کد خبر 1246627
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
کره شمالی

کره شمالی به تحولات اخیر در کوبا نشان داد و ضمن محکوم کردن مداخلات خارجی در این کشور بر همبستگی با مردم و دولت کوبا تاکید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از نیوزویک، کره شمالی به صورت رسمی ضمن اعلام حمایت از دولت کوبا، مداخلات خارجی در این کشور را به شدت محکوم کرد.

در بیانیه مطبوعاتی که از سوی سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی منتشر شد، گفته شده است که اعتراضاتی که به تازگی در کوبا اتفاق افتاده، در نتیجه دست های پشت پرده و مداخلاتی است که از سوی نیروهای خارجی همراه با توطئه ریزی با هدف مقابله با سوسیالیسم و انقلاب کوبا طراحی شده است.

مقام رسمی وزارت خارجه کره شمالی همچنین تلاش برای مداخله در امور داخلی کوبا را رد کرده و برخی نیروهای خارجی را به حمایت از معترضان کوبایی متهم کرده است.

کره شمالی در ادامه این بیانیه حمایت و همبستگی کامل خود را با دولت و مردم کوبا اعلام کرده است.

روز یکشنبه گذشته صدها نفر از مردم کوبا با شرکت در یک راهپیمایی خواستار برگزاری انتخابات آزاد و ارائه راه‌حلی برای رفع مشکلات در این کشور شدند. طبق گزارش رسانه‌های محلی، معترضان و تظاهرات کنندگان در هشت شهر کوبا از جمله هاوانا این گردهمایی‌ اعتراضی را برگزار کردند. در مقابل، طرفداران دولت کوبا و حزب کمونیست نیز راهپیمایی‌ترتیب دادند.

در واکنش به تحولات کوبا، «میگوئل دیاز-کانل برمودز» دبیر اول کمیته مرکزی حزب حاکم و رئیس جمهور کوبا، با حضور در تلویزیون این کشور با مردم کشورش سخن گفت و با اشاره به برخی اعتراضات اظهار داشت که مردم کوبا حاکمیت کشور خود را به کشور دیگری تحویل نخواهند داد.

رئیس جمهور کوبا در اظهارات خود همچنین درباره مشارکت واشنگتن در اقدامات بی ثبات کننده سیاسی علیه کوبا که در ایام بیماری همه گیر کرونا، تشدید شده، هشدار داد. او گفت که اعتراض‌ها واقعی بوده است اما «مزدوران» آمریکا با استفاده از رسانه‌های اجتماعی از این اعتراض‌ها سوء استفاده کردند. رئیس جمهوری کوبا البته هشدار داد که تحرکات بعدی تحمل نخواهند شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 2
    بنازم کره ای شمالی ومردم با صفا یش
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    4 0
    دم جمهوری دمکراتیک خلق کره و پرزیدنت کیم جونگ اون گرم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس