کد خبر 1248204
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
تسلط ارتش یمن بر بخش وسیعی از شهرستان «ناطع» استان البیضاء

رسانه‌های یمنی از تسلط رزمندگان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بر بخش وسیعی از شهرستان «ناطع» استان البیضاء واقع در جنوب غربی این کشور خبر دادند.

به گزارش مشرق، ارتش یمن و کمیته‌های مردمی در ادامه پیشروی خود در استان البیضاء توانسته با غلبه بر دشمن، کنترل بخش‌های گسترده‌ای از شهرستان مهم «ناطع» استان البیضاء در جنوب غربی یمن را در دست بگیرد.

نیروهای یمنی با این دستآورد جدید اکنون بر منطقه «بیحان» استان شبوه در جنوب یمن مشرف شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

صنعاء:مذاکرات جدی صلح رفع حصر ملت مظلوم یمن را می‌طلبد

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیروز در سخنانی خطاب به ملت یمن، پیروزی بزرگ ارتش یمن در برابر القاعده در استان البیضاء را تبریک گفت.

وی خاطرنشان کرد، نبرد البیضاء که متجاوزان بسیار به آن دل خوش کرده بودند، برای آنها نتیجه‌ای جز تحقیر و شکست نداشت و با این شکست، ملت یمن آخرین نقاب‌های باقی مانده برای آمریکا و جامعه جهانی را نابود کرد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز هفته گذشته در بیانیه‌ای تلویزیونی اعلام کرد که ارتش در پاسخ به حملات تروریست‌های القاعده، طی عملیات «النصر المبین» مناطق گسترده‌ای از استان البیضاء را از دست این تروریست‌ها و ائتلاف سعودی آزاد کرده است.

استان البیضاء یمن در روزهای گذشته به صحنه اصلی و مرکزی درگیری انصارالله و مزدوران وابسته به منصور هادی و عربستان سعودی با همراهی تروریست‌های القاعده و داعش تبدیل شده است.

از روز جمعه نبردهای شدیدی در چندین جبهه در استان البیضا یمن درگرفت. این فشار بخشی از یک عملیات نظامی جدید است که توسط نیروهای وابسته به منصور هادی با حمایت تروریست‌های القاعده و داعش و همراهی برخی قبایل البیضا آغاز شده است.

عملیات زمینی با حملات هوایی عربستان پشتیبانی می‌شود اما نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند در عملیات‌های خود مناطق از دست رفته را مجدداً به دست گرفته و شکست‌های سنگینی به نیروهای منصور هادی و تروریست‌‎های القاعده وارد آورند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 1
    خب که
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 1
    بسیار عالی.خدا رو شکر.بدجور اتش گرفتن،محور دشمن بی رحم!.انشالله پیروزی ها ادامه پیدا کنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس