کد خبر 1250471
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
برجام نمایه

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دلایل توقف مذاکرات وین را اعلام کرد.

سرویس سیاست مشرق-حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی‌ به سخنان روحانی در جلسات هیئت دولت  واکنش نشان داده و حسن روحانی را به فرافکنی در مذاکرات وین متهم کرده و گفت: از روزها و ماه‌های تبلیغات انتخاباتی تا اکنون  روحانی راهبرد فرافکنی را پیش گرفته و امروز نیز ناکامی‌های خود را گردن قانون اقدام راهبردی مجلس می‌اندازد.

ذوالنوری در این نطق قابل توجه اعلام کرده است که آمریکایی ها ضمانت لازم برای اجرای برجام را به ایران نداده و تنها ۴۸ ساعت را برای راست آزمایی در نظر گرفته است، جالب آنکه  برخی از اعضای کابینه روحانی گفته اند که این زمان برای اثبات راست ازمایی کافی است! رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی گفته است که آمریکایی ها  برخلاف ادعای رئیس جمهور ۵۱۷ مورد از تحریم ها با (تگ  ادعای حقوق بشر؛ سایبری و...) باقی خواهد ماند! همچنین بر اساس توافق جدید آمریکا حاضر نیست لغو  تحریم تسلیحاتی را بپذیرد؛ و پیشنهاد تمدید مجدد آن را داده است.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم خطاب به رئیس جمهور گفت: اعلام کردید که دولت یازدهم و دوزادهم وظایف خود در رفع تحریم‌ها را انجام داده است. اعلام کردید که اگر مصوبه مجلس نبود، اسفند ماه تحریم‌ها برداشته می‌شد. اعلام کردید که اگر به عراقچی اختیار بدهند، فردا نه بلکه همین امروز تحریم‌ها را برمی‌دارد. اعلام کردید که آمریکا توبه کرده با چه زبانی بگوید که توبه کرده است؟ آنچه به مردم نگفتید را به صورت تیتروار اشاره خواهم کرد.

ذوالنوری با بیان این که رئیس جمهور می‌داند از جزئیات مطالب موافق نامه وین آگاه هستم خطاب به حسن روحانی گفت: به مردم نگفتید که آمریکا تنها به بخشی از برجام ۱۳۹۴ بر می‌گردد. ۵۱۷ تحریم را رفع نمی‌کند و امکان راستی‌آزمایی نیز نمی‌دهد. در متن مذاکرات به توافق رسیدید که به خاطر اختلاف افق تنها ۴۸ ساعت فرصت راستی‌آزمایی می‌دهد. کدام امکان اقتصادی را می‌شود در دو روز راستی‌آزمایی کرد؟ تیم مذاکره کننده می‌گوید برداشتن سوئیفت دو تا سه ماه طول می‌کشد. چگونه راستی‌آزمایی کنیم؟ به مردم نگفتید که قطعنامه‌هایی که پزش را به مردم دادید، به علت عدم حضور آمریکا در برجام نتوانست آنها را با مکانیسم ماشه برگرداند اما با توافق ناقص، آمریکا امکان استفاده از snap back را پیدا می‌کند یعنی می‌تواند سریعا قطعنامه‌ها را برگرداند و مردم را از چاله به چاه بیندازد.

رئیس سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داده است که آمریکا حاضر نیست محتوای برجام ۱۳۹۴ را بپذیرد؛ ذوالنور ادامه داد: آمریکا حاضر نیست تحریم‌های‌ تسلیحاتی را براساس قطعنامه ۲۲۳۱ لغو کند. رئیس جمهور به مردم نگفته است که آمریکا برای تعهد خود برجام حداقلی و برای تعهدات ما برجام پلاس و برجام موشکی و منطقه‌ای را در مذاکرات وین آورده است. آقای رئیس جمهور به مردم نگفته است که بیانیه پایانی وزراء ۱+۵ این است که ما باید در مناسبات امنیتی منطقه با آمریکا همکاری کنیم و این یعنی پذیرش برجام منطقه‌ای. به مردم نگفتید که شرطی که برایتان گذاشتند که اگر بیانیه را نپذیرید همه چیز منتفی است یعنی باید با دغدغه‌ها و علایق اروپا و امریکا در مورد کشورهای منطقه همکاری کنیم.

سخنان قابل تامل عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نشان می دهد که آنچه حسن روحانی از شکسته شدن دیوار تحریم ها(در پیش از برگزاری انتخابات) بیان کرده با واقعیت های مذاکرات وین زمین تااسمان متفاوت است. تجربه برجام، نشان می‌دهد که فکت شیت آمریکایی‌ها دربردارنده واقعیت مذاکرات است. در رمزگشایی از پشت پرده مذاکرات وین و آشکارسازی اهداف پنهان آن، می‌توان به دستاورد سازی برای برجام، شرطی سازی افکار عمومی  و کانالیزه شدن ایران به زمین سوخته مذاکرات فرساینده اشاره داشت.

روز گذشته روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شد که در جریان مذاکرات احیای توافق هسته ای، آخرین درخواست ایران آن است که آمریکا با بندی موافقت کند که خروج آمریکا از توافق هسته ای را مشروط به تاییدیه سازمان ملل می کند. طبق ادعای این روزنامه، ایران فکر می کند این اقدام ضروری است چون دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا به طور یک جانبه در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای خارج شد.
در ادامه گزارش وال استریت ژورنال آمده است: ایران به این موضوع توجه ندارد که اجرای چنین بندی مطابق قوانین آمریکا نیست. رئیس جمهور آمریکا نمی تواند مانع تغییر سیاست اعضای آینده کنگره و رئیس جمهور آینده این کشور شود، به ویژه وقتی که توافق هسته ای هیچ گاه برای تصدیق به عنوان یک معاهده به سنای آمریکا ارائه نشده است. بیشتر معاهده ها بخش هایی دارند که خروج از آن تحت شرایطی معین را مجاز می سازد.

محرمانه‌های مذاکرات وین منتشر شد

به نظر می رسد مذاکرات برجامی وین تا اینجا با شتاب و نامتوازن پیش رفته است، محتوای منتشر شده و نیز گزارش سه ماهه وزارت خارجه نشان می دهد که این مذاکرات از نقطه بدی شروع شده و ادامه پیدا کرده است، تیم ایرانی در وین به دلیل فشار سنگین روحانی هدف خود را بازگشت به برجام ۲۰۱۵ بدون تضمین نفع اقتصادی قرار داده و اجازه چانه زنی و بیان شروط معقول از آن ها گرفته شده است.

تنها اهرمی که تا به حال طرف غربی را از زیاده خواهی بیشتر دور کرده قانون مصوب مجلس«اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» است؛ اما متاسفانه دولت روحانی نتوانست از ظرفیت های پیش آمده توسط مجلس به خوبی استفاده کند.

روز گذشته راب مالی مذاکره کننده ارشد آمریکایی در مصاحبه با اس. ان. بی. سی گفته است که بایدن به شدت به برجام نیاز دارد و فشار حداکثری به منافع آمریکا در منطقه آسیب زده است؛ اما متاسفانه تماس های مکرر از سر ضعف با این عنوان که روحانی به وین برای انتخابات نیاز دارد ، آمریکا را به این طمع انداخت که بدون برداشتن تحریم ها، توافق شدنی است.بر اساس شواهد مشخص نیست که حسن روحانی به اعتبار به کدام مذاکرات از پیشرفت ۷۰ درصدی و شکسته شدن کمر تحریم ها گفته است، جا دارد در آستانه انتقال قدرت؛ متن مذاکرات هیئت دولت درباره وین منتشر شود تا بعد از چند ماه جنجال سازی علیه مجلس در تصویب قانون صیانت از حقوق مردم مشخص شود که دولت تا کجا در برابر غربی ها کوتاه آمده اند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 54
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • مجتبی IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    95 7
    رو....تمام تلاشش را کرد تا ملت را بر علیه نظام بشوراند.
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      39 16
      اگر مجلس قبلی وکیل الدوله ها هم چنان برقرار بود، دیگر چیزی از حیثیت ایران باقی نمانده بود و اصلاح طلبان تـ....ع آور با همکاری با دولت متبوع شان، هست و نیست ایران را برای در تحریم نبودن خود و خانواده های شان و امکان سفر و زندگی در ینگه دنیا، بر باد داده بودند!
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      23 1
      دروغگو ترین فرد در دولت یازدهم ودوازدهم اقای ..... میباشد هشت سال است میگوید من تحریم ها را برداشتم از هفتصد تحریم قبل از امضای برجام رسیدم به ۱۵۰۰ تحریم بعد از برجام واین شخص هنوز دارد به مردمی که به ایشان اعتماد کرده اند دروغ میگوید امریکا به کدام تعهد بین المللی خود پایبند بوده است که بشود ظرف ۴۸ ساعت ان را راستی ازمایی کرد امریکا اگر دروغ میگوید شیطان بزرگ است اقای .....اینهمه اصرار برای دروغ گفتن و بازی با منافع ملی ایرانیان برای چیست
    • علل اینهمه تناقض وناهمخوانی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      7 0
      چرایی، علل و ریشه های اینهمه تناقض و ناهمخوانی در ارایه مشوش و مغشوش اطلاعات مربوط به این دور از مذاکرات را نمی توان درک و هضم کرد واقعا ... چرا برداشت ها و توضیحات و توجیهات اینبار حتی در بین خود اصحاب مذاکره ! تابدین حد متفاوت و متغایر و متناقض هست؟؟؟!!! حرفاشون از بالا تا پایین اصلااااا باهم نمیخونه... انگار بیش از حد ناشی و کارنابلدن !!!
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    43 4
    تحریم تسلیحاتی کاغذ پاره ای بیش نیست با تولید سلاح های مدرن در داخل کشور سالهاست این تحریم خنثی شده است
  • ملت بزرگ ایران اسلامی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    66 2
    آقای رو... بجهت خیانت به کشوربدون معطلی باید بازخواست شود اول ممنوع الخروج وبلا فاصله بازخواست.ملت ایران اسلامی منتظر پخش مستقیم این موضوع از سیمای جمهوری اسلامی ایران هستند
    • محمد IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      43 1
      و همچنین بعضی از اطرافیانش از بدنه دولت .
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      4 0
      هیچ کس را برای این خیانت ها مجازات نخواهند کرد، چون مدت ها ست که خیانت به مردم مانند خوردن بیت المال برای مسئولین حلال است. این حقیقتی است که خواهید دید
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    65 3
    روحانی وتیم مذاکره کننده اش بایدبازخواست بشوند بروحانی نبايد قسر دربرود هشت سال کشور ومردم معطل برجام لعنتی کرد
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    17 0
    یه کاری کنید این ده دوز هم بگذره بعد بشنید فکر کنید و ببینید کدوم راه خوبه
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    16 11
    دروغ است ۱۰۴۰ تحریم لغو می شود. لعنت بر دروغگویان.
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      8 2
      اینجا گفتن 517 تحریم باقی میمونه نگفتن چندتاش برداشته میشه که میگی دروغه،
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    7 11
    اینقدر دروغ میگی باید جواب بدیا‌.
    • جواد IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      12 2
      این اصلا به جواب دادن اعتقاد نداره حقه باز انقلت باز درجه یک
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    23 0
    اگر اینها که گفتید راست است باید رو.... و تمام مشاوران رسمی و غیررسمی او بازخواست شوند.
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    22 0
    آیا عاملان گرفتاریهای مردم نجیب ایران ، پاسخی در مقابل خدا وخون شهدا دارند؟
  • فداحسین IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    30 0
    کمترین توقع مردم بازخواست رییس دولت تدبیر وامید وخایینین به این مملکت در این هشت سال است
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    29 1
    این برجام فایده ندارد و مذاکره با شیطان بزرگ سودی برای ملت ندارد باید برجام را آتش زد
    • مهرداد FR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      3 9
      اگه این کار انجام بشه و برجام پاره بشه دلار به شصت هزار میرسه
    • اکبر IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      5 5
      مسولانی که مدام فریاد میزدند که برجام هیچ سودی ندارد ، پس بسم الله. الان که مجلس و دولت یک دست شدن دیگر زمان شعار دادن به پایان رسیده و هر چه سریعتر مذاکرات رو ترک و برجام رو آتش بزنند
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      2 1
      اکبر آقا هنوز ده روز مونده یکم صبر کن چشم!!
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    11 0
    با روی خوش و بصورت مصالحه امیز برجام را تعلیق کنید تا پنچر شوند.
  • کاربر IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    18 0
    ضربه ای که این رو... به این مردم زد صدام نزد
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 2
    نمیشه
  • Amir navid IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    11 0
    سلام. دوستان عزیز متاسفانه تاریخ سیاسی ایران مملو از خیانت هاست .بطوریکه اگر تاریخ را مطالعه کنید متوجه خواهید شد که در هر قرارداد و یا معاهده ایی که بین ایران و دول خارجی منعقد شده ، نهایتا ایران متضرر شده هرچند در ظاهر این معاهدات و قرارداد ها خوب جلوه داده شده.
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    14 0
    دولت دروغ و فساد
  • رضا IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    8 0
    قبل از اینکه بایدن جواز خرفتیت (خرفت بودن) بگیرد،رو... خیلی قبل ترها این جواز و گرفته، دمش گرم، ما خیلی از اونها جلو هستیم.
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    12 0
    سلام. از کسی که دکترایش را در دانشگاه ملکه انگلیس گرفته است و 8سال در سمت ریاست جمهوری و قبل از آن در کنار رف...، خون مردم مسلمان ایران را در شيشه کرده است، بیشتر از این توقع نداریم.
  • رضا IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    13 0
    اگر رو.... میتوانست تمام کشور رو فدای فرجام می کرد...
  • محمدایوب IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    12 0
    رییس جمهور منظورش از شکستن کمر تحریمها. کمر مردم است. آقای ذوالنوری. مردم امید داشتند که مجلس یازدهم که مانند مجلس دهم سردر اخور دولت ندارد. رو.... به مجلس کشانده و پاسخگوی حرفهای بیهوده ویک طرفه خود باشد. پایشان جلسات هیئت دولت را با منبر سخنرانی اشتباه گرفته. وهردروغی رابه خورد مردم میدهد. حال مردم انتظار. دارند. حداقل. مقدمات بازخواست او ودارو دسته اش را فراهم کنید
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    10 0
    رو.... باید برای دروغگویی و .... به کشور و مردم و ایجاد تورم ویرانگر و نابود کردن زندگی و اموال مردم در بورس و معطل کردن اقتصاد کشور برای برجام بی نتیجه بازخواست شود.
  • ن خ IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    13 1
    بله پشت پرده مزدوری و وطن فروشی بیداد میکنه.رو.....بنی صدر پیوندتان مبارک .
  • حسین IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    12 1
    رو.... کاملا در راستای منافع انگلیس و امریکا پیش میره .
  • سیدهادی IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    14 2
    این مردک طی ۸ سال زمامداری هیچ اقدامی که منافع ملت را در بر داشته باشد انجام نداد و بعضی وقت ها هم برای خشنودی غرب و شرکای داخلی آنها نیروهای انقلاب بخصوص سپاه را تخریب کرد ، انتظار این است که به پرونده او و هئیت دولت رسیدگی جدی صورت گیرد
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    8 2
    ضمن تشکر از مجلس محترم به خاطر مقاومت در برابر امضای توافق ننگین دیگری به نام احیای برجام؛ به نظر می رسد لازم است طرح های تکمیلی در امتداد «قانون راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران»؛ برای بستر سازی ادامه ی کار دولت سیزدهم با هماهنگی مجلس و دولت منتخب تهیه و تصویب گردد. در این راستا کمپین هایی در فارس من با عناوین: «لزوم تصویب قانون راهبردی برای بی اثر سازی تحریم ها»، «مجلس تعلیق مذاکرات احیای برجام را تصویب کند»، «تقاضای تصویب مقابله به مثل با غرب در برجام» و «تقاضای تصویب طرح سه فوریتی تحریم دلار آمریکا» در خبرگزاری فارس ایجاد شده است. حمایت از این کمپین ها می تواند نقطه ی شروعی برای هدف فوق باشد.
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    7 4
    خودتون می دانیدبا امریکا هر کاری می خواهید بکنید فقط ارزونی کنید زندگیمون روی هواست مردیم از گرانی تورم به فلاکت بدبختی افتادیم
  • سید مرتضی موسوی IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    9 2
    من روز اول اندازه سر سوزنی حرف های آقای روحانی را قبول نداشتم+معاونش وزیرانش
  • بهرام IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    5 1
    روحانی حق مذاکره ندارد. دولت جدید باید در این خصوص مذاکره کند.
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    7 1
    مجلس چرا اینقدر برای ممنوع الخروجی مسئولین معطل میکنه
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    8 0
    به گفته خوده ... در ملاقاتی که با رئیس جمهور فرانسه داشته اولاند بهش گفته بوده ما میخواستیم به ایران حمله کنيم وقتی دیدیم تو انتخاب شدی دیگه توی تصمیمون تجدید نطر کردیم ‌ببین ...چه فاجعه ای بودی که طرف وقتی دیده تو رئیس جمهور شدی پیش خودشون گفتن دیگه نیازی به جنگ نیست خوده ... از صد تا جنگ برای ایران بدتره. ... کاری که تو کردی زمان حمله مغول هم نتونستن با ایران بکنند
  • . IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    4 0
    نوکران بی جیره ومواجب غرب وامریکاست که بزودی توسط قاضی القضات شجاع ومردمی جناب اژه ای،به سرپنجه عدالت وقانون گرفتار خواهندشد ،اندکی صبربباید.
  • اخیر IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    4 0
    متاسفانه در طول این چند سال روحانی اینقدر به ملت دروغ گفته که اگر یک بار هم راست بگوید کسی باورش نمیشود
  • Farhad US ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    3 0
    ملت مظلوم و درد کشیده ایران نباید به کمتر از بازخواست شدن ح... ر... و کابینه این ... آن هم علنی رضایت بدهند.
  • DE ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    4 0
    البته اشکال از روحانی نیست ها در همین سایت وزین و ارزشی مشرق بارها و بارها کاربران نوشته و مینویسند یا خدا باز روحانی گفت اوضاع آرومِ یعنی اوضاع را میخواهد بهم بریزد هرچه بگوید واقعیت ندارد و تا 180 درجه اختلاف دارد یعنی قلب موضوع . این یک بیماری روانیست که در سلسله قاجاریه به اوج خود رسید و ایران را برای قرنها از علم و دانش و صنعت و تولید ...عقب انداخت .خدا به داد ما ملت برسد که چه خرابه ای دارن تحویل میدهند.
  • سید فروزان CH ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    4 0
    چگونه روحانی در اسفند ماه به توافق رسیده بود ،در حالی مذاکرات را چندین دوره ادامه دادند ؟ مذاکراتی که تازه شروع شده بوده و شش دوره طول کشیده ،آیا آقایان مجددا بطور پنهانی به توافق رسیده بودند و حضور مکرر عراقجی در وین یک نمایش برای گول زدن افکار عمومی نبوده ؟ چرا در مورد نحوه این توافق در اسفند ماه ،بررسی انجام نمیشود؟
  • SE ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    2 1
    تیم مذاکره اشتباه کرده که چنین ذلتی را پذیرفته
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    3 0
    مرگ بر خاین
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    3 1
    .... بر تو بنفش و ننگنامه برجامت.
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      0 0
      ... بر دشمن بنفش و برجام
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    خدا را شکر "خسارت محض" با مصوبه مجلس خنثی و به شکلی متوقف شد.
  • محمدایوب IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    ای اف بر رسانه ملی خدا از آنها نگذرد. باید حداقل یک صدم از وقتی که برای پخش مذاکرات برجام وحرفهای روحانی درباره برجام پخش کرد را نتیجه ودست آورد هیچ آنرا که یک سریال 100قسمته میشود جهت. روشنگری مردم که نه چون مردم. اگاهند میدانند برای رو کم کنی.....
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    1 0
    ما تو این مملکت مجازات واسه خائنین نداریم؟ واسه یه چک برگشتی ساده دادگاه و پاسگاه داریم ولی واسه این حجم از خیانت و دروغ و نابودی اقتصاد مجازات که نداریم هیچی تازه مصونیت قضایی هم داریم بعدشم پررو پررو خیانتهاشون رو تحت عنوان خاطرات چاپم میکنن؟؟؟؟!!!!!
  • ناشناس IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
    0 0
    آقا ؛ شما بگو که پس از گذشت یک سال از عمر مجلس برای رفع گرفتاری های معیشتی مردم چه کرده و چند طرح و لایحه رو تصویب و مطرح کرده
  • FR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    تا نوکران امریکا در ایران «تنفس سیاسی » میکنند ، امیدی به پیشرفتی در ایران نمیتوان دید ! نفتی، پتروشیمی، هسته ای و صنایع مختلف و اتومبیل ووووو مرگ بر منافق، ننگ بر کدخدا پرست و ننگ بر مسیولینی که هنوز کم کارند ! اقای رییسی ما به شما رای ندادیم که با مدیران دولت تنبل و پیر روحانی سابق سر و کله بزنیم ….هنوز بعد از یک سال اکثر مدیران سابق در مقام خودشان هستند ! باید بگیم افسوس ؟ قحطی رجال دارید ؟ کارها را به مومنین نخبه و حوان بسپارید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس