مکزیک

«آندرس مانوئل لوپز ابرادور» رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید ازمحاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، کشورش بدون توجه به تحریم‌های واشنگتن، به هاوانا کمک‌های انسانی می‌فرستد.

به گزارش مشرق، ادامه محاصره کوبا و تحریم‌های چند دهه‌ای آمریکایی‌ها در دولت دموکرات و جمهوری‌خواه این کشور، صدای رئیس‌جمهور مکزیک را در آورده است.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، آندرس لوپز ابرادور رئیس‌جمهور مکزیک با انتقاد شدید از تحریم‌ها و محاصره غیر انسانی آمریکا علیه کوبا اعلام کرد، مکزیکوسیتی کمک‌های انسانی به هاوانا ارسال می‌کند.

بنا بر گزارش این رسانه، اظهارات ابرادور  بعد از آن مطرح شد که برخی رسانه‌های غربی درباره ارسال سوخت و ارائه دیگر کمک‌های انسان‌دوستانه مکزیک به کوبا جنجال به راه انداختند.

رئیس‌جمهور سوسیالیست مکزیک با دفاع از تصمیم کشورش برای ارائه کمک‌های انسانی به کوبایی‌ها، به شدت از تحریم‌ها و محاصره کوبا توسط آمریکا انتقاد و  آنها را «غیرانسانی» توصیف کرد.

ابرادور افزود، اقدام مکزیک در ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به کوبا در چارچوب حقوق خود به عنوان یک کشور مستقل علیه تحریم‌های یکجانبه آمریکا انجام شده است.

طبق گزارش‌ها،   یک کشتی حامل ۱۰۰ هزار بشکه سوخت دیزلی طی هفته جاری از مکزیک به کوبا ارسال شد. به گفته دولت مکزیک، از این سوخت برای برق بیمارستان‌های کوبا استفاده خواهد شد.

مکزیک همچنین دو کشتی دیگر حامل تجهیزات پزشکی و مواد غذایی به کوبا ارسال کرد.

وزارت خارجه مکزیک درباره اقدامات اخیر این کشور اعلام کرد، ارسال این کشتی‌ها به منظور ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به کوبا برای کمک به غلبه این کشور بر همه‌گیری ویروس کرونا انجام شده است.

راشاتودی در گزارش خود درباره اقدام مکزیک در ارائه کمک به کوبا نوشت: «مکزیک تنها کشوری نیست که علنا محدودیت‌های اقتصادی اعمالی واشنگتن را دور می‌زند. روسیه روز شنبه (هفته جاری) یک محموله بزرگ حامل مواد غذایی و تجهیزات پزشکی به کوبا فرستاد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    6 0
    لعنت به‌ آمريکا
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷
    4 0
    آفرین به مکزیک و "مرگ" به آمریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس