سفارت کوبا در فرانسه هدف حمله کوکتل مولوتوف قرار گرفت

وزیر امور خارجه کوبا از حمله کوکتل مولوتوفی به سفارت این کشور در شهر پاریس پایتخت فرانسه خبر داد و تبلیغات سوء آمریکا را دلیل این وضعیت عنوان کرد.

به گزارش مشرق به نقل از واشنگتن تایمز، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا می گوید سفارت این کشور در شهر پاریس مورد حمله با کوکتل مولوتوف قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

مادورو: کوبا و ونزوئلا هرگز تسلیم آمریکا نخواهند شد

وی در این باره افزود: من دولت آمریکا را مسئول می دانم. کارزار مداوم آنها علیه کشور ما باعث تشویق این گونه رفتارها می شود و بی هیچ ترسی از مجازات، از قلمرو خود، دیگران را دعوت به خشونت می کنند.

رودریگز به جزئیات این حمله و اینکه آیا خسارت و مجروحی در پی داشته، اشاره ای نکرده است.

سفارت های کوبا در سه هفته اخیر در بسیاری از شهرهای دنیا صحنه تظاهرات طرفداران و مخالفان دولت هاوانا بوده اند. این درگیری ها واکنشی است به اعتراضات کوبا که در ۱۱ و۱۲ جولای (۲۰ و۲۱ تیر ماه) رخ داد.

رسانه‌های غربی اخیراً از برخی تجمعات اعتراضی در کوبا خبر دادند و این موضوع با واکنش سریع رئیس جمهور این کشور روبرو شد. وی با حضور در تلویزیون این کشور با اشاره به برخی اعتراضات اظهار داشت که مردم کوبا حاکمیت کشور خود را به کشور دیگری تحویل نخواهند داد.

رئیس جمهور کوبا در اظهارات خود همچنین درباره مشارکت واشنگتن در اقدامات بی ثبات کننده سیاسی علیه کوبا که در ایام بیماری همه گیر کرونا، تشدید شده، هشدار داد. او گفت که اعتراض‌ها واقعی بوده است اما «مزدوران» آمریکا با استفاده از رسانه‌های اجتماعی از این اعتراض‌ها سو استفاده کردند. رئیس جمهوری کوبا البته هشدار داد که تحرکات بعدی تحمل نخواهند شد.

پیشتر هزاران نفر از مردم کوبا در اعتراض به محدودیت‌های ایجاد شده در رابطه با ویروس کرونا، سرعت واکسیناسیون و آن‌چه بی‌توجهی دولت نامیده بودند، به خیابان‌های هاوانا، سانتیاگو و دیگر شهرهای این کشور آمده بودند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس