئله تاکید کنند.

نخست وزیر انگلیس همچنین گفت: از این تاریخ به بعد دیگر در جلسات خصوصی و رویدادهای ورزشی محدودیتی وجود نخواهد داشت، مغازه ها، بارها و باشگاه ها دوباره باز خواهند شد. همچنین تعهد به دورکاری در کشور هم لغو می شود.

پیش بینی ۵۰ هزار ابتلای روزانه در انگلیس

نخست وزیر انگلیس در عین حال تاکید کرد: این پاندمی به هیچ عنوان تمام نشده است. شمار مبتلایان جدید مرتبا در حال افزایش است ...

وی تاکید کرد که انتظار دارد به زودی شمار مبتلایان روزانه به ۵۰ هزار نفر برسد. به گفته جانسون البته کمپین واکسیناسیون کرونا ارتباط بین مبتلایان جدید و مرگ و میرها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

وی همچنین گفت: ما باید صادق باشیم؛ اگر نتوانیم در هفته های آینده دوباره جامعه را بازگشایی کنیم کی می توانیم این کار را انجام دهیم و به زندگی عادی بازگردیم؟

انتقادهای گسترده به تصمیم جانسون برای لغو محدودیت ها

این تصمیم جانسون با توجه به شیوع ویروس دلتا با انتقادهای گسترده ای روبرو شده است. دانشمندان، اتحادیه ها و اپوزیسیون خواستار حفظ طرح استفاده اجباری از ماسک به عنوان ساده ترین ابزار برای مقابله با این ویروس شده اند.

صادق خان شهردار لندن هم با نگاهی بر تاثیرات این طرح بر حمل و نقل عمومی با این پیشنهادها موافقت کرده است و خواستار حفظ طرح استفاده اجباری از ماسک شده است.

شرکت های هواپیمای ارزان قیمت Ryanair ایرلند و Easyjet انگلیس هم اعلام کردند که همچنان باید ماسک در هواپیماهای این شرکت ها استفاده شود.

در یک نظر سنجی انستیتو یوگو هم حدود دو سوم شهروندان انگلیسی خواستار پایبندی به طرح استفاده اجباری از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی و مراکز خرید و تجاری بوده اند.

آلمان هم خود را برای لغو کامل محدودیت ها آماده می کند

وزیر امور خارجه آلمان هم از لغو همه محدودیت‌ها در کشورش به محض اینکه همه داوطلبان پیشنهاد دریافت واکسن را دریافت کنند خبر داده و آگوست آینده را برای محقق شدن این هدف پیش بینی کرد.

آندریاس گاسن، رئیس انجمن ملی پزشکان قانونی بیمه درمانی در آلمان هم قبلا در اظهارات مشابهی این مسئله را بیان کرده بود. وی در این باره گفته بود: پیشنهاد واکسیناسیون برای هر شخص داوطلب حداکثر تا ماه سپتامبر در دسترس خواهد بود و بعد از آن باید تقریبا همه محدودیت های کرونایی لغو شود. به گفته وی در آن زمان هر کسی خود می تواند تصمیم بگیرد که از ماسک استفاده کند و یا نه و دیگر هیچ اجباری برای این مسئله وجود نخواهد داشت.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم وعده داده که تا ۲۱ سپتامبر همه شهروندان در آلمان یک پیشنهاد برای واکسیناسیون را دریافت کنند. البته وزیر بهداشت آلمان پایان جولای را برای دستیابی به این هدف پیش بینی کرده است.

کاهش محدودیت ها برای مسفران از انگلیس، پرتغال، ایرلند شمالی، روسیه، هند و نپال.

کشور آلمان محدودیت های اعمال شده برای مسافران از کشورهای پرتغال، انگلیس، ایرلند شمالی، روسیه، هند و نپال که در لیست پر خطر ترین کشورهای کرونایی آلمان قرار داشتند را کاهش می دهد.

انستیتو رابرت کخ آلمان شب گذشته اعلام کرد که این کشورها از لیست مناطق ویروس های جهش یافته خارج شده و به لیست مناطق پر خطر انتقال می یابند و محدودیت های سفر علیه آن ها کاهش می یابد. به این ترتیب امکان سفر به آلمان برای شهروندان این کشورها فراهم می شود

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای ۴۴۰ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۴.۹ کاهش پیدا کرد. ۳۱ نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

افزایش شمار مبتلایان جدید در اسپانیا

در اسپانیا شمار مبتلایان جدید به کرونا در روزهای اخیر روند افزایشی چشمگیری پیدا کرده است.

"فرناندو سیمون"، رئیس اپیدمیولوژی وزارت بهداشت این کشور شب گذشته در این باره گفت: آمار امروز به هیچ عنوان خوب نیست. آمارها البته در گروه‌های سنی مختلف بسیار متفاوت است. وی درباره افزایش چشمگیر مبتلایان جدید در بین گروه‌های سنی جوانان خبر داد و نرخ مبتلایان جدید در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این گروه سنی را حدود ۶۰۰ عنوان کرد.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی اسپانیا نرخ مبتلایان جدید در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در ۱۴ روز گذشته به ۲۰۴ رسیده است. روز جمعه این رقم ۱۵۲.۸ بود.

سیمون اوضاع را پیچیده توصیف کرده و در عین حال تاکید کرد که تعداد پذیرش بیمارستان‌ها و مرگ و میرها افزایش پیدا نکرده است. کمپین واکسیناسیون در این کشور به سرعت در حال پیشرفت است و ۴۰.۳ درصد حدود ۴۷ میلیون نفر در این کشور کاملا واکسینه شده‌اند. ۵۶ درصد هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

"اورزو لا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی هم از پیشرفت چشمگیر کمپین واکسیناسیون در این اتحادیه خبر داده و در سخنانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ اظهار داشت: در اواسط آوریل ما از نظر واکسیناسیون بزرگسالان با حداقل یک واکسن ۲۵ درصد از ایالات متحده عقب تر بودیم، ولی امروز این عقب ماندگی به ۵ درصد رسیده است. این نشان می دهد که پشتکارها نتیجه داده است.

تاکید کمیسیون اروپا برای افزایش تلاش ها برای متقاعد کردن مردم برای تزریق واکسن

فون در لاین هم زمان در این باره هشدار داد که رویکرد رو به عقب دوباره بازگردد. وی در این باره گفت: وقتی به سهمیه واکسیناسیون نگاه می کنیم هنوز اختلاف نظرهای جدی وجود دارد. وی تاکید کرد که در حال حاضر ویروس دلتا در اروپا در حال گسترش است و این در حالی است که دوزهای زیادی از واکسن ها در یخچال ها بدون استفاده است. این بدین مفهوم است که ما باید تلاش خود را برای متقاعد کردن مردم برای دریافت واکسن افزایش دهیم.

واکسیناسیون ۶۱.۵ درصد بزرگسالان اروپایی

بر اساس اطلاعات مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ها (ECDC) که روز سه شنبه اعلام شد اخیرا بیش از ۲۲۵ میلیون بزرگسال در اتحادیه اروپا حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که یک نرخ واکسیناسیون ۶۱.۵ درصدی را نشان می دهد. حدود ۱۴۸ میلیون نفر هم کاملا علیه این ویروس واکسینه شده اند ( ۴۰.۴ درصد)

وخامت حال نخست وزیر لوکزامبورگ

زاویه بتل، نخست وزیر لوکزامبورگ هم که به کرونا مبتلا شده بود به بیمارستان منتقل شده و مجبور است مدتی در آنجا باقی بماند. دولت لوکزامبورگ عصر روز دوشنبه اعلام کرد که وضعیت نخست وزیر وخیم اما پایدار است. نخست وزیر ۴۸ ساله اوکزامبورگ به دلیل کاهس اکسیژن خون به بیمارستان منتقل شده است. وی قرار است به مدت دو تا ۴ روز در بیمارستان تحت نظر باشد.

نخست وزیر لوکزامبورگ بعد از نشست سران اروپایی در بروکسل که اواخر ژوئن برگزار شد تست کرونایش مثبت شد. وی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده بود.

نتایج یک نظر سنجی موسسه یوگو نشان می دهد که اکثر قریب به اتفاق شهروندان آلمانی خواستار لغو همه اقدامات کرونایی از ماه سپتامبر برای افراد واکسینه شده هستند. بر این اساس ۵۱ درصد خواستار این مسئله هستند و ۳۹ درصد هم آن را رد می کنند. ۱۱ درصد هم در این باره اباز بی اطلاعی کرده اند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۷۹۶ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۶ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۷,۳۳۴ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۴۸۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۷ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۸۰۹۳۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۷ نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان داده اند ...

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۵,۷۸۶,۹۹۹ از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۱,۱۹۷ هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۴,۹۳۰,۵۳۴ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۲۳۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۲۶۳,۷۹۷ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۷,۶۸۰ هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۳,۸۶۶,۴۷۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۰,۹۳۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۳۸,۸۴۳ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۱,۵۹۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    2 0
    چرا ما از این شانسها نداریم:(
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    زاویه چیه دیگه خخخ ژاویر!! بهتر یه همجنس باز کمتر رو زمین باشه بازم غنیمته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس